LG lanserar OLED-TV i 4K UHD i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Synd att de saknar stöd för Rec.2020!

Några år kvar till 2020... DCI P-3, däremot!

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Web OS vs Android TV?

Jag är mycket nöjd med Web OS på våran LG TV i sovrummet faktiskt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Web OS vs Android TV?

Helst inget av de

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

4K är fortfarande helt onödigt på en TV idag.

Inte om man använder den att spela i 4k med. Men annars, ja. Utbudet på 4k är ju obefintligt i helhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Inte om man använder den att spela i 4k med. Men annars, ja. Utbudet på 4k är ju obefintligt i helhet.

Jag följer flera serier på Netflix i 4K så visst finns det. inte i ÖVERFLÖD men det finns!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

nja någon måste börja, antingen köper konsumenter utrustning för att se 4K och då kan producenterna av material börja spela in, konsumenten tar smällen om det blir en flopp.
Eller så börjar producenten av material att investera i utrustning för att spela in i 4K och de tar smällen ifall det floppar.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Vill ha en ny tv och helst OLED. Men 4k.. mjä, varför?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte speciellt sugen på 4K på en TV.
Det finns helt enkelt för dåligt med material.
Till datorn så funkar det ju helt klart bättre.
Och välvda ? kom igen nu LG, släpp sargen och inse att ingen vill ha välvd TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Förutom det så kan jag inte minnas att jag läst någon review där man inte klagar på rörelsehantering, vilket känns helt ofattbart.

https://www.youtube.com/watch?v=-ogjW7NLD8w

Skönt att det är flerän jag som tycker view angle är ett problem på LCD. https://youtu.be/-ogjW7NLD8w?t=194

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en bredare TV med bio format, typ 2.35:1, gärna platt istället för rund.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Men väntar nog några år till på större modeller och lägre pris innan jag hoppar på OLED. En 85" OLED vore jäkla trevligt.

Skrivet av Cooling23:

Håller med.

Skrivet av Kvickstick:

Jag är mycket nöjd med Web OS på våran LG TV i sovrummet faktiskt!

Finns SVT Play till Web OS?

Skrivet av henkiii:

Jag skulle vilja ha en bredare TV med bio format, typ 2.35:1, gärna platt istället för rund.

Philips har sådana breda TV-apparater, eller åtminstone så hade dom det för 2-3 år sedan. Har inte så stor koll på deras nuvarande utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Jasså? Förklara.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Förutom det så kan jag inte minnas att jag läst någon review där man inte klagar på rörelsehantering, vilket känns helt ofattbart.

https://www.youtube.com/watch?v=-ogjW7NLD8w

Så jäkla synd att tv apparater fortfarande har problem med att spela upp material med olika bildfrekvens. Ska det verkligen vara så svårt att kunna skicka ut bilden i exakt samma frekvens som spelades in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Trevligt. Men väntar nog några år till på större modeller och lägre pris innan jag hoppar på OLED. En 85" OLED vore jäkla trevligt.

Håller med.

Finns SVT Play till Web OS?

Philips har sådana breda TV-apparater, eller åtminstone så hade dom det för 2-3 år sedan. Har inte så stor koll på deras nuvarande utbud.

Hade en Philips TV för ett antal år sedan men den var så ohyggligt slö i menyerna att det kändes som jag blev gråhårig under all väntan.
Har lovat mig själv aldrig igen Philips efter detta.

När jag läser omdömen på 21:9 TVn från Philps så ser det ut som att menylagget tyvärr fortfarande inte är löst. :\
( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=920189 )

Permalänk
Skrivet av enbom:

Priserna var ju som hittat! 0.o

Vadå? Det går ju ta lån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jo den är flexibel, går att köra platt eller konkav form.

http://www.ljudochbild.se/nyheter/lg-avslojar-oled-priserna

Se där, billig var den ju också!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kan dom inte släppa en 40 tums oled tv :P. Vill ha en till datorn men det kommer nog tröja.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

50 för en sketen TV eller en custom vattenkylt dator...Hmm...Vilket svårt val?;)

Permalänk
Medlem

Välvt är för dom som fortfarande kör SD-sändningar med alla bild-"förbättrings"-inställningar på max på sin 50-tummare och tycker det ser fett ut. Men mycket glädjande att det nu kommer 4k OLED, om två år kan man nog ha råd med en +70".

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag följer flera serier på Netflix i 4K så visst finns det. inte i ÖVERFLÖD men det finns!

Ja det ska väl vara ett fåtal series på Netflix då som finns att se

Permalänk
Medlem

Vad bra att de är så 'billiga'. Om man lägger undan en tusenlapp i månaden i TV budget så har man råd att köpa en 55" om bara 4 år och 2 månader eller en 65" om 6 år och 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Hur kör du netflix i 4k? Set top eller smart tv? Inte från dator eller? Jag läste runt om det igår nämligen och hittade inte så mycket info mer än att det fortfarande inte går att köra 4k netflix på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Märkligt att den välvda skärmen är billigare än platta. Luktar skumt

Närå, det är inte märkligt. När LG tillverkar skärmar så finns risken att dem "slår sig" i processen. Dessa har tidigare räknats som skrot och kasserats.....tills någon på marknadssidan kom att det är inne med böjd skärm. Men nu har bluffen uppdagats och LG rear ut skrotet fortare än kvickt.

Permalänk
Medlem

Hmm.. När det börjat leta sig ner i 30k-klassen blir det nog ett köp, förutsatt att det spöar min 65" Panasonic plasma.

Permalänk
Medlem

Nej tack. Väntar på någon japansk tillverkare som kan leverera en bättre helhetsupplevelse.

Permalänk
Medlem

Varför ska man ha välvd tv? Vad är det som är så speciellt med dom? Gillar platta.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrbrix:

Varför ska man ha välvd tv? Vad är det som är så speciellt med dom? Gillar platta.

Om du bor i ett runt rum, passar dom bra.

Annars är det väl ingen "platt" TV.....

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Hade en Philips TV för ett antal år sedan men den var så ohyggligt slö i menyerna att det kändes som jag blev gråhårig under all väntan.
Har lovat mig själv aldrig igen Philips efter detta.

När jag läser omdömen på 21:9 TVn från Philps så ser det ut som att menylagget tyvärr fortfarande inte är löst. :\
( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=920189 )

kan tyvärr inte annat än att hålla med. har en philips tv i sovrummet. samsta tv köpet någonsin. jag vill inte ens nämna den som smart tv. den är långsam i allt, starta, byta kanal, byta till olika ingångskälla. nej aldrig mer en philips. ha en nyare LG tv i vardagsrummet, den är bättre på absolut allt. när man lärt sig magic remote, som är lite annorlunda mot en traditionell remote

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Det är en hype som kommit ur 380 graders bio. Tyvärr funkar inte detta på en liten skärm där synfältet går utanför skärmens kanter.
Tillverkarna försöker övertyga oss om att man ser bättre från sidan osv, men det är naturligtvis ren bullshit. Sanningen är nog att de behöver en anledning till att ta ut högre pris på sina produkter, och välvd skärm är inte dyrare att tillverka än en platt skärm.

Hos mig kommer det aldrig in en välvd skärm eftersom det är fult, opraktiskt vid vägghängning och ett bevis på att jag gått på ett otroligt dumt försäljningsknep.

OLED 4K. Nu snackar vi priserna är ju en smula för höga än....men en OLED 65 tummare i 4K är mitt nästa köp. PLatt då så klart

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard