Permalänk

Vart kan man köpa PETG rör?

Ska skaffa vattenkylning till burken och undrar vart man kan köpa PETG rör, hårda rör. Dom ända som verkar sälja dom är Primochill som inte verkar frakta till Sverige. Primochills europeiska återförsäljare säljer endast akrylrör

Permalänk

Dom finns att köpa på frozencpu.com men dom är amerikanska så fraktkostnaderna är 35 dollar. Så om någon vet om en europeisk försäljare så får ni gärna dela med er av den informationen

Permalänk
Medlem

FrozenCPU har inga leveranser sedan något hände där för några veckor sedan och alla fick sparken. Blev ett jäkla liv och jag tror inte de levererar än.
Aquatuning brukar jag höra att de är bra men de har också bara akryl

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Bra att veta. Tack

Permalänk

Nån som vet nåt nu ang PETG rör? Kan inte ens hitta PETG rör på frozenCPU och om det nu är knas på den sidan så har jag absolut ingen aning om var jag får tag på det.

Permalänk
Medlem

Jag såg att jays two cents fick sitt PETG från dem, De har primochill rör
http://www.performance-pcs.com/rigid-hard-tubing

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Tackar, blir nog att beställa fittings plus annat därifrån då dom tar minst 60 dollar i frakt-kostnad.

Permalänk
Medlem

Highflow.nl har CoolForce PETG 12/10 mm PETG rör. Dessa kommer från Nanoxia, har inte hört talas om denna tillverkare innan så jag vet inte om det är bättre/sämre än t.ex. Primochill.

Highflow har även passande kopplingar och annat bra att ha i sammanhanget, kanske inte det billigaste stället att handla från men billigare frakt och man slipper riskera ev. påslag.

Permalänk

mrdr, you da real mvp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Någon uppdatering på svenska återförsäljare?

Visa signatur
Permalänk

Coolingstuff har jag köpt ifrån massor.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Coolingstuff har jag köpt ifrån massor.

existerar ens coolingstuff nu mer ? vet att sidan ligger uppe.
gjorde en beställning för några månader sedan o inte hört något.
även mailat och även skrivit på fb utan svar.

Permalänk
Skrivet av Boax:

existerar ens coolingstuff nu mer ? vet att sidan ligger uppe.
gjorde en beställning för några månader sedan o inte hört något.
även mailat och även skrivit på fb utan svar.

Nu har jag inte beställt på ett tag. Men jag har hört att han ska ge 100% på sin verksamhet nu. Men om det stämmer låter jag vara osagt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

coolerkit.se kanske har

Permalänk
Medlem

Varför inte akryl ?

Det används till vatten i industriellt bruk (mätglas flödesmätare) så det borde duga till en dator också

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karaff:

Varför inte akryl ?

Det används till vatten i industriellt bruk (mätglas flödesmätare) så det borde duga till en dator också

Ömtåligt och går lätt sönder, går inte att böja fler gånger än en och är allmänt jobbigt att arbeta med vad jag har hört. Vet inte heller om själva materialet degraderas över tiden och tappar färg/lyster, etc.

Permalänk
Medlem

@Andreaz1:

Det har nog mest att göra med kvalitén på akryl och inte på materialvalet som sådant.

Fick iofs byta ett mätglas på jobbet som hade börjat droppa och blivit gulnat, men det var från 1996..

Sedan skulle jag nog inte återanvända hårda rör oavsett material om de skall vara i en dator.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Administrativ avgift

Inet har smalare rör inga 12/16(tog sista) jag hoppas artur skickade de jag beställde i förgår

Ekwb har alla möjliga rör

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3