Batman: Arkham Knight - Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jasså? På Ps4? Xbone?
Det visste jag inte, länka gärna info om det!

Så ja, jag undrar ju hur folk som faktiskt spelat på konsol upplever spelet!

Du har rätt i att tråden ligger under spelkonsoler och konsolspel, det tänkte jag inte ens på.
Däremot är det onödigt att ha flera trådar om samma spel, och eftersom det här ändå är ett forum för PC-entusiaster är det rätt naturligt att diskussionen handlar om katastrofen på den plattformen.

På PS4/XBOne har jag ändå fått uppfattningen att spelet är bra, även om någon fick en total låsning av sin konsoll tidigare i tråden.
Men som sagt svårt att uttala sig eftersom det är PC-versionen som är intressant för undertecknad m.fl.

Svar till § 11 raderat. // MOD
Permalänk
Skrivet av Mad Mega:

Är de grafikminnet eller RAM?

Ram minnet. Menade du Vram?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till actionspel.*

Även rensad enl § 5 samt § 11.
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ram minnet. Menade du Vram?

Nä jag menade RAM men blev fundersam när du skrev att de bara låg runt 3000. Min är fortfarande över 6000 fast jag har ifs inte pillat nåt mer. Men för dej så verkar de ha löst sej med att stänga av PhysX?

Permalänk

Patch släppt idag.

http://steamcommunity.com/gid/103582791433980826/announcement...

Citat:
  • Support for frame rates above 30FPS in the graphics settings menu

• Fix for low resolution texture bug

• Improve overall performance and framerate hitches

• Add more options to the graphics settings menu

• Improvements to hard drive streaming and hitches

• Address full screen rendering bug on gaming laptops

• Improvements to system memory and VRAM usage

• NVIDIA SLI bug fixes

• Enabling AMD Crossfire

• NVIDIA and AMD updated drivers

• Fixed a crash that was happening for some users when exiting the game

• Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further

• Corrected an issue that was causing Steam to re-download the game when verifying the integrity of the game cache through the Steam client

• Fixed a bug that caused the game to crash when turning off Motion Blur in BmSystemSettings.ini. A future patch will enable this in the graphics settings menu

Har själv inte hunnit testa den men hade varit roligt att höra hur ni upplever spelet nu.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Patch släppt idag.

http://steamcommunity.com/gid/103582791433980826/announcement...
Har själv inte hunnit testa den men hade varit roligt att höra hur ni upplever spelet nu.

Nej patchen idag innehåller bara:

* Fixed a crash that was happening for some users when exiting the game
* Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further
* Corrected an issue that was causing Steam to re-download the game when verifying the integrity of the game cache through the Steam client
* Fixed a bug that caused the game to crash when turning off Motion Blur in BmSystemSettings.ini. A future patch will enable this in the graphics settings menu

Tyvärr. Får vänta ett tag till på de riktiga godsakerna.

Permalänk

Såg i går en gaming trailer på spelet.

Vist ser rätt snyggt ut, men har vissa likheter med den gulliga/barnvänliga grafiken i transformers spel.

Alltså ser tillgjort ut och proportioner på bilar och världen stämmer inte överens och extremt lågt FOV, även färgsättning.

Säkert bra spel, men skulle inte stå ut med den FOV som spelet har och den grafikstämning den har.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Nej patchen idag innehåller bara:

* Fixed a crash that was happening for some users when exiting the game
* Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further
* Corrected an issue that was causing Steam to re-download the game when verifying the integrity of the game cache through the Steam client
* Fixed a bug that caused the game to crash when turning off Motion Blur in BmSystemSettings.ini. A future patch will enable this in the graphics settings menu

Tyvärr. Får vänta ett tag till på de riktiga godsakerna.

Welp... så går det när man inte läser ordentligt. Många tack för att du kommer och styr upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns gott om andra spel man kan spela och vänta tills dom fixat allt som är broken, tänker inte betala för ett halvfärdigt spel vad är vitsen med det? då är det bättre skita i det.

Permalänk
Medlem

Ni som kan spela det, vad tycker ni? Inga spoilers tack!
Jag har spelat en del trots att kasst flyt. Håller mig oftast över 30 fps dock, så jag tänker att jag kan låtsas om att jag spelar på konsol

Tycker om gameplayen väldigt mycket! Känns som de har förbättrat allt från andra spel. Mycket nya kul uppgraderingar och special combo moves.

