Permalänk
Medlem

CrossFire vs FarCry4

Ingen som har haft problem med det? Startar jag till exempel Unigine Valley så vaknar det sekundära kortet till?

Har testat senaste 14.7 och 14.11.2 Beta som var gjord för att lösa FarCry problemet

Kör Win10 om det har någon betydelse
Korten är 2 st XFX R9 290 Ref

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem

japp funkar inte

Permalänk
Medlem

Fick själv spela igenom det med ett kort. Det funka inte med CF

Permalänk
Medlem

Den sög ju!

Hur kräver jag mina stålar tillbaka för spelet?

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _SpaxX_:

Den sög ju!

Hur kräver jag mina stålar tillbaka för spelet?

Står det nånstans explicit att det fungerar med CrossFire?

Permalänk
Medlem

AMD har tillsvidare stängt av allt crossfirestöd i drivrutinerna p.g.a. prestandaproblem. Förhoppningsvis kommer detta att lösas med framtida drivrutiner eller en patch under de närmsta månaderna, men ännu har det varit ganska tyst kring planerna på detta från Ubisoft och AMD.

Permalänk
Medlem

Man tar det för givet .. Och nej jag har inte läst nåt om det. Gött sugit att dom smeker Nvidia medhårs och skiter i AMD.
Det är ju som om dom skulle bygga en väg och bara tillåta en sorts bilmärke på vägen =P

Inte kul!

Edit:

Glöm de jag sa hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även med ett kort är det ett stötterfest avinstalerade att häromdagen få prova igen när dem fixat spelet. Så mycket buggar o skit varav en del e patchat men långt ifrån spelbart för den kräsne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

Även med ett kort är det ett stötterfest avinstalerade att häromdagen få prova igen när dem fixat spelet. Så mycket buggar o skit varav en del e patchat men långt ifrån spelbart för den kräsne.

Får väl hoppas dom fixar skiten. Då får man avvakta och se då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Löste det !

Så här gör man för att få CF i FarCry4 och det fungerar det lilla jag testade

Fingers crossed that you are wrong and we do get a proper crossfire profile by the next iteration of drivers.

I am a patient man (not).

Anyway,

Open CCC/ 3d application settings/ add/ (choose FarCry4.exe located in bin folder on the location you installed the game)/ select the profile/ go down to "AMD CrossFireX Mode" and select "AFR friendly"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

problemet är väl att idén bakom gameworks titlar är att amd inte kan optimera sina drivrutiner förrns efter spelet släppts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

problemet är väl att idén bakom gameworks titlar är att amd inte kan optimera sina drivrutiner förrns efter spelet släppts?

Jo men till råga på allt så låste dom CF som default ..

Visa signatur