World of Tanks vs War Thunder

Permalänk
Medlem

World of Tanks vs War Thunder

Tjenare sweclokers.
Tänkte ta en liten stor fråga, vad skulle ni spela- world of tanks eller war thunder.
Jag har spelat båda två dock aldrig riktigt kommit in i War thunder lika mycket som World of tanks, tycker båda är okej spel dock så tycker jag det ena är bättre en det andra o nästa dag tvärt om

World of tanks är skitkul om man har nån eller flera att spela med men större Maps och lite mer detaljerat skulle ju inte skada.

War thunder spelade jag en del, då det inte fanns Ground forces. Lirade lite flygplan och sen slutade(ingen o spela med så det blev tråkigt).

För ett tag sen så började en polare lira world of tanks och fick mig o börja men nu så är jag lite tvek på om vad som är bäst / har bäst framtid. World of tanks är skit kul men skulle gärna ha större Maps och mer detaljer där.
Warthunder har jag inte spelat så mycket Ground forces så det kan jag inte säga så mycket om.

Vad skulle ni spela / vad spelar ni?
Vilket spel tycker ni har störst framtid?

Tacksam för lite diskuterande svar så jag kanske kan övertala min polare till att lira lite mer seriöst av nått av spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

WoT har fåtal år framför sig. Med tanke på att utvecklarna viskar om att helt ny motor är ett måste för att arbeta sig vidare i högre versioner och att de arbetar på det (dock oklart vilket stadie eller om det ens är prioriterat) så skulle man kunna säga att åren är få men goda. Spelet är betydligt bättre och mer mångsidigt än versionerna då man själv började, ca 6.6. Utvecklarna har överlag lyckats.
Å tredje sidan, det är år innan WoT börjar förlora spelare.

War Thunder har ju potentialen, men håller precis som WoT på att måla in sig i sin speciella stil, inget ont i sig. Fördelen att i framtiden förmodligen kunna spela på alla fronter lockar sina spelare. Alla stora förändringar ser dock ut att vara långt borta. WTGF ser ut att ha långt kvar innan det kan bli mer ordentligt kompetitivt, kanske ungefär som WoT såg ut version 6.x.

Welp, spela WT för flygplan och WoT för tanks, säger jag. Spela framförallt WT om du vill ha lite mer casual och mer WoT om du vill testa på det mer seriösa liret.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

WoT har fåtal år framför sig. Med tanke på att utvecklarna viskar om att helt ny motor är ett måste för att arbeta sig vidare i högre versioner och att de arbetar på det (dock oklart vilket stadie eller om det ens är prioriterat) så skulle man kunna säga att åren är få men goda. Spelet är betydligt bättre och mer mångsidigt än versionerna då man själv började, ca 6.6. Utvecklarna har överlag lyckats.
Å tredje sidan, det är år innan WoT börjar förlora spelare.

War Thunder har ju potentialen, men håller precis som WoT på att måla in sig i sin speciella stil, inget ont i sig. Fördelen att i framtiden förmodligen kunna spela på alla fronter lockar sina spelare. Alla stora förändringar ser dock ut att vara långt borta. WTGF ser ut att ha långt kvar innan det kan bli mer ordentligt kompetitivt, kanske ungefär som WoT såg ut version 6.x.

Welp, spela WT för flygplan och WoT för tanks, säger jag. Spela framförallt WT om du vill ha lite mer casual och mer WoT om du vill testa på det mer seriösa liret.

Tack för svaret

Den anledningen till att jag blir lite beslutsam är just för att WoT skulle behöva en ny motor och sånt för kunna ha större Maps och mer detaljer samtidigt som Warthunder verkar ha nästan allt som krävs för att göra ett bra spel. Tycker Warthunder ser lite mer lovande ut just för att det finns flygplan,tanks och båtar tror jag(?)

Skulle ju va skitkul om man kunde spela med allting samtidigt, så att man verkligen behöver ett bra team. WoT blir ju lite enformigt efter ett tag dock svårt att tröttna på men skulle ju va kul om det fanns lite andra saker att fokusera på t.ex i Warthunder flygplan så kunde man ju bomba fiende konvoys typ. Skulle va kul om nåt sånt dök upp i WoT. Men man får väll spela båda spelen och hoppas på att WoT räddar sin situation

Permalänk
Medlem

Har WoT och har nästan alla X tankar, testade Warthunder och det var inget för mig. WORLD OF TANKS REKOMMENDERAS STARKT!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaVy:

Har WoT och har nästan alla X tankar, testade Warthunder och det var inget för mig. WORLD OF TANKS REKOMMENDERAS STARKT!!!!

Tackar för svaret
Har bara kämpat mig upp till en tier 7 tank(T29) och tycker det är skitkul men det kostar så mycket med ammunition och så blir man lite less på att möta högre tiers en en själv
Skulle av bättre om man bara mötte en tier högre(kan inte göra ett skit mot 9or). Men jag hoppas som sakt att world of tanks skaparna räddar spelet med något nytt.

Får hålla mig med mina flygplan på Warthunder, skippar att spela tanks där, tyckte inte att det var lika kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limeey:

Tycker Warthunder ser lite mer lovande ut just för att det finns flygplan,tanks och båtar tror jag(?)

