The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk

Humm, antar att det bara är lvla genom att klara uppdrag som gäller och det går inte speciellt fort att komma upp i lvl..

Förövrigt någon mer än jag som anser att det borde gjort texten i menysystemet större? Ser ju knappt vad det står på prylarna att dem används för. Eller vad dem är till för, någon mer som har märkt det?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Skrivet av kalleidol:

Humm, antar att det bara är lvla genom att klara uppdrag som gäller och det går inte speciellt fort att komma upp i lvl..

Tror det går fortare senare i spelet. Om jag ska ha något att gnälla lite över så är det väl systemet med talents och mutations. Väldigt oklart hur det fungerar. Går det förresten att nollställa sina talents om man upptäcker att man klantat sig senare in i spelet?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om spelet rent generellt? Själv tycker jag att bomber och potions fungerar konstigt, combat är jag inte helt vän med än och talents känns lite skumma. T.ex. att jag skapar bomber, använder bägge och får 0/2, men kan ändå inte göra fler eftersom jag redan "har" dem, utan jag måste välja "drop" på 0/2 (vilket är 0... alltså borde det väl inte finnas något?), och sedan göra nya. Finns det ett lättare sätt?

Något annat är att de potions jag har testat endast varar i 20 - 30 sekunder, jämfört med de 30 minuter till 8 timmarna i 1:an. Kommer inte riktigt ihåg hur det var i Witcher 2 då jag inte har spelat det sedan tidigt 2013, men jag spelade klart första spelet för mindre än en vecka sedan. Kan vara just att jag nyligen spelade 1:an som gör mig ovän med stridssystemet och potions.

En till sak jag stör mig på är att Geralt inte kan gå när han inte är i hus eftersom han vänder sig väldigt segt. Jag har vid flera tillfällen råkat springa lite till höger eller vänster om en dörr, och när jag ska vända mig om och gå in så hinner Geralt jogga till andra sidan dörren innan han har vänt sig för att gå in. Det slutar med att jag måste springa några meter bort från huset och sikta bättre istället. Nja, animationerna och "känslan" i rörelser får inte full poäng.

Hur tycker ni att storyn är? Vad anser ni om att spelet är open world istället för uppdelat i kapitel? Jag har inte riktigt fastnat för spelet än, ska nog spela om 2:an igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Humm, antar att det bara är lvla genom att klara uppdrag som gäller och det går inte speciellt fort att komma upp i lvl..

Förövrigt någon mer än jag som anser att det borde gjort texten i menysystemet större? Ser ju knappt vad det står på prylarna att dem används för. Eller vad dem är till för, någon mer som har märkt det?

Det går snabbare sen, och story missions ger mer xp och crowns.

Det där med storleken på texten är något jag också tänkt på, rätt jobbigt när man sitter i en soffa ett par meter bort från TVn...

Skrivet av ghostfenix:

Tror det går fortare senare i spelet. Om jag ska ha något att gnälla lite över så är det väl systemet med talents och mutations. Väldigt oklart hur det fungerar. Går det förresten att nollställa sina talents om man upptäcker att man klantat sig senare in i spelet?

Det finns en potion du kan köpa som återställer alla poäng du satt ut. Den kostar 1 000 Crowns på de ställen jag sett den.

Skrivet av Snigeln Bert:

Vad tycker ni om spelet rent generellt? Själv tycker jag att bomber och potions fungerar konstigt, combat är jag inte helt vän med än och talents känns lite skumma. T.ex. att jag skapar bomber, använder bägge och får 0/2, men kan ändå inte göra fler eftersom jag redan "har" dem, utan jag måste välja "drop" på 0/2 (vilket är 0... alltså borde det väl inte finnas något?), och sedan göra nya. Finns det ett lättare sätt?

Det finns ett lättare sätt Meditera så fylls alla potions på, förutsatt att du har alkoholen(?) för att fylla dom.
Spelar du på lättaste eller snäppet över så får du dessutom fullt liv av att meditera.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Försöker igen, någon som lyckats klura ut vart man lämnar in sina trophies?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det finns ett lättare sätt Meditera så fylls alla potions på, förutsatt att du har alkoholen(?) för att fylla dom.
Spelar du på lättaste eller snäppet över så får du dessutom fullt liv av att meditera.

Hmm juste, har i princip glömt bort att det ens går att meditera eftersom det inte krävs för skills/göra potions/bomber.

Permalänk
Entusiast

Jag trodde att så fort man låst upp en talent att den var aktiv. Har sprungit runt i 8 timmar utan några bonusar. Och jag hade dessutom börjat med 4 st passiva effekter vilket jag nu inte ens har plats att placera ut (har plats för 2 talents)...

