SweClockers drop!

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Ingen aning om det finns någon sån mod, men min tanke blir lite mer: behöver du göra mer än en quest åt gången? Förstår hur du tänker, men ändå

Syftar väl på att man vill lätt kunna ta den närmaste questen för att slippa springa fram och tillbaka, speciellt om man spelar utan fast-travel förutom mellan zoner

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Syftar väl på att man vill lätt kunna ta den närmaste questen för att slippa springa fram och tillbaka, speciellt om man spelar utan fast-travel förutom mellan zoner

Helt korrekt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Det enda negativa med det här spelet är buggade quests... har två stycken nu vad jag vet iaf. Sjukt irriterande!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Som sagt förstod jag hur han menade!

Skrivet av trickysaer:

Det enda negativa med det här spelet är buggade quests... har två stycken nu vad jag vet iaf. Sjukt irriterande!

Håller helt med. Har faktiskt tagit en paus i väntan på 1.07 då jag vill att alla små saker ska fixas Älskar spelet, så missförstå inte mig, men jag är rätt trött efter de saker som har skett med varje patch. Spelet har förbättrats på många håll, men det har samtidigt förvärrats på andra. 3 exempel som direkt poppar upp i min trötta skalle är:

1) Texturer som hoppar fram och tillbaka som de själva vill (har blivit värre sen release). Overall FOV är hemskt.
2) Folk som poppar in hit och dit. T ex rider på en väg och PANG så dyker 7+ människor upp intill mig. Detta med #1 har blivit drygt med tiden.
3) Mindre folk på gatorna i Novigrad. Denna stad som var så livlig känns nu alltid så "foggy", dyster och livlös.

Efter så pass många timmar som jag nu har lagt på spelet så är detta saker som jag stör mig på mer och mer, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Herredjävlar vilket spel! Helt sjukt bra. Precis up my alley i balansen mellan story och action. Riktigt kul! Kommer ta min tid med det här. Känner ingen brådska alls att avsluta. Vill bara njuta av omgivningarna och allt som finns att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Stängda dörrar är Geralds största fiende!?
Mer än jag som stör mig på att en mäktig Witcher med signs, potions och helt gigantiskt arsenal med verktyg alltid kan stoppas av en låst träd dörr, om han inte har exakt rätt nyckel

Intressant grej. Hörde banditer som besvärade någon bakom en stängd och låst dörr som jag inte kom igenom. Jag trodde det var lite ambience bara. Stämningsättare liksom, och flammade dörren med Igni. Ut kommer då en brinnande bandit, arg som fan, och vips har jag hela banditskaran på mig. Jag var rätt överrumplad och fattade inte om det var en bugg eller avsiktligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenricE:

Intressant grej. Hörde banditer som besvärade någon bakom en stängd och låst dörr som jag inte kom igenom. Jag trodde det var lite ambience bara. Stämningsättare liksom, och flammade dörren med Igni. Ut kommer då en brinnande bandit, arg som fan, och vips har jag hela banditskaran på mig. Jag var rätt överrumplad och fattade inte om det var en bugg eller avsiktligt.

Hahah, låter spännande
Skulle gissa på bug, har varit med om att jag dödat en wrait och deras loot hamnade på andra sidan en vägg
Kollisionshantering och magi är inte lätt

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Hahah, låter spännande
Skulle gissa på bug, har varit med om att jag dödat en wrait och deras loot hamnade på andra sidan en vägg
Kollisionshantering och magi är inte lätt

Och just därför finns Hogwarts till!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Ingen som hört någon ETA till 1.07? Gör som andra här i tråden och väntar tills den kommit

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ny patch hade inte vart helt fel. Känns spontant att jag får fler blackscreens i 1.06 jämfört med innan.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag inser att jag kanske missat en rätt viktig del av fajtingmekaniken. Kan man blocka större monster typ Werewolves och liknande? Jag hade en fight igår precis innan jag stängde ner för kvällen där jag fick på tafsen för att jag hade svårt att dodga i tid. Är det värt att blocka icke-humanoider? Jag såg någon laddningstext i början som hävdade att det var vettigast att köra dodge mot monster och block på människor, så jag har egentligen aldrig testat.

Permalänk
Skrivet av HenricE:

Jag inser att jag kanske missat en rätt viktig del av fajtingmekaniken. Kan man blocka större monster typ Werewolves och liknande? Jag hade en fight igår precis innan jag stängde ner för kvällen där jag fick på tafsen för att jag hade svårt att dodga i tid. Är det värt att blocka icke-humanoider? Jag såg någon laddningstext i början som hävdade att det var vettigast att köra dodge mot monster och block på människor, så jag har egentligen aldrig testat.

Det är ju bara att prova Block har fungerat mot vissa (väldigt få monster) för mig men tycker dodge funkar bra för mig så jag känner inget behov av att blockera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Det är ju bara att prova Block har fungerat mot vissa (väldigt få monster) för mig men tycker dodge funkar bra för mig så jag känner inget behov av att blockera.

Ja, jag var lite för ivrig för att vänta och prova själv. Testade igår kväll och det gick... sådär. Kändes lite random om jag lyckades blocka eller inte, så dodge är nog att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenricE:

Ja, jag var lite för ivrig för att vänta och prova själv. Testade igår kväll och det gick... sådär. Kändes lite random om jag lyckades blocka eller inte, så dodge är nog att föredra.

Att lyckas är riktigt svårt, inte ens värt, speciellt då dodge är så pass bra!

