Laptop för Photoshop, Illustrator och lättare spel. Budget 4000:-

Permalänk
Medlem

Laptop för Photoshop, Illustrator och lättare spel. Budget 4000:-

Hej,

Är på jakt efter en dator till tjejen. Är ganska insatt i det stationära-datorträsket men inte på det bärbara. Vad får man i dag för fyra loppor?

Hon ska ha den till att kolla på film(full HD) alternativt koppla den till TVn. Skriva eventuella skolarbeten. Redigering av foton/bilder, tror främst exempelvis photoshop och illustrator. "Smyger även in här med att JAG vill kunna spela något spel, exempelvis SC2(Starcraft2, CS:go, LoL) OM det är möjligt".

Jag har letat fram dessa alternativ. Kom gärna med synpunkter och andra förslag. Budgeten är Fyra tusen, men hon vill nog lägga mindre om det är möjligt.

Lenovo Veckan ut har de detta erbjudande.

ACER

ACER 2

Tack i förhand
Clas

§3.1
Permalänk
Medlem

Bara kollat in denna snabbt men jag tyckte att den verkade rätt kompetent för under 5k.

https://www.komplett.se/lenovo-z50-70-156-full-hd/817321#!tab...

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknez:

Hej,

Är på jakt efter en dator till tjejen. Är ganska insatt i det stationära-datorträsket men inte på det bärbara. Vad får man i dag för fyra loppor?

Hon ska ha den till att kolla på film(full HD) alternativt koppla den till TVn. Skriva eventuella skolarbeten. Redigering av foton/bilder, tror främst exempelvis photoshop och illustrator. "Smyger även in här med att JAG vill kunna spela något spel, exempelvis SC2(Starcraft2, CS:go, LoL) OM det är möjligt".

Jag har letat fram dessa alternativ. Kom gärna med synpunkter och andra förslag. Budgeten är Fyra tusen, men hon vill nog lägga mindre om det är möjligt.

Lenovo Veckan ut har de detta erbjudande.

ACER

ACER 2

Tack i förhand
Clas

av dom alternativen skulle jag valt Lenovon, MEN satt i ssd och 4 GB ram till.

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknez:

Hej,

Är på jakt efter en dator till tjejen. Är ganska insatt i det stationära-datorträsket men inte på det bärbara. Vad får man i dag för fyra loppor?

Hon ska ha den till att kolla på film(full HD) alternativt koppla den till TVn. Skriva eventuella skolarbeten. Redigering av foton/bilder, tror främst exempelvis photoshop och illustrator. "Smyger även in här med att JAG vill kunna spela något spel, exempelvis SC2(Starcraft2, CS:go, LoL) OM det är möjligt".

Jag har letat fram dessa alternativ. Kom gärna med synpunkter och andra förslag. Budgeten är Fyra tusen, men hon vill nog lägga mindre om det är möjligt.

Lenovo Veckan ut har de detta erbjudande.

ACER

ACER 2

Tack i förhand
Clas

Lenonon går ju bort med den upplösningen enligt mig. 1920x1080 är minimum tycker jag. Den som Yorg länkade känns väldigt prisvärd.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Det är ju det som är kruxet, hon bara vill lägga 4K och inte 5.

Jerger, det är ett alternativ. Men då skulle uppdateringen få vänta. Vilken prisklass handlar DET om?

Permalänk
Hedersmedlem

@Darknez

*Rubrik förtydligad enligt §3.1*

Tänk på att en skrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

En ny kandidat: ASUS
Mer värd pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknez:

En ny kandidat: ASUS
Mer värd pengarna?

Det är en i3:a så den är inte prisvärd. Lenovo är bäst av dina alternativ än så länge trots medioker upplösning. Dock inte bra för uppgiften... Lyssan på Yorg och slå sönder spargrisen. Det låga priser kommer aldrig uppväga förbannelsen över den låga prestandan.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net