Fy vad ruttet.. ><

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Spelet är inte särskilt bra på att förklara hur någonting funkar dessvärre, har jag märkt :P.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Lol, jag trodde att så fort man låst upp en talent att den var aktiv. Har sprungit runt i 8 timmar utan några bonusar. Och jag hade dessutom börjat med 4 st passiva effekter vilket jag nu inte ens har plats att placera ut (har plats för 2 talents)...

Fy vad ruttet.. ><

Alla är väl passiva och måste placeras för att vara aktiva?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Simonnice:

Spelet är inte särskilt bra på att förklara hur någonting funkar dessvärre, har jag märkt :P.

Har du stängt av träningen? För mig förklarar den samma sak flera gånger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Spelade ett par timmar igår och jag är mer än nöjd.
Bra grafik, härlig stämning och grymma solnedgångar.
Bra combat då man måste tänka lite och inte bara kötta.
Att hålla nere shift så att hästen följer vägen är ett genidrag, ger en tid att njuta av omgivningarna och dricka lite kaffe.

ligger mellan 45 och 60 fps med grejerna i signaturen, då med en blandning av high/ultra och hariworks = off

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Försöker igen, någon som lyckats klura ut vart man lämnar in sina trophies?

ingen aning, har fortfarande kvar huvudet från det första monstret på hästen, än fast questet är avslutat.
Kanske en bugg?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vnox:

Nej verkligen inte, det är alldeles för färggrant (som med blommorna).

Mer såhär: http://www.temaresor.se/Global/dayschedule/europe/greatbritain/2698_Scotland_Northireland_ireland/2698_day7.jpg
En naturlig bild och inte en photoshoppad, överexponerad bild.

Sedan förstår inte heller varför du måste kommentera min åsikt om hur jag vill spela mitt spel?

Fast det är ju blommor i din bild, visst de är små med de finns där. Vilket ger lite färgkontrast. Jag har spelat lite mer igår kväll nu så jag har hunnit studera gräset och marken lite mer. Ändra lite inställningar och och stängde av nästan all blur vilket gjorde allt lite bättre.

När man diskuterar grafik så är det nästan omöjligt att inte ha olika åsikter. Min länkade bild var mer för att förstärka hur upplever grafiken när man ersätter buskar och blommor med bara gräs som tweak guiden visar.

Det var inte menat som ett påhopp om vad du föredrar utan för att visa hur jag tycker det ser ut.

Är det bara jag som upplever en rätt markant delay när man ska börja springa. Det är när man står hel stilla och ska börja röra sig så är det en övergångs animation som jag upplever som lite väl lång?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sifear:

Fast det är ju blommor i din bild, visst de är små med de finns där. Vilket ger lite färgkontrast. Jag har spelat lite mer igår kväll nu så jag har hunnit studera gräset och marken lite mer. Ändra lite inställningar och och stängde av nästan all blur vilket gjorde allt lite bättre.

När man diskuterar grafik så är det nästan omöjligt att inte ha olika åsikter. Min länkade bild var mer för att förstärka hur upplever grafiken när man ersätter buskar och blommor med bara gräs som tweak guiden visar.

Det var inte menat som ett påhopp om vad du föredrar utan för att visa hur jag tycker det ser ut.

Är det bara jag som upplever en rätt markant delay när man ska börja springa. Det är när man står hel stilla och ska börja röra sig så är det en övergångs animation som jag upplever som lite väl lång?

Även jag märker av en delay, gör det ganska svårt att navigera korta avstånd. Har inte stört mig tillräckligt för att felsöka/leta lösningar ännu dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker spelet var små segt, kanske bli bättre sen?

Måste man hålla på med crafting för att komma vidare?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd

Hoppas det kommer nånting som fixar vegetationen. Den är ju sorglig även på högsta inställningar. För att inte tala om hairworks, 50isch till 30isch FPS på ultra, med ett 980. Bara på Geralt, inte riktigt värt det ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Firkraag:

Lol, jag trodde att så fort man låst upp en talent att den var aktiv. Har sprungit runt i 8 timmar utan några bonusar. Och jag hade dessutom börjat med 4 st passiva effekter vilket jag nu inte ens har plats att placera ut (har plats för 2 talents)...

