Permalänk
Entusiast

Bilder från bench DH winter + 970 SLI på g

Tänkte jag skulle postat detta lite tidigare, men vad tusan... bättre sent än aldrig

Körde lite bench med flytande kväve i Ozones monter på lördagen den 29:e. Planen var att pressa Galax GTX970 med 4770k på kväve samt om jag hade ork sätta dit en kvävepot på gpun.

Hårdvara:

  • ASUS Maximus VI Impact

  • Intel i7 4770k #L317B782

  • Team Xtreem White 2800 C12

  • Cooler Master V1000

  • Cooler Master bench table

  • Kingpin F1 LN2 pot

Passade på att testa en ny isoleringmetod denna gång, gummifärg, "plasti dip", för att skydda mot kondens. Sprayade baksidan av hela moderkortet och får väl säga att det blev bra, en tjock yta som inte ser alltför svår ut att dra bort om man vill det i framtiden.

Tanken var främst att showa med lite kväve (häftigt med rök osv) men jag satsade på att bättra på mina resultat i 3DMark05, 06, 03 och Aquamark också. Tyvärr får man väl erkänna att man kört detta så hårt tidigare att det var svårt att nå högre. Kunde inte ta mig upp över 500k i Aquamark (vete tusan vad det beror på!), nådde inte över mitt personbästa i 05, i 03 hade jag behövt mer gpu frekvens. Det enda jag marginellt förbättrade var mitt 3dM06 resultat där jag rörde mig ytterligare närmare 50k gränsen - men inte över denna gången heller :/

http://www.3dmark.com/3dm06/17694039

I vilket fall, kul att vara med på DH en dag och ett stort tack till Tobias på Rotakorn för möjlighet att bencha Galax grafikkort, det är faktiskt samma sample som sweclockers testade nyligen http://www.sweclockers.com/recension/19605-galax-geforce-gtx-...

Så fort jag lyckats ta mig i kragen ska jag testa SLI med detta kort och mitt Gigabyte 970 på Rampage IV Black edition, postar lite mer resultat från det

Permalänk

Ser riktigt intressant ut med plasti dippen som isolering, är det något du kommer använda dig av igen? Något du skulle kunna tänka dig att använda på framsidan också?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lanbonden:

Ser riktigt intressant ut med plasti dippen som isolering, är det något du kommer använda dig av igen? Något du skulle kunna tänka dig att använda på framsidan också?

Absolut! Men det luktade som fan, (som vanlig färg i princip) så se till att vara utomhus eller i ett garage är väl vad jag lärt mig

Framsidan är nog nästa steg, men det kräver ju en hel del arbete med att täcka över portar, ram slots, front panel pins osv och sockeln förstås. Men det finns de som gjort det. Man får verkligen ett 100% tätt lager, ingen kondens kan krypa ned nånstans.

Permalänk
Medlem

Åker på biltema i morgon , sen blir det gummimåla...
MoBo och Gpu.

Såg kul ut synd man inte kunde vara där ,men lika bra det har väl surrat hål i huvudet på dig.

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Entusiast

Försöker knycka åt mig lite tid i julstressen nu för överklockning, fått fart på Team Xtreem 4x4 på Rampage Black IV, nått 3000 CL 11-14-13-25 1T relativt stabilt

Permalänk
Medlem

Så det var du som stod där, där kollade man ju några gånger haha.

Permalänk
Medlem

Plastidipp är det jag kört med i ett halv år. Mycket bra grejer.

+inget klet (som vaselin tex)
+snabb tork tid
+kan spreja många lager
+skyddar mot esd,fukt mm
+ enkelt att ta bort(peala bort eller aceton mm)
+en burk räcker till många pcbs

Att rekomedera för all extrem kylning.Se bara till att rengöra före application(från damm,hårr mm)

Visa signatur

5960x@SS quad 290x Subzero chiller, mm