Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Med level 4 Vorici kan du göra den till en 4-link, även om den har för låg ilvl.

Åfan det visste jag inte, visste att strongboxes med extra sockets/fully linked kunde göra det men aldrig tänkt på Vorici.

Edit: rätt komiskt att se att 1MHC har 4 personer (5 om man räknar med den som dött) med mer XP än den som ligger först i 1MSC, en anledning folk brukar ange att i inte spela HC är att man måste spela mer försiktigt så det tar längre tid å levla

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Edit: rätt komiskt att se att 1MHC har 4 personer (5 om man räknar med den som dött) med mer XP än den som ligger först i 1MSC, en anledning folk brukar ange att i inte spela HC är att man måste spela mer försiktigt så det tar längre tid å levla

Hehe. Kan det vara så att när man lirar hc så känns det mer som en tävling än i standard? Jag har inte kört mycket hc men provat på och då växer "hornen" i pannan lite. Det känns lite mer på riktigt, lite mer tävling.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Åfan det visste jag inte, visste att strongboxes med extra sockets/fully linked kunde göra det men aldrig tänkt på Vorici.

Edit: rätt komiskt att se att 1MHC har 4 personer (5 om man räknar med den som dött) med mer XP än den som ligger först i 1MSC, en anledning folk brukar ange att i inte spela HC är att man måste spela mer försiktigt så det tar längre tid å levla

Jo det är ganska komiskt att det är så. Jag skulle dock säga att den största anledningen att det är så, är att top 3 upptas av populära PoE-streamers som faktiskt har en ekonomisk anledning att spela bra i alla events. Havoc som ligger 1:a i HC var t.ex. den första som dödade Uber Atziri i Invasion (HC). HC-spelarna är nog helt enkelt bättre på spelet.

Jag ser även att Havoc döpt sin karaktär till RemoveEXPGear_Havoc och springer runt med The Supreme Truth och Chitus' Apex (som båda har 5% increaded experience gain).

Permalänk

Är det någon här som vill ha en Betanyckel? Jag har en att ge bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Är det någon här som vill ha en Betanyckel? Jag har en att ge bort.

Jag vill ha en!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Jag vill ha en!

PM skickat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

PM skickat!

Tack så hemskt mycket!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Synd man missade tillfället med betanyckel, men lär väl ändå vara upptagen den närmsta månaden med Flashback ligan

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Moderator
Moderator

Nackdelen med SRS är att man inte alltid ser när de skallar ner ett magiskt pack, fick så nära spö av Ephij efter att jag (uppenbarligen) rensat ett voidspawnpack på en +4 proj karta. Han hoppade fram när jag gick runt ett hörn, avlossade sina 815 (minst) blixtbollar och jag var nere på ~50 hp innan jag en halvsekund senare hade lyckats hoppa ur spelet. Trodde inte jag hade överlevt det, men det är just de situationerna som gör HC så bra

Visa signatur
Permalänk

(Äntligen! Fick min 4e master till hideouten (SL) i går. Tyvärr gick det ut över "hack-and-slashandet" då jag fastnade i att göra om hela "inredningen" under ett par timmar).

Gör en Scion i HC som nu är L20 (min första char i hc undantaget några som dött vid typ L4).
Använder "Tempest Shield" &"Infernal Blow - Added Elemental dmg - Added Lightning dmg" då det är de gems jag hittat hitintills. Funkar bra, "livsbubblan" är alltid proppfull med rött.
Funderar på att använda static strike precis som min Scion i SL. Plockat "Shaper" "Constitution" "Combat Stamina" och "Resolute Technique" än så länge.

Vet någon om "Static Strike" dyker upp som reward tidigt?
Tips på annan bra AOE att spamma med 1h/shield och "Resolute Technique"?

(målet just nu är att levla upp och köra allt som masters erbjuder så att jag får en hideout i hc)

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Snart 70 med min Arc witch på 1MSC..är dock brutalt sugen att dundra på med en MF build för att fylla min stash med godsaker och fläska på rejält med currency.

