Permalänk
Medlem

Datorskärm eller tv?

Hej!

Jag letar efter en skärm för mitt hemmabruk. Det jag söker är följande:

1 bra upplösning
2 hdmi ingång. Helst 2? Wii u plus dator
3 inte under 27"
4 slimmad design
5 inte över 3000

Det jag har tänkt är att ha en skärm hemma som jag kan ha till mitt wii u och min dator. Jag vill ha en så bra skärm som möjligt och har haft lite problem att bestämma mig om jag ska ha en tv eller en datorskärm.

Har kolla på denna och den ser väl lovande ut men är högtalarna ok på en sådan sak?

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag skulle inte rekommendera högtalare på en skärm, inte så jätte bra kvalité på ljudet. jag skulle säg att en datorskärm är bättre eftersom det är mycket skönare att använda en dator på en datorskärm än en TV, blir jobbigt med texter och sånt samt pixeltätheten är betydligt högre.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

jag skulle inte rekommendera högtalare på en skärm, inte så jätte bra kvalité på ljudet. jag skulle säg att en datorskärm är bättre eftersom det är mycket skönare att använda en dator på en datorskärm än en TV, blir jobbigt med texter och sånt samt pixeltätheten är betydligt högre.

Vad tycker du om den jag länkade då?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Fabriman:

Vad tycker du om den jag länkade då?

är inte jätte insatt i skärmar, men jag skulle säga att den är rätt så okej.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabriman:

Hej!

Jag letar efter en skärm för mitt hemmabruk. Det jag söker är följande:

1 bra upplösning
2 hdmi ingång. Helst 2? Wii u plus dator
3 inte under 27"
4 slimmad design
5 inte över 3000

Det jag har tänkt är att ha en skärm hemma som jag kan ha till mitt wii u och min dator. Jag vill ha en så bra skärm som möjligt och har haft lite problem att bestämma mig om jag ska ha en tv eller en datorskärm.

Har kolla på denna och den ser väl lovande ut men är högtalarna ok på en sådan sak?

Tack på förhand!

Bättre än den blir det nog inte så vitt jag kan se i den prisklassen och i den storleken.
Annars är det väll denna. Lite snabbare responstid och annat märke för en extra femma.

https://www.komplett.se/philips-27-led-273e3lhsb/647220#!tab:...

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem

Tänk på att du slipper betala TV-avgift om du väljer en datorskärm. Där sparar du mer än 2 lakan om året som kan räkna med i din budget.

Visa signatur