Fy vad ruttet.. ><

Hur kan du missa det, spelet håller en ju i handen och förklarar allting i minsta detalj. Har du inte läst ordentligt vad spelet säger till dig?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Spelet är verkligen extremt vackert och atmosfäriskt nattetid i No Man's Land, speciellt när det ösregnar och alla träd, buskage och vimplar svajar i vinden. Bilder gör det inte rättvisa alls.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Jag har bara kört ett par timmar men OJ vilket bra spel såhär långt! Precis allt är ju bättre än 2:an, som redan är ett väldigt bra spel..

Har fått det att flyta ganska bra på mitt 780ti, dock så är ju hairworks en rikigt performance-killer, synd att man inte kan välja att endast använda det i dialoger.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simonnice:

Spelet är verkligen extremt vackert och atmosfäriskt nattetid i No Man's Land, speciellt när det ösregnar och alla träd, buskage och vimplar svajar i vinden. Bilder gör det inte rättvisa alls.

Instämmer. Första natten var riktigt nice i mitt spel. Solen gick ner och det började blåsa ganska rejält. Jag tycker att det är svårt att få känslan i spelet att fastna på stillbilder. Ganska få av de ca 100 bilder jag tog med Afterburner igår såg bra ut i bild.

Underbart spel, riktigt längtar tills jag kan sätta mig ner med spelet igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

ingen aning, har fortfarande kvar huvudet från det första monstret på hästen, än fast questet är avslutat.
Kanske en bugg?

Man har möjligheten att behålla sina huvuden man samlar på sig, sätt dom på hästen för lite olika bonusar som +5% bonus xp till exempel.

Men man ska även kunna lämna in dom någonstans för någon belöning, det kanske kommer senare i spelet.
30 timmar in i spelet och fortfarande inte listat ut det haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Spelade någon timme igår med mitt i7-3770 och ett MSI Gaming 970, kommer inte ihåg exakt alla inställningar men körde med Hairworks och HBAO+ i 1080 och fullscreen, skruvade dock ner skuggorna lite enligt denna guiden:
http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hu...

Tycker spelet är väldigt snyggt med bra story. Karatkärerna har otrolig bra grafik i ansiktet mm. Är man extremt petig så hittar man snabbt fullare sidotexturer, men mitt intryck är att det viktiga har väldigt snygg grafik hela vägen. Jag vet inte vilka fps jag hade, hur ser man detta? Men kan säga att jag upplevde att spelet flöt på fint och hackade inte en ändå gång.

De öppna miljöerna lider tyvärr tidviss av lite smått blinkande texturer, inte konstant med det hände lite då och då när man rörde sig, inte super störigt men får påpeka det som en bugg ändå. går att leva med men jag hoppas det kommer en patch ändå. Övrigt hade jag inte krasher i spelet.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Spelade någon timme igår med mitt i7-3770 och ett MSI Gaming 970, kommer inte ihåg exakt alla inställningar men körde med Hairworks och HBAO+ i 1080 och fullscreen, skruvade dock ner skuggorna lite enligt denna guiden:
http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hu...

Tycker spelet är väldigt snyggt med bra story. Karatkärerna har otrolig bra grafik i ansiktet mm. Är man extremt petig så hittar man snabbt fullare sidotexturer, men mitt intryck är att det viktiga har väldigt snygg grafik hela vägen. Jag vet inte vilka fps jag hade, hur ser man detta? Men kan säga att jag upplevde att spelet flöt på fint och hackade inte en ändå gång.

De öppna miljöerna lider tyvärr tidviss av lite smått blinkande texturer, inte konstant med det hände lite då och då när man rörde sig, inte super störigt men får påpeka det som en bugg ändå. går att leva med men jag hoppas det kommer en patch ändå. Övrigt hade jag inte krasher i spelet.

Tack för länken till den guiden, ska läsa igenom den! Tycker också att karaktärers ansiktsanimationer och ögon imponerar, de ser så mycket mer livfulla ut än i tvåan.

Anders190: Definitivt, sen tycker jag att natt/dag-cykeln känns väldigt naturlig också, även om den självklart går lite väl snabbt. Ett av mina favoritögonblick hittills var när jag mitt i den stormiga natten slogs mot ett hel gäng ghouls på ett slagfält. När jag äntligen dräpte den sista märkte jag hur solen gått upp och vädret var helt klart och vindstilla. Det var en riktigt vacker övergång som precis speglade det tempo som var i spelet, och något som jag inte upplevt i något annat spel hittills.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dinoman:

Hur kan du missa det, spelet håller en ju i handen och förklarar allting i minsta detalj. Har du inte läst ordentligt vad spelet säger till dig?

