Samsung SyncMaster, går ej att slå på.

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster, går ej att slå på.

Hejsan!

Min ena SyncMaster BX2450 har gett upp. Det började med att den tog flera försök att på sig att starta upp och någon vecka senare så går den helt enkelt inte att slå på längre. Jag sökte runt lite här på forumet och det verkar som att det kan vara kondensatorerna som är problemet. Dock saknar jag kunskap för hur jag ska byta ut dem i så fall.

Mina frågor är därför följande: Finns det något företag jag kan vända mig till för hjälp med min skärm? Är det värt det eller bör jag investera i en helt ny skärm?

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Avstängd

Det kan hända att det är aningen billigare att laga den än att köpa nytt (inte så sannolikt dock), men å andra sidan så har skärmarna kommit ganska långt sedan din skärm var ny liksom. För runt 2000 får du idag exempelvis en 27'' med 1080p (lite lågt för en sån stor skärm, men inte farligt) och IPS osv. Väldigt mycket bättre än din gamla. Går du upp till 3000-3500 så får du en 27'' på 1440p med IPS och allt. Klarar du dig med 24'' så kan du få en bra för typ 1500.

Permalänk

Gammal tråd, men ändå:
Det kan vara så att du behöver uppdatera firmware, se följande inlägg. Och ja, det kan diskuteras om det ska kallas firmware eller något annat vilket också framgår av nedanstående länkar.

Hoppas att det hjälper