"Detektivpusslen" är riktigt bra imo, och varierade. Allt ifrån letande bland övervakningsfilm till matchning av dna-strängar för att tillverka motgifter.

Tycker batmobilen är kul, kanske lite lite för mycket tank-battles.

Riddler-pusslen är seriens överlägset bästa hittills. Kul att de har inkluderat bilen i dem och/eller en annan kompanjon som man kan byta till för att lösa vissa grejer.

Storyn verkar väl lovande, har dock inte kommit långt alls, typ 20% eller något. Världen känns ganska levande med all härlig dialog man kan tjuvlyssna på, något annat kan man inte förvänta sig ifrån en arkham-titel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mad Mega:

Nä jag menade RAM men blev fundersam när du skrev att de bara låg runt 3000. Min är fortfarande över 6000 fast jag har ifs inte pillat nåt mer. Men för dej så verkar de ha löst sej med att stänga av PhysX?

Bl.a japp, men jag fick stänga av Gameworks också. Vet inte vilket av de hjälpte mest, men de hänger nog ihop.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jH0Ni:

Alltså, dum fråga, men jag hittar inte hur jag ska stänga av det. Jag kan trycka på "Ställ in PhysX konfiguration", men jag hittar ingeting som verkar stänga av det helt.

Edit: Bör det inte finnas med i listan under fliken "Hantera 3D-inställningar"? Finns inte. Kan det vara så att jag inte har det installerat? För PhysX är väl en extern programvara?

Du stänger av Physx genom att ställa den på "CPU"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelat på jag. Tekniska problem känns av ytterst lite för min huvudrigg. Skulle till och med påstå att det alltid varit regntexturer på Batmans huvud för mig. Men..

kanske inte på första suiten? han uppgraderar ju den sen.

Dold text

spoilerspoilerspoiler på RIKTIGT.

Att få se Mark Hamills's Joker introduceras till storyn igen på det sättet, kändes faktiskt lite kul. Spec allas snack om att "han är ju död, vi bränner t.o.m. hans lik". Och så blir det sen spelet som är fyllt med mest Joker-dialog ändå! Och han är fanimig härlig varje gång han dyker upp.

Dold text
Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

har spelet fått en uppdatering ännu?
Känns som att koden jag har försökt att sälja på marknaden inte har gått så bra efter releasen... undrar varför...

Permalänk
Medlem

Hur ska man förklara detta..?

Bad av GMG få återbetalt av spelet. fick refund fullt ut ca: 285:-
Dock har kvar spelet på steam :S

så nu har gratis spel + 285:-

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Hur ska man förklara detta..?

Bad av GMG få återbetalt av spelet. fick refund fullt ut ca: 285:-
Dock har kvar spelet på steam :S

så nu har gratis spel + 285:-

Kan det inte vara så att GMG måste kontakta Steam eftersom dom själva inte kan plocka bort spel från Valves tjänst.
Kanske helt enkelt tar en stund tills den processen är klar. Rena spekulationer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hoppas man får pre-order bonus, när spelet släpps igen. Annars blir jag redigt less.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Lätt det bästa singleplayer-spelet jag har spelat i år. Har runt 35 timmar nu och kör det på ett 280x i CF, hade problem vid launch men efter att jag laddade ner drivers så får jag iallafall över 60 fps. Har klarat ut storyn till 95%,

det enda som kvarstår är jokerns så kallade riddles. Tror det är över 243 riddles man ska hitta eller genomföra, men ibland får man mer - som till exempel bomb-rioter, man får nämligen 6 riddle "points" då.

Dold text

Allt i spelet utstrålar kvalitet. Voice-acting är det bästa jag varit med om. Det är genuint roligt och det kommer hela tiden nya "gagdets" som man får använda för att lösa olika problem. Jag trodde att batmobilen skulle vara en flopp men det var raka motsatsen. Jag körde visserligen på Hard men känslan som man fick efter att ha skjutit sönder dussintals av motståndarens tanks var extremt belönande. Storyn var inte mer än top-notch, och slutet var en värdig final för serien.