Jodå, den förklarar mycket men den biten fick jag inte förklarad för mig. Sen om det är för att jag råkade klicka fel å avbryta just den tutorialen eller någon annan anledning minns jag inte. Hursomhelst så är det löst nu.

Antog bara att det var som i The Witcher 2 där man fick allt man låste upp, det är väl inte så orimligt?

Skrivet av BergEr:

Alla är väl passiva och måste placeras för att vara aktiva?

Visserligen, menade general som man bara kan sätta 1 poäng i och hade alltså plockat 4-5 st där.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Konsolgrävare

Helvete vad nice spel! Körde ett par timmar igår och kom precis till första staden. Utforskande mycket påvägen dit och plockade upp det mesta! Hittade också en kista som var omringad av fiender. Rätt svårt att få ner alla men gick till sist. Fick rätt bra saker. 2 kraftig grejer värda 300 coins st, ett nytt blå vapen och skor kommer nog ta måååånga timmar att klara ut detta spel!

Någon som vem om mods kommer bli stort på detta som det är på skyrim?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Du har inte missat att slå över från borderless widescreen till fullscreen? Borderless är default och den missen gjorde jag, och SLI funkar ju endast i fullscreen.

Prestandan är bra för mig på 970SLI, 60fps i 1440p och det mesta på ultra.

Spelet fryster sig dock nån gång då och då i inventory delen i menyn, verkar vara rätt vanligt när man kollar reddit, störande minst sagt.

Jag har i7 2600k och 970 sli. Med det mesta på High och postprocess avstängt får jag ca 60 fps. Kan du skicka dina settings? Min ställer sig på borderless Windowed oavsett vad jag väljer. Gick in i ini filen och där står det fullscreen = 1.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Det blir nog inget köp av Witcher 3 för min del, hela tråden sen release handlar ju bara om vilka FPS ni får i spelet. Ingen som har kommenterat spelkänsla, fun factor, combat systemet eller valmöjligheter i den öppna värden. Drar helt enkelt slutsatsen att spelet i sig inte är något speciellt eller revolutionerande alls.

Visst, folk har väll inte hunnit spela så mycket för att kunna bilda sig en uppfattning, dock krävdes det endast 5 minuters spelande av tex GTA V för att förstå att GTA var en spelupplevelse utöver det vanliga.

Känns som Witcher världen inte har någon dragkraft för mig, jag skulle nog installera spelet, spela intensivt i 6-7 timmar i sträck för att nästa dag inte känna någon motivering eller lust att ens starta spelet.

Har heller inte fått någon WoW faktor av de streams jag sett på Twitch.

Utan att ens ha provat spelet så enligt min åsikt så skulle det vara pinsamt om Witcher vann "Game of the year" titeln framför tex GTA V.

Permalänk
Medlem

Edit: Never mind, var självklart bara jag som var blind... Hade den redan equipped tydligen

Suck. Gör ett uppdrag då man måste använda Pops Antidote, omöjligt att klara annars. Jag ska ha fått några flaskor när jag började uppdraget men hittar dom ingenstans i mitt inventory.

Någon annan som vet vad jag pratar om? Bugg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit spela så enormt mycket men känslan är härlig, det är enligt mig iaf det viktigaste, storyn, karaktären, världen, allt känns levande och farligt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vimes:

Det blir nog inget köp av Witcher 3 för min del, hela tråden sen release handlar ju bara om vilka FPS ni får i spelet. Ingen som har kommenterat spelkänsla, fun factor, combat systemet eller valmöjligheter i den öppna värden. Drar helt enkelt slutsatsen att spelet i sig inte är något speciellt eller revolutionerande alls.

Visst, folk har väll inte hunnit spela så mycket för att kunna bilda sig en uppfattning, dock krävdes det endast 5 minuters spelande av tex GTA V för att förstå att GTA var en spelupplevelse utöver det vanliga.

Känns som Witcher världen inte har någon dragkraft för mig, jag skulle nog installera spelet, spela intensivt i 6-7 timmar i sträck för att nästa dag inte känna någon motivering eller lust att ens starta spelet.

Har heller inte fått någon WoW faktor av de streams jag sett på Twitch.

Utan att ens ha provat spelet så enligt min åsikt så skulle det vara pinsamt om Witcher vann "Game of the year" titeln framför tex GTA V.

Det är i alla fall en del som sagt att det är väldigt bra.

Men det beror väl på vad du gillar för spel. Vill du ha GTA V action så passar det nog inte, men om du gillat t. ex skyrim så tror jag att du kommer gilla detta. Jag har bara spelet ett par timmar men kan säga redan nu att det kommer bli många fler

Visa signatur

Mr. Scriptman