Får inte foldingen att starta automatiskt, vad gör jag för fel?

Permalänk
Geeks Gaming

Får inte foldingen att starta automatiskt, vad gör jag för fel?

Hej!

Har testat flera olika inställningar, light/medium/full men den startar inte automatiskt ändå. Jag vill att den ska gå igång när skärmen är nedsläckt, för då använder jag inte datorn ändå, den står på dygnet runt och används max 8 timmar per dag. Så har en del tid den skulle kunna folda, men orkar inte starta det manuellt varje gång. Foldar bara på grafikkortet, det är tystast och effektivast.

Hur kan man göra så att det startar automatiskt?

Jag kommer inte göra det om det inte funkar automatiskt, för mycket jobb och inget jag kommer ihåg....

//Alvar

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av 47:an:

Kolla när skärmsläckaren är inställd att starta och energinställningar i operativsystemet.

Enligt deras sida så finns det två olika lägen för idle såhär säger de på deras sida:

• Idle light: Folding will proceed at a reduced speed only when your computer becomes idle.*

• Idle: Similar to Idle Light, but tries to get the maximum productivity from your computer only when you are away.

https://folding.stanford.edu/home/faq/faq-v7-introduction/

Allt jag gör är att stänga av bildskärmen (på knappen) och det går inte igång, så får väl kolla över vilka energisparlägen som måste vara aktiva... suck...

Permalänk
Medlem

har du senaste verionen av FAH Client? Ställ den på FULL, så ska den ju dra igång, annars har du något mjukvarurelaterat problem.
Lösning Testa installera om hela FAH.

Följdfråga
Kör du med Laptop?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av atego:

har du senaste verionen av FAH Client? Ställ den på FULL, så ska den ju dra igång, annars har du något mjukvarurelaterat problem.
Lösning Testa installera om hela FAH.

Följdfråga
Kör du med Laptop?

den går igång om den står på full och jag har den i "while I'm working" läge, annars kör den inte. Nej det är en stationär dator som står på dygnet runt...

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Datorn går inte i viloläge direkt när du stänger av skärmen. Det sker automatiskt efter ett visst antal minuter utan att röra mus /tangentbord. Oavsett om du stänger av skärmen eller inte.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Xyborg:

Datorn går inte i viloläge direkt när du stänger av skärmen. Det sker automatiskt efter ett visst antal minuter utan att röra mus /tangentbord. Oavsett om du stänger av skärmen eller inte.

Måste jag ha strömsparlägen aktiverade i Windows eller är det mjukvaran som måste ställas in rätt?
Har stänkt av alla strömsparlägen i Windows, brukar alltid komma vid fel tillfällen annars...

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Kör på "balanserat" med originalinställnigar så ska du funka fint. Det ska inte störa spel eller liknande heller

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Geeks Gaming

har aktiverat strömsparläge och nu funkar foldingen, tack!