Permalänk

Exc1tes gaming pc

Här är lite bilder och info om min första egen byggda gaming dator

Specs

- Chassi: Nzxt H440 (vit)

- Cpu: Intel Core i5 3470

- Cpu cooler: Corsair H100i

- Gpu: Nvidia Geforce Gtx 760

- HDD: 1tb Seagate Barracuda

- SSD: 120gb Intel 530 series

- Ram: 4gb Corsair Vengance (2x)

- Mobo: Asus P8Z77-V LX2

- PSU: OCZ 650w

Precis köpt mitt H440! det stod mellan S340 eller H440. Blev riktigt nöjd med mitt köp

Har beställt hem sleeves i orange och svart hem och tänkte sleeva alla kablar till nätaggregatet

Så fort budgeten tillåter tänker jag först uppgradera moderkortet och cpun. Har spanat lite på ett Asus maximus VII hero och en i7-4790K eller en i5 4690K. Har även planer på att bygga custom loop vattenkylning men inte helt säker på vad jag ska ha för delar för det än. På grafikkorts fronten avaktar jag tills 980 ti släpps innan jag slår till på ett nytt, annars blir det ett Gtx titan.

Med tanke på att mitt nätaggregat förmodligen inte kommer palla med detta blir det även att köpa nytt där med, blir förmodligen ett corsair RM1000 1000W 80 Plus Gold.

Har aldrig använt vattenkylning förut så tänkte passa på och fråga, om det ska vara så att man ska ligga mellan 30-40c i idle? En bild på hörnan i sig kommer efter jag flyttat

Får då även passa på att be om ursäkt för den hemska bilden, väntar fortfarande på att få tillbaks min systemkamera....

Exc1tes gaming pc

Permalänk
Medlem

Lite mer bilder hade varit roligt

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Lägg gärna in lite fler bilder under byggets gång för en bild räknas inte som ett galleri.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Tycker dock det är lite tråkigt att alla röstar ner det innan h*n ens hunnit bättra sig

Står ju till och med
''Får då även passa på att be om ursäkt för den hemska bilden, väntar fortfarande på att få tillbaks min systemkamera....''

Fast då kunde man ju väntat tills man fått tillbaka den, if ya wanted to avoid getting all these downvotes that is.

Svar på din fråga: Ja, det är helt normalt att ligga 30-40*C i idle.

Skulle inte rekommendera ett GTX TITAN då det finns extremt mycket bättre alternativ. GTX 780 Ti är ett exempel.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Tycker dock det är lite tråkigt att alla röstar ner det innan h*n ens hunnit bättra sig

Står ju till och med
''Får då även passa på att be om ursäkt för den hemska bilden, väntar fortfarande på att få tillbaks min systemkamera....''

Fast då kunde man ju väntat tills man fått tillbaka den, if ya wanted to avoid getting all these downvotes that is.

Svar på din fråga: Ja, det är helt normalt att ligga 30-40*C i idle.

Skulle inte rekommendera ett GTX TITAN då det finns extremt mycket bättre alternativ. GTX 780 Ti är ett exempel.

ska bli kul att följa ditt bygge, är själv intresserad av det chassit du har köpt, hade varit nice att se lite fler bilder från det (testa byggloggen i forumet istället)