PS3 red edition och Wii red edition - värt och sälja?

Permalänk

PS3 red edition och Wii red edition - värt och sälja?

Hej,

Funderar på ifall jag egentligen inte bör sälja mitt PS3 (senaste slim med 500gb) samt Wii.
Båda är i Red edition och med en hel del tillbehör.

Till PS3 har jag Buzz trådlösa kontroller + Buzz spel för ps3 (musick quiz, movie quiz) vilket jag vet höjer värdet en del
Samt två original trådlösa handkontroller. Och 2 singstar mikrofoner.
PS3 har också garanti kvar. Har inte spelat så mycket på PS3:an som jag trodde jag skulle göra.
Wii:et har jag ju en del sådana här Wii sport spel, samt ett antal wii kontroller med motion, samt original röd nunchuck och kontroll.

Spelen är irrelevanta eftersom man kan ju skaffa spel ganska billigt genom byt-sälj.

Frågan är det värt att sälja detta som ett paket eller enskilt? Samt vilken typ av värde detta jämställs med t.ex om jag vill köpa en datorskärm.
Och kan man sälja ett Wii som är softmoddat?
Hur gör man med garantin, för man över den eller lämnar man köpkvittot?

ändring pga läste nånstans ang. forumregler om priser så hoppas jag ej gått utanför reglerna
Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Avstängd

Värdet är näst intill obefintligt. Spara till barn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har själv försökt sälja ett PS3 med omkring 20 spel (bl.a. här på SweC) och det är väldigt svårt. Det slutade med att jag sålde skiten till en spelaffär istället. Nu hade jag visserligen en äldre variant av PS3 så det kanske går enklare för dig. Jag skulle också rekommendera att spara konsolen till barn eller för sitt kommande nostalgivärde om 15-20 år.