Skulle gjort en MF från första början, helt sjukt vad folk betalar för skräpsaker i nya ligor.
Redan på 40c, 100 jews, 100 fus och massa annat bröte och det mesta är för saker jag sålt till andra.

1-4c för "standard gems" utan quality = win...

Men nu är då frågan...vad kör man för MF build? Forumen säger Low Life överlag och Summoner eller Dualtotem verkar vara "flavor of the month" men jag är inte sugen för fem öre att spela den typen av char...

Vill köra Flicker alternativt 2h Leap/Cleave men känns som att det kommer gå åt fanders när man måste offra dps och defence för IIQ/IIR gear...

Tips från coachen a la Sweclockers?

Permalänk
Skrivet av misguided:

Snart 70 med min Arc witch på 1MSC..är dock brutalt sugen att dundra på med en MF build för att fylla min stash med godsaker och fläska på rejält med currency.

Skulle gjort en MF från första början, helt sjukt vad folk betalar för skräpsaker i nya ligor.
Redan på 40c, 100 jews, 100 fus och massa annat bröte och det mesta är för saker jag sålt till andra.

1-4c för "standard gems" utan quality = win...

Men nu är då frågan...vad kör man för MF build? Forumen säger Low Life överlag och Summoner eller Dualtotem verkar vara "flavor of the month" men jag är inte sugen för fem öre att spela den typen av char...

Vill köra Flicker alternativt 2h Leap/Cleave men känns som att det kommer gå åt fanders när man måste offra dps och defence för IIQ/IIR gear...

Tips från coachen a la Sweclockers?

Jag har nog en liknande syn på att spela MF. Det kan vara sjukt tråkigt om man tvingar sig in i en build i stil med summoner eller dual totem. Det bästa/roligaste man kan göra är istället att hitta en bra balans mellan MF och clear speed. Windripper är t.ex fantastisk för detta, men den kanske är lite för dyr för stunden.
Genom att se till att man har rarity på ringar, amulett och hjälm kan du få en fin grund på ca 80-120% IIR. Om din build även fungerar med Aurseize, Goldwyrm och ett support gem utbytt mot Item Rarity så har du ytterligare 90-110% IIR och 16% IIQ. Det kommer knappast bli ett loot-regn som med 6-mannaparty med dedikerad culler, men det gör stor skillnad om man spelar solo.

Du kan ju även göra saker lite spännande genom att spela lowlife med hög chaos resist (the Broken Crown och Ming's Heart hjälper). Du kan då köra Wondertrap och Eye of Chayula för 130% IIR.

Permalänk

nån som har en lista på builds som inte kräver att man lägger ner pengar på gears ?
vilken karaktär+builds är lättast att levla upp ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

nån som har en lista på builds som inte kräver att man lägger ner pengar på gears ?
vilken karaktär+builds är lättast att levla upp ?

Den här hittade jag. Har börjat men bara hunnit några få levlar än så vet inte hur kul den är än.
Bara röda gems, inga auras, 2 st skills man använder.

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/73072

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Den här hittade jag. Har börjat men bara hunnit några få levlar än så vet inte hur kul den är än.
Bara röda gems, inga auras, 2 st skills man använder.

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/73072

som AOE kan jag väl tycka att static strike är bättre då man slipper vara så noga vilket håll man slår åt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

2h Static strike är riktigt simpelt att geara upp, jag tog mig till 4k HP och 28k DPS vid level 70 utan att spendera mer än 5 chaos i 1MHC.
När jag väl spenderat det mesta av min currency och köpt en Belly of the beast och lite annat smått å gott och tagit mig upp strax över 5k HP så dog jag på lvl 73.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Någon i den 1månads soft core ligan som vill mappa?

Gärna folk runt L70 men lägre uppskattas för mer MF :^)
Edit: nickar Klitanuz ingame

Permalänk
Moderator
Moderator

"Due to your success in a recent Path of Exile Flashback League, we'd like to invite you to the Closed Beta of Path of Exile: The Awakening!"
Redan, det tog lite udden av att fortsätta svettas i tokligan. Inte lika trist om man skulle dö nu.

