Permalänk
Medlem

Fractal Design Core 3000

Fractal Design Core 3000, innehållande:

Intel i7 4790k @ 4.6Ghz, 1.26 vCore
Moddad Antec Kühler 950 (Se mitt andra galleri)
GA-Z97X-Gaming 7
R9 290X 4GB DirectCU II + R9 290 4GB DirectCU II i Crossfire
Corsair Vengeance 1666MHz 2x4GB
CM V1000, 1kW

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Permalänk
Medlem

Intresant bygge! men jag skulle satsat på en corei5 istället, Och ett fetare grafikkort om du vill gå över till nividia så att säja. Eller satsa på nya radeon serien från amd. Om datorn är i huvudsak gjord för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsveno:

Intresant bygge! men jag skulle satsat på en corei5 istället, Och ett fettare grafikkort om du vill gå över till nividia så att säja. Eller satsa på nya radeon serien från amd. Om datorn är i huvudsak gjord för spel.

Jaså, varför just i5 över i7? Har alltid kört AMD's grafikkort då det kännts som att de ger mest prestanda per krona. Är det kommande Fury du syftar på? Känns lockande men med en prislapp som kommer hamna på över 10 papp så väntar jag nog ett år. Kan ju alltid skaffa ett till r9 290x sålänge

Ska tilläggas att jag inte köpt hela datorn på samma gång. Nätagg och chassi är flera år, SSD och grafikkort köptes får någon månad sen. Senaste inköpet var processor och moderkort.

Innan i7an hade jag en Phenom II x4 965 BE @ 4Ghz och ett GA-990FXA-UD3. Bytet av processor blev som dag och natt. Jätteskillnad, hade inte förväntat mig det.

Visa signatur

Gigabyte Z97X-Gaming 7
CM V1000, 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av adro92:

Jaså, varför just i5 över i7? Har alltid kört AMD's grafikkort då det kännts som att de ger mest prestanda per krona. Är det kommande Fury du syftar på? Känns lockande men med en prislapp som kommer hamna på över 10 papp så väntar jag nog ett år. Kan ju alltid skaffa ett till r9 290x sålänge

Ska tilläggas att jag inte köpt hela datorn på samma gång. Nätagg och chassi är flera år, SSD och grafikkort köptes får någon månad sen. Senaste inköpet var processor och moderkort.

Innan i7an hade jag en Phenom II x4 965 BE @ 4Ghz och ett GA-990FXA-UD3. Bytet av processor blev som dag och natt. Jätteskillnad, hade inte förväntat mig det.

Jag förstår! det är bara det att en corei5 kommer att i spel
prestera i stortsett lika bra som en i7 för mindre pengar. Men såklart så kommer en i5 att bli en flaskhalls snabbare en än i7, Så du har ju inte valt fel på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsveno:

Jag förstår! det är bara det att en corei5 kommer att i spel
prestera i stortsett lika bra som en i7 för mindre pengar. Men såklart så kommer en i5 att bli en flaskhalls snabbare en än i7, Så du har ju inte valt fel på något sätt.

Jo det har du rätt i. Sitter just nu och försöker mig på lite överklockning. Detta är första intelprocessorn jag haft sen E5200 kom, den var riktigt prisvärd den!

Visa signatur

Gigabyte Z97X-Gaming 7
CM V1000, 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av adro92:

Jo det har du rätt i. Sitter just nu och försöker mig på lite överklockning. Detta är första intelprocessorn jag haft sen E5200 kom, den var riktigt prisvärd den!

Jaså överclocknings dags! jag har alltid viljat överklocka min gammla i5a, Men det har alldrig blivit av. Sitter ju också på en gtx 770 så har ju alldrig behövts, Men mest för att det är kul. Skulle däremot passa på att testa innan jag uppgraderar till skylake. För kommer då troligtvis inte våga överklocka ett skitt.

ta en titt på det här as snygga chassit från in-win, Ett av utav det snyggaste chassit jag sett. Och inte alltför dyr troligen kring 1300kr när det släps troligtvis någon gång i juni. Bra pris med tanke på byggkvaliteten aluminium och tempererat glas. Jag är minst sagt sugen.
IN-WIN 805 http://www.computershopper.com/computex-2015/all-in-aesthetic...

Och! här är en video som beskriver om processorkärnor och hur mycket det spelar roll i spel.
https://www.youtube.com/watch?v=PVl8Eupbr_E

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jsveno:

Och ett fettare grafikkort

Fettare

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90: