Bra ultrabook för cirka 10k (ej ASUS)

Permalänk
Medlem

Bra ultrabook för cirka 10k (ej ASUS)

Hallå,

Någon som har en aning om en vettigt ultrabook för cirka 10k? På grund av evigt strul med mina två tidigare ASUS ultrabooks så undviker jag gärna det märket. Enda krav är att den är lätt, tunn och har någorlunda prestanda. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dell XPS 13, eventuellt att den ligger lite högt i din budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Dell XPS 13, eventuellt att den ligger lite högt i din budget.

Skulle vilja påstå att det är värt att höja budgeten. Har inte själv knappat på den, men vad recensenter och vad konsumenter tycker om datorn så känns det som att båda är överens om att det är en väldigt bra ultrabook.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hålla med om XPS 13. Jacob gillade den
http://www.sweclockers.com/recension/20247-dell-xps-13-med-fu...
Samt linus (på linus tech tips) gillade den med

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Från vad jag har hört om XPS 13 från en vän som har den till grafisk design på jobbet är att den både låter betydligt mer än många andra och att den även har rebootat sig själv när det blir riktigt tungt, kan ju vara just det exemplaret men jag hade hellre kikat på en lenovo yoga pro 2.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

xps 13 all day

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1