Permalänk
Medlem

Bästa musen för fps

Som det sår i rubriken behöver jag råd från er alla att hjälpa mig att hitta en bra gaming mus kommer användas för fps spel

Permalänk
Medlem

Det är väldigt individuellt.

Vad har du för önskemål eller krav på musen förutom användningsområdet FPS?
Vilka har du provat innan och vad har du tyckt om dom?
Tävlar du eller tänker tävla?
Tung eller lätt?
Vad har du för musmatte-typ (tyg/plast?)

Jag klämde lite på denna på DH: http://madcatz.com/introducing-tournament-edition-pc-range/

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Mitt självklara val är modellen från Zowie som heter "EC1" iom. att den har ungefär samma form som Intellimouse 3.0 hade en gång i tiden sen så har den en mycket skönare scroll samt att knapparna är av högre kvalité. Ett stort + är att den är "fully coated" i gummi vilket gör att greppet blir mkt bättre.

Detta är den allra senaste versionen av modellen, finns i större/mindre modeller. (EC1/EC2)
http://www.zowiegear.com/index.php?i=news&p=62

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Avstängd

Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

kör personligen Qpad 5k. älskar den!

Permalänk

S&S Rival

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar köpte dock en corsair m45 testade den och tyckte om den

Permalänk
Medlem

Zowie is the shit xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p