Problem med grafikkort, blir galen.

Permalänk

Problem med grafikkort, blir galen.

Vill börja med att säga att om denna tråden är felplacerad så ber jag om ursäkt.
Har suttit i flera timmar nu och förlitat mig på mina nästintill odugliga datorkunskaper, vilket resulterat i ex antal avslitna hårstrån och sura grannar efter allt vrålande.

Nu är det så här att jag har precis ominstallerat min laptop, en Toshiba C870-14W
http://www.toshiba.se/discontinued-products/satellite-c870-14...

Enligt länken ovan ska jag ha ett Intel HD Graphics 3000 grafikkort, något som inte syns när man poppar upp enhetshanteraren och jag kan inte heller ens starta spel som jag tidigare kunnat spela.

Har letat och letat efter drivrutiner, tankat hem allt man kan tänka sig, inklusive Intel's egna program får att detektera vilken drivrutin som behövs, allt utan resultat. Det ända som kommer upp när man försöker installera en drivrutin (den senaste) är "Datorn uppfyller inte minimikraven för att kunna installera programmet."

Tar jag en äldre drivrutin och försöker installera så blir skärmen helt svart istället och jag får gå in och avinstallera skiten genom felsäkert läge.

Så hur i helvete ska jag göra för att lyckas få in den drivrutin jag behöver?

Den tidigare ägaren av datorn, min bror, installerade ett Windows 8 på den, datorn är nu formaterad med ett nedladdat Windows 7, alltså inte systemåterställd direkt genom hårddisken med Toshibas egna programvara, då detta inte fungerade efter att idioten hade installerat W8.

Tack på förhand!

Permalänk

Troligen saknas det 64bit drivrutiner till grafiken, så är det för min intel 3600

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobzoris:

Nu är det så här att jag har precis ominstallerat min laptop, en Toshiba C870-14W
http://www.toshiba.se/discontinued-products/satellite-c870-14...

Enligt länken ovan ska jag ha ett Intel HD Graphics 3000 grafikkort, något som inte syns när man poppar upp enhetshanteraren och jag kan inte heller ens starta spel som jag tidigare kunnat spela.

Har letat och letat efter drivrutiner, tankat hem allt man kan tänka sig, inklusive Intel's egna program får att detektera vilken drivrutin som behövs, allt utan resultat. Det ända som kommer upp när man försöker installera en drivrutin (den senaste) är "Datorn uppfyller inte minimikraven för att kunna installera programmet."

Tack på förhand!

Är det denna du har testat att installera? http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/display-20130924...
Det är den senaste jag hittade till din dator som är för 64-bit windows 7 för intel, men där fanns också för amd kort så det kanske inte sitter ett intel i din modell?

Visa signatur

Amd Ryzen 5800x | Asus TUF Gaming B550 PRO | Intel Arc A750 | 2x16GB 3200Mhz Kingston FURY Beast DDR4 RGB | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro