Permalänk

Vilket grafikkort?

Tjenare, jag har skaffat ny dator, pga tillfälligt lågt pris köpte jag en väldigt bra (med mina mått) dator, dock ej avsedd för gaming. Jag vet att gamingdatorer satsar mer på grymma grafikkort och mindre på processor, hårddisk och ibland ram medan min dator ej är avsedd för gaming och over all har bra komponenter som skulle klara även marknadens mer krävande spel med ett bättre grafikkort. Jag kommer inom en snar framtid att köpa nytt grafikkort men jag har börjat fundera över ifall min gamla dators grafikkort skulle göra sig bättre i min nuvarande dator under tiden. Jag är som sagt ingen mästare på det här och skulle behöva hjälp att ta ett beslut. Grafikkorten jag står emellan är AMD Radeon r7 240 eller Nvidia Geforce 210 (det äldre kortet). Jag har förstått att det finns många nummer att ta hänsyn till men för mig fortsätter de bara vara nummer och inget jag kan benämna bättre eller sämre. Kanske är svaret självklart, jaja.'

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

vad har du för processor? kan vara att processorn har bättre grafik än ett 210, iallafall tror jag att R7 240 piskar 210 natt som dag och skillnaden kommer bli som gigantiskt med hästlängder och jorden kommer gå under av den råa prestandaskillnaden som uppstår i båda grafikkorten.

lite mer seriöst nu.... R7 240 om du vill ha ett bättre kort som klarar av lätta spel annars om du inte tänker spela alls så fungerar integrerat grafik mycket väl.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

vad har du för processor? kan vara att processorn har bättre grafik än ett 210, iallafall tror jag att R7 240 piskar 210 natt som dag och skillnaden kommer bli som gigantiskt med hästlängder och jorden kommer gå under av den råa prestandaskillnaden som uppstår i båda grafikkorten.

lite mer seriöst nu.... R7 240 om du vill ha ett bättre kort som klarar av lätta spel annars om du inte tänker spela alls så fungerar integrerat grafik mycket väl.

Ok, tack för svar! Jag som hade sett fram emot lite dator-mec... ;D processorn är i7 2600K (3.4 ghz) För tillfället spelar jag inte särskilt krävande spel men i framtiden är det ingen fråga om att jag kommer börja med first-person spel som Cod och kanske Bf4. Så att skippa grafikkort blir det inget tal om

Permalänk

Jag skulle oxå vilja ha lite hjälp!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med vilket grafikkort jag ska välja, kan typ inget om datorer så all hjälp är jag tacksam för!!

Jag har detta nu :

Cooler Master Elite 310 Svart/Silver (Lådan)

Silver Power SP-SS620M 620W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 2× 6pin PCIe,

Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition Socket-AM3, Six Core, 3,3GHZ/3,7GHz Turbo, 9MB, 125W, Boxed

585007 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort

Jag vill köpa MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX

Men har ingen aning om det får plats eller om mitt nättagg klarar av det!

Vad tror ni?

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Srkjell:

Ok, tack för svar! Jag som hade sett fram emot lite dator-mec... ;D processorn är i7 2600K (3.4 ghz) För tillfället spelar jag inte särskilt krävande spel men i framtiden är det ingen fråga om att jag kommer börja med first-person spel som Cod och kanske Bf4. Så att skippa grafikkort blir det inget tal om

Då alla kort som inte har 5 i andrasiffran eller högre på nVidia:sidan och R7 eller R9 med 6 eller högre på samma sifferdel på AMD:sidan är några spelkort att skryta med, så får du nog ändå punga ut med en slant om du vill kunna spela de spel du skriver om

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Då alla kort som inte har 5 i andrasiffran eller högre på nVidia:sidan och R7 eller R9 med 6 eller högre på samma sifferdel på AMD:sidan är några spelkort att skryta med, så får du nog ändå punga ut med en slant om du vill kunna spela de spel du skriver om

precis, detta var bara en nödlösning då jag inte har känner mig ha pengar till grafikkort förräns om några månader och jag inte just nu spelar några first person spel förutom tf2.