Skulle ge spelet 10/10 om det inte var för problemen, men vafan, jag gör det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix1996:

Lätt det bästa singleplayer-spelet jag har spelat i år. Har runt 35 timmar nu och kör det på ett 280x i CF, hade problem vid launch men efter att jag laddade ner drivers så får jag iallafall över 60 fps. Har klarat ut storyn till 95%,

det enda som kvarstår är jokerns så kallade riddles. Tror det är över 243 riddles man ska hitta eller genomföra, men ibland får man mer - som till exempel bomb-rioter, man får nämligen 6 riddle "points" då.

Dold text

Allt i spelet utstrålar kvalitet. Voice-acting är det bästa jag varit med om. Det är genuint roligt och det kommer hela tiden nya "gagdets" som man får använda för att lösa olika problem. Jag trodde att batmobilen skulle vara en flopp men det var raka motsatsen. Jag körde visserligen på Hard men känslan som man fick efter att ha skjutit sönder dussintals av motståndarens tanks var extremt belönande. Storyn var inte mer än top-notch, och slutet var en värdig final för serien.

Skulle ge spelet 10/10 om det inte var för problemen, men vafan, jag gör det ändå.

Frågan är om det funkar bättre med AMD grafikkort, och det fram för allt är nvidia som har problem??

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Jag undrar just vilket grafikkort som krävs i slutändan för att köra spelet på maxinställningar i 1440p och behålla 60+ fps konstant, när alla patcher är släppta och så.

Permalänk
Medlem

Jag vill så gärna spela detta på PC men får vänta tills de säljer det igen och att de lagat det, om de nu gör det... Älskade de första två spelen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Undra när det kommer upp på steam igen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Hur fungerar PC-versionen idag, har det kommit någon ny patch?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sunshine914:

Hur fungerar PC-versionen idag, har det kommit någon ny patch?

Det har ju kommit patchar, och även nya drivrutiner både från AMD och Nvidia, men spelet har ju inte släppts åter till försäljning än, så jag antar att det är en hel del kvar att göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Det har ju kommit patchar, och även nya drivrutiner både från AMD och Nvidia, men spelet har ju inte släppts åter till försäljning än, så jag antar att det är en hel del kvar att göra.

Bara en patch än väll? Och drivrutinerna var de som kom vid release?

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sweets589:

Bara en patch än väll? Och drivrutinerna var de som kom vid release?

Bara en patch det har du rätt i.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Kan inte längre starta spelet. Crashar precis när det blir helt skärm..
Nån som har nån ide?
provat ladda om spelet. tog bort katalogen i mina dokument...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Kan inte längre starta spelet. Crashar precis när det blir helt skärm..
Nån som har nån ide?
provat ladda om spelet. tog bort katalogen i mina dokument...

Prova att skapa en genväg till exe-filen du startar med, sedan högerklickar du och väljer "egenskaper" I fältet "mål/target" (beror ju på om du kör svenskt eller engelst windows.) Lägg till ett mellanslag i slutet och skriv -windowed så kanske du kan få det att starta i fönsterläge i alla fall...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Bara en patch det har du rätt i.

Har ju kommit en interim patch nu som fixar mycket av de problem jag hade i alla fall. Innan denna patch så användes allt mitt vram (evga gtx 960 4GB) samt lite till efter ca 15 minuters spelande och då började det hacka och var i princip ospelbart.
Nu efter att ha spelat ca en timme så används runt 3.5 GB och får inga fps drops (förutom ibland i batmobilen) men det är inte så farligt. De har även lagt till så att man kan se ungefär hur mycket videominne som behövs när du ändrar grafikinställningar, som i gta V typ.
Funkar då riktigt bra för mig så nu kan man fortsätta storyn

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Prova att skapa en genväg till exe-filen du startar med, sedan högerklickar du och väljer "egenskaper" I fältet "mål/target" (beror ju på om du kör svenskt eller engelst windows.) Lägg till ett mellanslag i slutet och skriv -windowed så kanske du kan få det att starta i fönsterläge i alla fall...

tack för tipset, men då krashar den redan när loggan kommer upp =/

EDIT

nu funkar det, fick ta bort BmSystemSettings.ini
men de verkar ha dragit ner på kvaliten en hel del sen sist jag spelade.....

Visa signatur

^^^
@¿@
o