Permalänk
Medlem

Hjälp med minecraftserver

Hej,

Skulle verkligen uppskatta lite hjälp från folk som är lite mer erfarna än mig.
Jag hyrde igår en minecraftserver på fragnet och har lagt till FDB-direwolf 1.0.25 på den. Har lyckats connecta och den rullar fint.

Problemet är att jag inte kan crafta eller hitta block över "wood". När jag exempelvis ska crafta sticks från wood, så återgår sticksen till det ursprungliga wooden så fort jag stänger inventory igen. Jag och en kompis har testat att lägga till oss båda som operators då vi inte visste hur vi annars skulle komma runt det. För min kompis så fungerar allt klockrent med att bygga, använda commandon mm. Men för mig fungerar bara op commandon (som att göra natt till dag). Det verkar som att jag är OP, men trots det kan jag varken crafta eller hugga ner stone etc.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Tack på förhand!

// Danne

Permalänk
Medlem

Provat installera om din lokala version av modpacket?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Jag ska testa att installera om allt på datorn. Tack!

Återkommer snart med hur det gick

Permalänk
Medlem

Fungerar ej

Hej,

Jag har testat att installera om allt, men det är fortfarande samma problem. Jag är opped på servern och kan använda kommandon och ge mig själv vilka block jag vill. Men jag kan fortfarande inte crafta eller samla mer än dirt och wood.

Permalänk
Medlem

Vore oerhörd tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta. Swichar över 100kr till den som kan ställa in servern så jag kan crafta/samla material.

mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Först: FDB = FTB (Feed the Beast) eller är det något nytt modpack? Om det är Direwolf FTB vilken version? Retroversionen 1.4.7 som bara heter Direwolf20 eller någon nyare 1.5.2 eller 1.7.10.

Sen: Lyckas din kompis spela helt normalt? Alla recept fungerar som de ska utan att han som admin ger sig block. Och om det fungerar, är det både när han blir OP och som spelare? Jag vet inte om fragnet kanske lägger till någon ytterligare mod som skulle kunna ställa till det.

Om det är så att han kan spela oavsett OP eller inte så föreslår jag också att ta bort din lokala, och kontrollera exakt vilken version som är på servern och sen ladda ner den till din dator igen.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]