Permalänk
Medlem

"Billigare" grafikkort sökes!

Hej SweClockers!

Har för närvarande ett XFX Radeon HD 6870 1GB GPU, och då jag ska uppgradera datorn rätt så rejält efter sommaren så är jag inte sugen på något för "bra" grafikkort just nu, dessutom räcker inte budgeten atm för det.

Så söker kort och gott ett grafikkort med minst 2GB vram för MAX 400kr + frakt, helst billigare.
Krav är att kortet ska vara fullt fungerande och skickas i ESD-påse samt originalkartong (såklart ska det även skickas väl vadderat).

Frakten betalar jag helst via schenker, då de inte har överdrivet dyr frakt + ganska goda garantier på sina paket.

Kan betala via swish eller banköverföring. Har ni varit medlemmar länge, varit aktiva osv eller har goda referenser sker naturligtvis förskottsbetalning!

Så, ge mig tips! Tack för mig!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 64GB | Corsair RM1000X
Citera för svar!

Permalänk

Mitt tips är att du skaffar ett till HD 6870 och kör Crossfire

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Eller sparar lite och köper ett kort med mer än 1gb videominne?

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Eller sparar lite och köper ett kort med mer än 1gb videominne?

Beror lite på budget. TS verkar ha en budget på 400:-. Man kan få tag på 6950/6970 för det priset. 2 styck 6870 presterar ju mycket bättre än ett ensamt 6950/6970. Trost 1GB VRAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Vill ha ett kort med 2GB minne då jag spelar mest GTA just nu, och där är det tyvärr minnet som är lite för lite för att åtminstone flyta på hyfsat bra på lägsta inställningarna, kan spela med det just nu, men kommer ganska ofta under 30 fps, vilket är lite tråkigt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 64GB | Corsair RM1000X
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Vill ha ett kort med 2GB minne då jag spelar mest GTA just nu, och där är det tyvärr minnet som är lite för lite för att åtminstone flyta på hyfsat bra på lägsta inställningarna, kan spela med det just nu, men kommer ganska ofta under 30 fps, vilket är lite tråkigt

Jag förstår. Då borde du nog satsa på ett GTX 660 eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Jag förstår. Då borde du nog satsa på ett GTX 660 eller liknande.

Jo jag tänkte det med faktiskt, får väl vänta och se om någon skriver något

Visa signatur

Citera för svar!