Dragon Age: Inquisition expanderar med Jaws of Hakkon

Permalänk
Melding Plague

Dragon Age: Inquisition expanderar med Jaws of Hakkon

Det blir vidare äventyr i Dragon Age: Inquisition, ett av fjolårets mest hyllade spel. DLC-paketet Jaws of Hakkon rullas ut för vissa plattformar redan imorgon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan, jag som knappt hunnit öppna spelet ännu.

Någon som vet om dom har förbättrat kontrollerna för PC än?

Permalänk
Medlem

Men har dom fixat SLI ännu ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Men har dom fixat SLI ännu ???

SLI funkade bra för mig? förutom att viss rök/smog i dungeons var knallvit

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Men har dom fixat SLI ännu ???

Vad jag har läst hittills så är det åtgärdat på enstaka kort. 980-SLI ska fungera enligt forum, men inte 970 =/

http://answers.ea.com/t5/Dragon-Age-Inquisition/DA-Inquisitio...

Visa signatur

"Power is nothing without control."

Permalänk
Medlem

Här går det undan!
Man har inte hört ett smack om dlc, så annonserar dom det dagen innan det släpps. Coolt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av jonasies:

Fan, jag som knappt hunnit öppna spelet ännu.

Någon som vet om dom har förbättrat kontrollerna för PC än?

Haft spelet, sen det släpptes, men inte orkat spela mycket, jag blir inte vän med kontrollerna.
Tvivlar på att de kommer fixa "point and click" med musen, någon DLC blir det inte för mig, det räcker med att ha blivit lurad en gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jonasies:

Fan, jag som knappt hunnit öppna spelet ännu.

Någon som vet om dom har förbättrat kontrollerna för PC än?

Skrivet av Ratatosk:

Haft spelet, sen det släpptes, men inte orkat spela mycket, jag blir inte vän med kontrollerna.
Tvivlar på att de kommer fixa "point and click" med musen, någon DLC blir det inte för mig, det räcker med att ha blivit lurad en gång.

Jag "löste" det genom att spela med handkontroll. Mycket bättre, får absolut känslan av att hela spelet är "tänkt" så och att mus + tbg kom till lite vid sidan av.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Discokungen
Skrivet av emilakered:

Jag "löste" det genom att spela med handkontroll. Mycket bättre, får absolut känslan av att hela spelet är "tänkt" så och att mus + tbg kom till lite vid sidan av.

Ja det kände jag också. Helt klart mycket smidigare att spela med handkontroll. Jag spelade igenom hela spelet på min TV vilket var härligt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det var ett as skönt lir att lira maxat på PC med 360 kontroll i fotöljen,

iktigt fint spel:) tyvärr är det nog det enda dragon age jag bara lirat igenom 1 gång och inte haft något sug att starta om en andra playthrough, jag tror det berodde på alla små quests:p

Permalänk

Något nytt inom Multiplayer mode?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Coolt går ett 960 kort på knäna tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt 770 2GB rullar på fint så jag tror att ditt 960 går bra det med.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Medlem

Oh! Shiny! Ska bli intressant.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Handkontroller ja, inkvisitionen har tydligen ett jobb att göra på utvecklarnas kontor. Inte för att det var direkt oväntat att konsollifieringen skulle fortskrida där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Så roligt med allt prat om att PC var lead platform samt att det utvecklades med mus + tangentbord i åtanke... Har inte köpt det än då jag lärt mig min läxa. :/

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

kommer inte ge de en jävla krona innan de ens fixat spelet, de lovade att detta spelet skulle vara PC anpassat, fy fan alltså kommer inte köpa deras spel i framtiden, kolla bara i forumet där finns det gott om buggar alltså...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Vågar man se trailern? Eller är det spoilers?

Har inte spelat klart än

Permalänk
Inaktiv

Nyhetstorka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Nyhetstorka?

Vi fattar, nyheten tilltalar inte dig. Jag uppskattar den dock, hade helt missat detta! Dags att starta spelet igen och börja på en andra playthrough!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll om inte gjort för PC, nä man lär köra Xbox 360 kontroller för en bra upplevelse. Gör man det så kommer man inse hur bra spelet är och hur många timmars underhållning det ger. Kunde DAI vara bättre anpassat till mus/tangentbord? Japp, men nu är spelet utvecklat med handkontroll i fokus och det funkar jäkligt bra. Ser fram emot denna DLC och hoppas att den ger många timmars spelande.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Inaktiv

Det stör mig skapligt att jag fortfarande inte köpt detta spel. Och då gillade jag även tvåan trots dess brister.

Permalänk
Medlem

Trevligt, önskar dock att de kunde ta och fixa SLI till spelet, har stora problem med texture flickering och vit rök som inte finns om man kör med ett kort.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av tellus82:

Mycket gnäll om inte gjort för PC, nä man lär köra Xbox 360 kontroller för en bra upplevelse. Gör man det så kommer man inse hur bra spelet är och hur många timmars underhållning det ger. Kunde DAI vara bättre anpassat till mus/tangentbord? Japp, men nu är spelet utvecklat med handkontroll i fokus och det funkar jäkligt bra. Ser fram emot denna DLC och hoppas att den ger många timmars spelande.

Nej, men mycken irritation över att Origin ljög.

"Dragon Age: Inquisition - Made for PC Gamers by PC Gamers"

https://www.youtube.com/watch?v=iRmjKrFnlNU
https://www.youtube.com/watch?v=O0Dp7HeW9vs

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

134,10kr med EA Access till Xbox One

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Haft spelet, sen det släpptes, men inte orkat spela mycket, jag blir inte vän med kontrollerna.
Tvivlar på att de kommer fixa "point and click" med musen, någon DLC blir det inte för mig, det räcker med att ha blivit lurad en gång.

Jag känner samma sak. Kontrollerna var en riktigt turn-off.

Permalänk

Dom borde haft en fet disclaimer "Only for use with gamepad! You will want to eat a bullet after trying to play this with a mouse and keyboard" istället för att ljuga om att deras spel minsann inte var en konsollport vilket det till 100% är förutom snyggare grafik. Folk kan säga att det är gnäll, men hade jag haft den informationen från början hade jag inte köpt spelet.

Permalänk
Medlem

Trevligt med mera DAI! Hur kommer det sig att så många haft problem med kontrollen? Inte direkt så att spelet kräver kirurgisk precision för att spelas. :S

Permalänk
Medlem

Hur bra som helst med handkontroll. Klockrent att ligga å gibba i sängen:P

Har faktiskt svårt att föreställa mig att lira dragonage med mus och tangentbord

Ni som lirar på PC - testa med en handkontroll! Jag tror de flesta kommer bli positivt överraskade.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Nyhetstorka?

Tycker det utan tvekan är värt en plats bland nyheterna, finns gott om BioWare fantaster hos Sweclockers. De har babblats om Mass Effect och Dragon Age i fredagspanelen mer än en gång.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.