Upptäckte en rätt rolig(?) grej nyss. Inne på "Program och funktioner" i Windows så ligger alla DLC's till Witcher 3 var för sig, som om det vore ett eget spel, och bara tar upp plats i listan, haha. Bra lösning! Eller... Nja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt dålig på detta spelet! Hur fixar jag mat/potions så att jag kan återställa livet under strider? Är prio 1 just nu för min del.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag är riktigt dålig på detta spelet! Hur fixar jag mat/potions så att jag kan återställa livet under strider? Är prio 1 just nu för min del.

Du måste meditera , då fyller du på potions osv och beroende på svårighetsgrad healer du digsjälv också.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Lägg till Swallow (potion) eller vilken mat/dricka som helst i rätt slot i inventoryn och använd sedan r/f under striderna Swallow återställer livet med tiden. Du får ett potion senare som återstället hp direkt men kommer inte ihåg vad det heter och jag fick inte det förens lvl 17-20 någonstans.

Att meditera återstället bara livet på de två lättaste svårighetsgraderna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Skrivet av Sweets589:

Lägg till Swallow (potion) eller vilken mat/dricka som helst i rätt slot i inventoryn och använd sedan r/f under striderna Swallow återställer livet med tiden. Du får ett potion senare som återstället hp direkt men kommer inte ihåg vad det heter och jag fick inte det förens lvl 17-20 någonstans.

Att meditera återstället bara livet på de två lättaste svårighetsgraderna.

Mat dryck kan du behöva köpa av vendors, gjorde då jag i början.
Pots hittar man, körde själv med skillen så pots ger 25% hp direkt man använder dem (gäller alla). Behövde inte ens ha den vald, den var alltid aktiv.
Sjukt fint att få hp när man drar igång t.ex Cat eller den som ger dmg.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tycker att kontrollerna är riktigt dåliga för xbox/ps4 handkontroll. Tur som så finns det ju en mod som ändrar på kontrollknapparna så det blir lite som Demon Souls serien.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att olika animationer helt plötsligt har slutat fungera? ca 3 av 10 träffande svärdslag registrerar skada på fienden men inget ljud, blod eller annan reaktion uppstår. Dukning när man redan är i vattnet fungerar också bara till och från, dvs simma går bra men jag sitter fast på vattenytan.

Aldrig haft dessa problem innan under ca 30 timmar spelande men nu har det helt plötsligt börjat balla ur.

Edit: Ps. Förbannade vargar asså. Blir lite då och då slaktad av 3-4 stycken 7 levels under mig. Känns ju väldigt balanserat...

Edit2: Det är något lurt på gång nu. Min PDS har sjunkit 25% jämfört med igår kväll. Känns också som om jag tar betydligt mer skada.

Va fan händer med mitt älskade Witcher

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er ifall Witcher 3 värmer upp eran GPU saftigt? Kör 1440p i witcher 3 och GTA V.

Witcher 75-78c och GTA V 65-69c och de är samma fläkt hastighet Manuelt inställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Bara jag som har problem med att olika animationer helt plötsligt har slutat fungera? ca 3 av 10 träffande svärdslag registrerar skada på fienden men inget ljud, blod eller annan reaktion uppstår. Dukning när man redan är i vattnet fungerar också bara till och från, dvs simma går bra men jag sitter fast på vattenytan.

Aldrig haft dessa problem innan under ca 30 timmar spelande men nu har det helt plötsligt börjat balla ur.

Edit: Ps. Förbannade vargar asså. Blir lite då och då slaktad av 3-4 stycken 7 levels under mig. Känns ju väldigt balanserat...

Edit2: Det är något lurt på gång nu. Min PDS har sjunkit 25% jämfört med igår kväll. Känns också som om jag tar betydligt mer skada.

Mjo jag mötte ett par gäng med 4+ vargar igår som också var ~7 levels under mig... ont gjorde det

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Skrivet av ronz:

Mjo jag mötte ett par gäng med 4+ vargar igår som också var ~7 levels under mig... ont gjorde det

Fast nu har ju alltid vargar varit såhär i spel... Ett annat spel som direkt dyker upp i åtanke är Red Dead Redemption.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Skrivet av ronz:

Ni får spela bättre =D
Annars kan det bli tufft när ni möter gäng av 10~ vargar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Låter som om det har buggat ut för dig. Testat att ladda en äldre save-fil?
Annars funkar Igni (eld) och Quen (sköld) bra mot vargflockar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ni får spela bättre =D
Annars kan det bli tufft när ni möter gäng av 10~ vargar.

Speciellt när de är i lvl 20+

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör wild Hunt och älskar det. Bästa RPG jag kört på länge. Skönt att slippa 250 olika skills och k apöar att trycka på. Nu till min fråga.
Jag skulle behöva formatera min dator. Hur gör jag för att behålla sparfilerna?

Permalänk
Skrivet av maniac:

Låter som om det har buggat ut för dig. Testat att ladda en äldre save-fil?
Annars funkar Igni (eld) och Quen (sköld) bra mot vargflockar

Jaså, jag som tyckte Quen var i princip värdelöst eftersom det är massor av snabba attacker som skadar lite var för sig, Quen brukar ju funka bäst mot långsamma fiender där varje slag skadar mkt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av ericb:

Jag kör wild Hunt och älskar det. Bästa RPG jag kört på länge. Skönt att slippa 250 olika skills och k apöar att trycka på. Nu till min fråga.
Jag skulle behöva formatera min dator. Hur gör jag för att behålla sparfilerna?

Gå in i Documents, Witcher 3 mappen och spara savefiles på ett USB? Förutsatt att du inte har spelet på Steam, då det sköts automatiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Gå in i Documents, Witcher 3 mappen och spara savefiles på ett USB? Förutsatt att du inte har spelet på Steam, då det sköts automatiskt.

Tack!