Permalänk
Medlem

Strandstereo

nu har jag byggt en strandstereo till sommarn! jag har haft mindre byggen, men nu blir det aningen större, och dem går att köras på 230v uttag samt 12vbatteri. lite byggbilder samt slutbilder! bara att fråga om det är något!

har beställt delarna på http://www.eluxson.se och dem har oerhört bra kundservice, du hittar allt du behöver hos dem! dem hjälper gärna till med lådritnigar och val av element

Högtalare
Bas
Midbas
Diskant

Slutsteg är ett Mutant NW280SP 2ch som jag hade hemma
billstereo
batteri 12v 30ah
PSU Corsair 420w

Måtten är 40x40x60cm
Vikt 30 kg
speltid ca
10 h på max
15 h blandad
20 h på lagom

Efter en helg på camp smögen över midsommar så har stereon klarat sig bra! många bra kommentarer över bygget!

Besök galleriet här

Permalänk
Inaktiv

Såg fin ut! Kan ha förstått det fel men lådan är alltså portad, och basen sitter i samma låda som middarna? Kan tänka mig att du får betydligt bättre ljud om du ger basen en egen låda och middarna varsin.

Mvh Emil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124265:

Såg fin ut! Kan ha förstått det fel men lådan är alltså portad, och basen sitter i samma låda som middarna? Kan tänka mig att du får betydligt bättre ljud om du ger basen en egen låda och middarna varsin.

Mvh Emil

då midbasarna inte behöver någon låda så är det lugnt!:)

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade allt totalt?

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

hur mycket kostade allt totalt?

Ca 4000:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

inte illa. Men 30kg låter lite väl mycket. Man blir lång i armarna om man ska bära runt på den. Själv måste jag fixa ihop en vagn till min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

inte illa. Men 30kg låter lite väl mycket. Man blir lång i armarna om man ska bära runt på den. Själv måste jag fixa ihop en vagn till min.

beror på hur stark man är. plus att man inte släpar runt på den:)