Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Därför man använde V.A.T.S

Men ja, buggar var där tyvärr gott om och det tog lång tid innan dom fick rätsida på det...

Ja, man var ju så illa tvungen vilket jag tycker är synd. Trots att jag varit med sedan urminnes tider har jag alltid haft en något mindre gillande inställning till turbaserad mekanik.

Försökte spela igenom NV i julas (igen) men det var inte direkt buggfritt och till slut fick jag bara en märklig känsla i kroppen eftersom det blev så stelt och onaturligt. Krascherna och buggarna hjälpte till en del också...

Det är Boston den här gången va?
Blir hype och tidigt köp ändå antar jag.

Permalänk
Medlem

De kan inte på allvar mena att de ska använda samma motor som i 3:an... blir riktigt besviken.

Får hoppas att det kommer någon form av patch till PC sen som ordnar upp saker och ting om dom nu ska envisas med att dra ner ögongodiset i hela spelet för "next gen"-konsollerna.

Permalänk
Medlem

last gen*

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot detta spel, även om det kanske inte kommer ha den bästa grafiken.
Tycker fortfarande det ser väldigt daterat ut för att släppas, ja när det nu kommer släppas i framtiden.

Tyckte hunden så väldigt... sliten ut för att säga det milt kanske.

Aja, grafiken har nästan aldrig gjort mig något men tycker det ser lite billigt ut om dom gör så.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Viktigaste är ändå att de släpper den riktiga versionen fri.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Geeks Gaming

Själv tycker jag det ser bra ut. Så länge dom har fixat alla buggar från den gamle motorn så är jag nöjd.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Snusfri

Ladda hem trailer i ca 100 gånger bättre kvalité här istället för att kolla på den sönderkomprimerade skiten på youtube.

Ser betydligt bättre ut efter man sett den.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ladda hem trailer i ca 100 gånger bättre kvalité här istället för att kolla på den sönderkomprimerade skiten på youtube.

Ser betydligt bättre ut efter man sett den.

Tack för den, skall tillbringa resten av kvällen med att titta på den, igen och igen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

YEEEEEEEEEEEES!

Ser grymt ut! Vem bryr som om folk är lite stela!?

Permalänk
Medlem

Sommaren inställd! Skämtosido, vill verkligen veta release date. Citera mig om ni får något nys om något

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Avstängd

Taggad!!!

Som man har väntat på det här. Ska bli skitkul att spela det. Väldigt oväntat också. Hoppas att det släpps snart.

Tyckte inte att det såg så hemskt ut. Bra texturer i alla fall. Hoppas att spelvärlden är äckligt stor med massor att upptäcka. Det är ju det bästa med Fallout. Alla konstigheter man hittar.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Okej, vad betyder det att jycken känner igen en efter apokalypsen?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Förbeställer direkt! Ser ju faktiskt intressant ut i trailern och grafiken verkar det inte vara något grovt fel på, med tanke på hur gamebryo dessutom modifieras flitigt så blir det säkert bra i slutändan. Inte heller ser det ut att vara grovt brunt, grått eller grönt som F3 eller NV.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Förbeställer direkt! Ser ju faktiskt intressant ut i trailern och grafiken verkar det inte vara något grovt fel på, med tanke på hur gamebryo dessutom modifieras flitigt så blir det säkert bra i slutändan. Inte heller ser det ut att vara grovt brunt, grått eller grönt som F3 eller NV.

Var förbeställer du?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

På cdon kan man förbeställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Okej, vad betyder det att jycken känner igen en efter apokalypsen?

Hunden som sprungit i förväg och kollat huset innan husse i vaultdräkten kommer gående är alltså inte samma hund som den innan katastrofen.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av kungknas:

YEEEEEEEEEEEES!

Ser grymt ut! Vem bryr som om folk är lite stela!?

Jag Att texturerna inte är på topp (långt därifrån snarare) gör mig inte så mycket egentligen, moddare kan fixa det, men att alla ser ut som skyltdockor gör ju lite för inlevelsen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker det ger riktigt härliga vibbar, bara att invänta Steam release och förköpa. Hoppas på högst några månaders väntan efter E3-mässan.

Såg nyss detta:

på GMG's sida. Var är det bekräftat att det släpps på Steam?

Givetvis antar jag också att det kommer där då alla andra finns där men. Bekräftelse är aldrig fel.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Var förbeställer du?

Finns på CDON för 499 och på GMG för £49.99, blir nog på Steam dock när det väl kommer upp där.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

enligt obekräftade läckor verkar det som att man enbart kan spela som en Man genom hela storyn. Vilket tyvärr nog konfirmeras en bit av att karaktären har en voice actor....

Mycket av inlevelsen i Fallout världen är ju att man är sin karaktär, man väljer vilken personlighet det är, ond, god, tankar etc. Att dem nu har skrivit hela personligheten av karaktären åt en bådar inte gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

enligt obekräftade läckor verkar det som att man enbart kan spela som en Man genom hela storyn. Vilket tyvärr nog konfirmeras en bit av att karaktären har en voice actor....

Mycket av inlevelsen i Fallout världen är ju att man är sin karaktär, man väljer vilken personlighet det är, ond, god, tankar etc. Att dem nu har skrivit hela personligheten av karaktären åt en bådar inte gott.

Det kan jag bara inte tro på. Bethesdas signum har alltid varit att låta spelaren skapa sin karaktär efter eget tycke och smak, möjligtvis att dom kör en manlig och en kvinnlig röstskådis.

Allt annat skulle göra mig gruvligt besviken på Bethesda.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Skulle bli extremt förvånad om det där stämde... en line av dialog är knappast en bekräftelse på att man bara kan spela som en man.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan Bioware, så borde Bethesda kunna det också...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

En obekräftad källa kan ju lika gärna vara du som efter du såg trailern där en man snackade nu tror att det inte kommer finnas kvinnliga spelarkaraktärer. Jag säger inte att det är du som kommit på det som så men som du skriver skulle det lika gärna kunna vara det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

förbeställd hos greenmangamning

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Entusiast

Tycker det ser snyggt ut jag, om de verkligen kör med den äldre motorn så har de gjort ett bra jobb med att modernisera den. Och med lite tur kanske det betyder att man kan brassa på med 4k super sampling @100+ fps så det blir nog bra i slutändan ändå.

Med det sagt så känner jag inte att grafiken någonsin har stått i fokus för Fallout, och där hoppas jag dem inte stått på latsidan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Vet ej hur legit det är eller inte men sånt där är ju bara löjligt... Blev sparkad på grund av en olycka, aja det händer. Men att göra något som detta som "revenge"? Löjligt för att säga det milt...
Så det var inte mening att läcka men det hände och hen blev sparkad på grund av det, oooo Bethesda sparkade mig, buhuu, jag har två barn.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det där känns väldigt påhittat trots det han skrev i första stycket.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Såg på Sweclockers facebooksida när de skrev om nyheten och gillar verkligen att alla kommentatorer tror att det är in-gamebilder i trailern, som vanligt. På sin höjd är det några bilder genererade av spelmotorn.

Intressant spel, men spelar väldigt lite nu för tiden. Skulle nog behöva köra igenom alla spelen för att få rätta känslan.