Permalänk
Medlem

Egenbyggd datorhörna.

Som kan ses på första bilden så hade jag en ganska tråkig och ineffektiv datorhörna som inte var särskilt upphetsande på något sätt.

Så när jag bestämde mig för att uppgradera datorn från min gamla P67 sabertooth med i5 2500k så föll det naturligt att göra något åt hela hörnan. Så jag började skissa lite och sedan bygga den tillslut. Därför blir det lite bilder från hela förloppet. Före, under och efter.

Tar gärna emot feedback.

Ps. det ska bli ett underbord till tangentbord och mus. Har dock inte hittat något lämpligt ännu och det jag hade tänkt använda var av undermålig konstruktion.

Komponenter är följande: Asus Maximus VII Hero, i7 4790K, Noctua NH-D15, 32GB Corsair Vengeance 1600, 5 st Fractal R2 140 mm, 1 st CM 140mm red-led, NZXT Grid+, 3 st Intel SSD, 1 st samsung SSD, Corsair 800W samt Asus GTX 770.

Egenbyggd datorhörna.

Permalänk
Medlem

Väldigt läckert!

Allt förutom att sladden till ditt tangentbord inte går ner genom sladdhålet i skivan

Snyggt jobbat!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

Jäklar, bra jobbat..

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig hörna det blev =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Det där blev ju snyggt. Fäll in en desk-hub i bordet dock.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1530485

Permalänk
Medlem

Biorrith det där såg ju inte helt fel ut som ett komplement.
Har ju dock både ljud och 4 USB3.0 i fronten som kan användas med en liten inbyggd hylla för delar som behöver ligga någon stans.
Men som sagt något att ev. komplettera med i framtiden då den såg snygg ut. Kanske byta ut min gråa genomföring.

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt gjort måste jag säga! Jordningen så cool ut på nått sätt hehe. 5/5 galeoner

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt! Vart har du kopplat kopplat kablarna till distans jordningen? Måste ha varit trevligt att slipa inomhus , eller?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Racingkonstnär

Snyggt d0000de!

Permalänk

Riktigt snyggt. Dock lite knepigt om du ska på lan :/.

Anyways, 8/8 m8

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Jorden går till PSU så att allt får samma potensialjord om något händer. Detta sker vanligen i chassit då de är av metall.

Slipningen var både jobbig och skitig att utföra inomhus i lägenheten.

Det var dock ett tag sedan jag var på LAN men om jag åker och får med mig allt så har jag ju ett eget bord t.o.m.

Har också glömt att tacka för all feedback. Och det är kul att så många gillar ens "lilla" projekt.
Återkommer med bild när jag löst problemet med tangenbord och mus.

Permalänk

Fint! Har av nån anledning lite svårt för trä i samband med datorbyggen men det här blev riktigt snyggt! 5/5

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut!
Jag skulle själv försöka få till ett fäste så att du kan fästa center högtalaren på andra delen på skärmfästet. eller använt mig av detta:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

EDIT:
Detta förutsätter att du inte ska skaffa en skärm till då

Permalänk
Medlem

Ska du med på LAN i helgen? Nja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkman85:

Jorden går till PSU så att allt får samma potensialjord om något händer. Detta sker vanligen i chassit då de är av metall.

Slipningen var både jobbig och skitig att utföra inomhus i lägenheten.

Det var dock ett tag sedan jag var på LAN men om jag åker och får med mig allt så har jag ju ett eget bord t.o.m.

Har också glömt att tacka för all feedback. Och det är kul att så många gillar ens "lilla" projekt.
Återkommer med bild när jag löst problemet med tangenbord och mus.

Snyggt, enda jag kan klaga på (som tidigare nämnts) är tangentbordssladden och (ny input) att man kan finputsa den avrundade delen av skrivbordet.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkman85:

Så när jag bestämde mig för att uppgradera datorn från min gamla P67 sabertooth med i5 2500k så föll det naturligt att göra något åt hela hörnan. Så jag började skissa lite och sedan bygga den tillslut. Därför blir det lite bilder från hela förloppet. Före, under och efter.

Egenbyggd datorhörna.

ÖH! Det är inget fel på P67 och 2500k
Skämt åsido, ser riktigt fint ut

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Mycket snyggt! Det är ungefär något sådant jag själv vill bygga, men jag är så rätt att jag ska sabba något i datorn då.

Permalänk
Medlem

Syggt!

Riktigt läckert!

Jag hade mer än gärna ägt en 2500K, just nu sitter jag ju på en I3 2100......! En 2500K är just liiiite snabbare =P men som 5-barnsfar kan man ju inte sätta 15k på en dator direkt :/

Men skulle du kunna tänka dig att sälja mb cpu och minnen snuskigt billigt har vi en deal =P

Snyggt byggt, tänker själv ta mig i kragen någon dag och fixa något liknande

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

helvete vilken sosse låda

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins