Permalänk
Medlem

Fel vid utcheckning

Hej Sweclockers!

Som ni alla vet är comviq billigaste alternativet just för studenter. Själv är jag gymnasieelev och försökte nu beställa en iPhone 6 från comviq. Inget fel tills utcheckningen. Begränsat godkännande vid vår kreditupplysning, såhär står det när jag ska checka ut och beställa varan. Jag vet inte hur de kan göra en kreditupplysning direkt och förstår inte varför jag har begränsat godkännande. Jag tar studiestöd och jobbar deltid. Min månadsinkomst ligger vid minst 6 tusen och kan gå upp till 10 tusen om jag jobbar lite extra den månaden. Har någon av er erfarenhet och åsikt om detta?

Permalänk

För att få handla på delbetalning, vilket jag antar att du försökt göra, måste en i de flesta fall haft en viss taxerad inkomst föregående år.

Visa signatur

MacBook Air M3 - LG 27UP850N & 27UP85NP-W - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Sennheiser Profile - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkestar:

För att få handla på delbetalning, vilket jag antar att du försökt göra, måste en i de flesta fall haft en viss taxerad inkomst föregående år.

Då är det lite dumt att erbjuda studenter abonnemang med mobiltelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryan96:

Ännu värre att låta folk binda upp sig på saker de inte kan betala för.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryan96:

Många studenter har nog någon taxerad inkomst föregående inkomst år om det inte finns, men heller inga anmärkningar, så blir det nästan alltid ett begränsat godkännande = ingen kredit.

Jag antar att du inte hade nån inkomst eller väldigt låg sådan år 2013..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryan96:

Hej Sweclockers!

Som ni alla vet är comviq billigaste alternativet just för studenter. Själv är jag gymnasieelev och försökte nu beställa en iPhone 6 från comviq. Inget fel tills utcheckningen. Begränsat godkännande vid vår kreditupplysning, såhär står det när jag ska checka ut och beställa varan. Jag vet inte hur de kan göra en kreditupplysning direkt och förstår inte varför jag har begränsat godkännande. Jag tar studiestöd och jobbar deltid. Min månadsinkomst ligger vid minst 6 tusen och kan gå upp till 10 tusen om jag jobbar lite extra den månaden. Har någon av er erfarenhet och åsikt om detta?

Min vän hade också det problemet fastän han jobbade, det är bara att ringa till Comviqs kreditupplysning: För att göra en manuell kontroll ringer du: 0586–79 54 56.
Öppettider:
Mån-fre: 09:00-20:00
Lör: 10:00-18:00
Sön: 11:00-18:00
Det gjorde vi och då gjorde dom så att vi kunde beställa igen på nätet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Ännu värre att låta folk binda upp sig på saker de inte kan betala för.

Ja, det är värre. Om du har läst första inlägget så kan du se att jag jobbar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryan96:

Ja, det är värre. Om du har läst första inlägget så kan du se att jag jobbar..

Grattis, och hur tänkte du att det skulle framgå av en kreditupplysning när du inte verkar haft någon taxerad inkomst förra året? Det måste vara hemskt jobbigt att behöva ringa Comviq för en manuell kreditupplysning. Köpa på kredit är ingen rättighet, givetvis kan det inte ges till vem som helst hur som helst utan några krav.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Grattis, och hur tänkte du att det skulle framgå av en kreditupplysning när du inte verkar haft någon taxerad inkomst förra året? Det måste vara hemskt jobbigt att behöva ringa Comviq för en manuell kreditupplysning. Köpa på kredit är ingen rättighet, givetvis kan det inte ges till vem som helst hur som helst utan några krav.

Du vägrar förstå vad min fråga är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryan96:

Du vägrar förstå vad min fråga är..

Förklara gärna vad din fråga är då den enda frågan jag ser är där du frågar efter erfarenheter och åsikter, och jag har delat med mig av min åsikt att det är ett bra system som fungerar precis som det ska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet är löst.