Visa signatur
Permalänk
Konsolgrävare

Haha fy fan vad segt för HC spelarna nu när Rukus helgen är igång. Hur många som helst har dött. Tex alla top 3 spelarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Flashback league med alla mods aktiverade var riktigt kul. Dog ca 45 gånger mellan level 1 och 63, men det är mest för att jag giller att kasta mig in i de välfigt många självmordssituationerna som uppstår.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Flashback league med alla mods aktiverade var riktigt kul. Dog ca 45 gånger mellan level 1 och 63, men det är mest för att jag giller att kasta mig in i de välfigt många självmordssituationerna som uppstår.

Kamikazegalning! Ångrar lite att jag inte hoppade på FL.
Klarade i går i alla fall av att ta kål på Dominus i merciless utan att dö. Har nu 4k dps på min Tornado Shot .
Så nu har man officiellt "klarat" spelet och kan ge sig i kast med end game.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Senaste nytt (för er som inte använder PoE's forum) nedan...

http://www.mmobomb.com/news/path-exile-issues-state-beta-repo...

Kul att betan bevakas av "spelmedia".

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Var tvungen att spela lite i betan nu på morgonen för att testa lockstep. Det är riktigt trevligt måste jag säga. Med konstant 33ms i ping så märker jag inte av någon fördröjning alls från klick till action. Allt känns som vanligt, förutom att allt är på rätt plats. Man kan springa genom grupper av fiender utan att bli desyncad.
Jag märkte dock av en fiende som teleporterades, så det är inte 100% buggfritt. Det är i alla fall mycket bättre än tidigare enligt mig. Hur det känns senare i spelet när man fått mycket mer attack speed, movement speed och sånt återstår att se. Nu är ju valet trots allt mellan PoE Beta, PoE Flashback league eller The Witcher 3... Jag är inte säker på att PoE vinner denna strid

Permalänk

Men formerself...du är ju min personliga poe.trade ju...hur ska jag nu lyckas köpa/få/tigga utan att bli kallad ûbernoob?

Permalänk
Medlem

Valuta

Någon som har koll på hur valutan ligger till för Flashback league just nu? Mer specifikt chaos:ex då jag ska försöka samla ihop nog ex för en Pledge of Hands (5-10ex) :s
Känns som en rejäl utmaning med många timmar 2Chaos-recept framför mig, men vad gör man inte för Ice SuperNova

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Skrivet av Bazzie:

Någon som har koll på hur valutan ligger till för Flashback league just nu? Mer specifikt chaos:ex då jag ska försöka samla ihop nog ex för en Pledge of Hands (5-10ex) :s
Känns som en rejäl utmaning med många timmar 2Chaos-recept framför mig, men vad gör man inte för Ice SuperNova

I förrigår var det folk som ville köpa ex för 45c och andra ville sälja för 47c, så 46c verkar vara rimligt. 1MSC var detta i.

Permalänk

Här är en kul variant av ZiggyD där han låter en slumptalsgenerator fatta besluten. Någon som testat något liknande?
Kanske en Sweclockersutmaning med slumptalsgenerator vore något?

https://www.youtube.com/watch?v=wEUl2tjHuHg

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

I förrigår var det folk som ville köpa ex för 45c och andra ville sälja för 47c, så 46c verkar vara rimligt. 1MSC var detta i.

Hmm redigt dyrt det var, men det brukar det väl kunna vara kring den här tiden in i en ny liga

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazzie:

Hmm redigt dyrt det var, men det brukar det väl kunna vara kring den här tiden in i en ny liga

Handlar väl snarare om att det är softcore, i HC ligorna så brukar Chaos:EX ration börja nånstans runt 20-25:1 för att senare stabilisera sig runt 30-35:1

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

nån som har bra tips på Scion builds som inte kostar pengar i gear ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644