Skulle va kul om nåt sånt dök upp i WoT. Men man får väll spela båda spelen och hoppas på att WoT räddar sin situation

Utvecklarna har mer eller mindre bestämt sagt att varje del av World of-världen skall vara separata och inte kommer att kunna köras tillsammans.
Emedan utvecklarna av WT dröjer med båtarna så kommer WoWS snart.
WoWP suger åsnesnabel. WT äger himmlen. WoT äger marken. WoWS kommer möjligtvis äga havet, ivf före WT.
WoT har ingen inbyggd AI. WT har som du sagt AI-konvojer och typ vissa AI-tanks.

Citat:

Skulle av bättre om man bara mötte en tier högre(kan inte göra ett skit mot 9or).

Kan för det första meddela at de sagt att de inte kommer frångå +2-tier-systemet, ivf inte för normala tanks.
För det andra har det varit långt värre i tidigare patcher, med +3 och +4 för normala tanks. Heck, min KV-1/2 kunde möta Maus back in the days, det är +5 det. T29an mötte då 10or var tredje match ungefär. Premiumammunition kostade guld på den tiden.
För det tredje så klarar vissa tanks av ett högre motstånd ganska så bra. T29an är en av de tanksen som klarar sig, i stort sett enbart pga tornet. Den kan ta fåtal smällar och den är inte långsammast. Den får såklart en annan roll när den slåss mot 9or, men dess styrkor består.

När du väl hamnar i T9-matcher så kan du försöka dig på att anta rollen som ettrig och jobbig liten skit som tvingar motståndet att agera ofördelaktigt. T.ex. genom att ständigt tracka heavies från någon säker position eller flankera och tvinga fram dem ur sina gömställen så dina kamrater kan få bättre skott på dem osv osv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Utvecklarna har mer eller mindre bestämt sagt att varje del av World of-världen skall vara separata och inte kommer att kunna köras tillsammans.
Emedan utvecklarna av WT dröjer med båtarna så kommer WoWS snart.
WoWP suger åsnesnabel. WT äger himmlen. WoT äger marken. WoWS kommer möjligtvis äga havet, ivf före WT.
WoT har ingen inbyggd AI. WT har som du sagt AI-konvojer och typ vissa AI-tanks.

Kan för det första meddela at de sagt att de inte kommer frångå +2-tier-systemet, ivf inte för normala tanks.
För det andra har det varit långt värre i tidigare patcher, med +3 och +4 för normala tanks. Heck, min KV-1/2 kunde möta Maus back in the days, det är +5 det. T29an mötte då 10or var tredje match ungefär. Premiumammunition kostade guld på den tiden.
För det tredje så klarar vissa tanks av ett högre motstånd ganska så bra. T29an är en av de tanksen som klarar sig, i stort sett enbart pga tornet. Den kan ta fåtal smällar och den är inte långsammast. Den får såklart en annan roll när den slåss mot 9or, men dess styrkor består.

När du väl hamnar i T9-matcher så kan du försöka dig på att anta rollen som ettrig och jobbig liten skit som tvingar motståndet att agera ofördelaktigt. T.ex. genom att ständigt tracka heavies från någon säker position eller flankera och tvinga fram dem ur sina gömställen så dina kamrater kan få bättre skott på dem osv osv.

Tackar för tipsen, ska försöka spela så som du skriver när jag möter högre tiers. Viste att T29 var bra emot högre tier tanks men det har bara gått skit för mig i alla matcher då jag just mött typ bara 8or o 9or men jag får försöka spela säkert o bara retas med fiende tanksen

Permalänk
Medlem

WoT för tanks ja och WT för flygplan. Ground Forces var verkligen inget bra tyckte jag iaf.

Ett PvE-läge är på väg till WoT där ni arbetar tillsammans mot AI. Troligtvis en ny variant av den usla implementeringen av Historical battles, men nu då med AI som spelar de tråkiga tanksen som ingen ville spela...

2-tier-spreaden är det inget fel på tycker jag. Lika väl som du tycker det är lite trist att hamna i botten i din T29:a mot E75 och dylikt, lika kul tycker de flesta det är att hamna som top tier i T29 mot KV1 och Churchill I.

Det är bara att lära sig weakspots så kan du penna även T9:or.

Eller så skaffar du dig en KV2... Stalins hand styr KV2 så du behöver knappt sikta och kan skada vilken tank som helst.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

WT är ju om man vill ha en mer simulatoraktig upplevelse. Föredrar WT själv då jag nästan bara spelar Ground Forces Simulator battles.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

WT har sina stunder. Det är mycket roligt att rulla runt in en KV-2'a som one-hittar allt och alla men samtidigt är svår att döda, OP för att säga det så. Dock så kan det bli tråkigt i längden för så länge den andra spelaren vet vart man ska sikta och har lite tur med sin träffsäkerhet allafall, så kommer man nästan alltid bli one-hittad direkt. Det är väldigt sällan jag har blivit det i WoT. Dock känns WoT som ett riktigt arkad spel emot WT (även om man lirar WT på arkad inställningarna).

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5