Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Har spelat betan alldeles för mycket så inte orkat testa, men enligt uppgift reflekterar Thornflesh inte chaos, så man behöver inte köra CI för att vara reflektimmun. Consuming Dark kommer därmed vara omåttligt populär i Tempest med tanke på buffarna till Incinerate, Flame Surge, Firestorm etc.

En till fråga, 100% Fire till Chaos och Three Dragons för att få Cold till Ignite, är det Chaos Damage av igniten då eller Cold?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av oTiuZ:

En till fråga, 100% Fire till Chaos och Three Dragons för att få Cold till Ignite, är det Chaos Damage av igniten då eller Cold?

Hmm det tänkte jag inte på. Skadan ett monster skulle ta från ignite är baserad på hur mycket cold som görs, men ignite i sig gör fire. Eftersom du konverterar 100% av eld -> kaos kommer din ignite inte göra någon skada alls, då ignite inte kan göra någon annan skada än eld. Frågan är då, eftersom jag antar att du är ute efter statuseffekten ignite (?) istället för att faktiskt göra skada på det sättet, om någon ignite över huvud taget appliceras. Jag tror att det inte sker eftersom spelet generellt är väldesignat i sådana avseenden, så för att applicera ignite kan du inte konvertera all eld -> kaos.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Ok, det var ju tråkigt. Då får det väl bli att köra crit och lite extra Cold Damage. Det var just kombinationen av Consuming Dark + Infernal Mantle + Chaos Innoculation som jag tänkte på också. Tanken är att använda Magma Orb då den skillen ser intressant ut

Skrivet av twit:

Har spelat betan alldeles för mycket så inte orkat testa, men enligt uppgift reflekterar Thornflesh inte chaos, så man behöver inte köra CI för att vara reflektimmun. Consuming Dark kommer därmed vara omåttligt populär i Tempest med tanke på buffarna till Incinerate, Flame Surge, Firestorm etc.

Tänk även på att man lätt kan göra konverteringen Cold --> Chaos genom att även använda Pyre.'

Skrivet av twit:

Hmm det tänkte jag inte på. Skadan ett monster skulle ta från ignite är baserad på hur mycket cold som görs, men ignite i sig gör fire. Eftersom du konverterar 100% av eld -> kaos kommer din ignite inte göra någon skada alls, då ignite inte kan göra någon annan skada än eld. Frågan är då, eftersom jag antar att du är ute efter statuseffekten ignite (?) istället för att faktiskt göra skada på det sättet, om någon ignite över huvud taget appliceras. Jag tror att det inte sker eftersom spelet generellt är väldesignat i sådana avseenden, så för att applicera ignite kan du inte konvertera all eld -> kaos.

Håller med. Jag tror inte Chaos kan göra Ignite eftersom i andra fall, t.ex. för Voltaxic Rift står det specifikt "Your Chaos damage can Shock".

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

En till fråga, 100% Fire till Chaos och Three Dragons för att få Cold till Ignite, är det Chaos Damage av igniten då eller Cold?

http://pathofexile.gamepedia.com/Status_ailment

Så här fungerar det per ungefär:

Chans att applicera status ailment beror på crit chance och ev chans för respektive status. Oavsett vad du gör så är det crit eller "chance to freeze" som applicerar frysning, och etc för ignite och shock.

Det som händer normal kan förenklat ses så här:

OM din attack triggar antingen crit, freeze, ignite eller shock så händer följande:

För alla typer så måste skadan passera ett tröskelvärde för att någonting skall hända, minns inte exakt vad det är (typ 5% av HP't eller liknande). Skadan är då endast den skada som är knuten till elementet.
Status ailment-typ:
Ignite: Fast tid 4 sekunder (ändras i 2.0), skadan är proportionell mot den eldskada som uppstod i attacken
Freeze: Ingen skada, men tiden är proportionell mot den isskada som uppstod i attacken
Shock: Ingen skada, men tiden är proportionell mot den blixtskada som uppstod i attacken

Det enda som The Three Dragons sen gör är att ändra vilken skadetyp som definierer MÄNGDEN ailment, det vill säga den påverkar på INGET SÄTT hur en ailment inträffar! (förutom tröskelvärdet då)
Vill du t.ex frysa fiender med T3D så skall du ha crit och/eller chance to freeze, och mycket blixtskada.

Om du gör 100% chaos damage så kan du fortfarande orsaka alla status ailments med crits eller chance to ... men de kommer inte passera ens tröskelvärdet för att få en tid/skada. Det vill säga, de är på väg att hända i första beräkningen, men sen tar det stopp.

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk

Vad kommer ni att spela för build (som main) i 2.0?

Jag sitter nu med 10+ karaktärer över 60+ som jag inte riktigt kan välja mellan.

Galna "alt-sjukan" även kallat...

Eftersom man har gear för så otroligt många builds så vet jag ärligt talat inte vad fan jag ska spela som....sugen på att köra vidare med min LL MF summoner eller min flicker shadow..

ideér?

Permalänk
Skrivet av misguided:

Vad kommer ni att spela för build (som main) i 2.0?

Jag sitter nu med 10+ karaktärer över 60+ som jag inte riktigt kan välja mellan.

Galna "alt-sjukan" även kallat...

Eftersom man har gear för så otroligt många builds så vet jag ärligt talat inte vad fan jag ska spela som....sugen på att köra vidare med min LL MF summoner eller min flicker shadow..

ideér?

Altaholic brukar det även kallas.

Jag har fortfarande ingen aning vad jag vill köra. Det finns ju nya skills och uniques att testa, men för stunden är de ganska exkluderade eftersom jag lyckats bli lite för dåligt påläst under de senaste 2 månaderna. Jag vet i alla fall att jag inte vill spela en Totem-build, SRS eller summoner.

Om jag kör melee kommer det med mycket stor sannolikhet bli Cyclone (igen), Reave eller Ice Crash. Jag upplevde det dock som ganska jobbigt att vara melee i betan, speciellt när man kom till maps med stora pack av Taniwhas.
Wands blir det nog inte eftersom jag spelade Kinetic Blast till level 88 i Torment.
Ice Shot med båge (gärna Windripper) känns ganska lockande.
Jag känner inte att några spells lockar särskilt mycket just nu. Det krävs nog en rolig/bra interaktion med en ny unique för att det ska bli kul.

3 dagar kvar att bestämma sig...

Permalänk
Skrivet av misguided:

Vad kommer ni att spela för build (som main) i 2.0?

Jag sitter nu med 10+ karaktärer över 60+ som jag inte riktigt kan välja mellan.

Galna "alt-sjukan" även kallat...

Eftersom man har gear för så otroligt många builds så vet jag ärligt talat inte vad fan jag ska spela som....sugen på att köra vidare med min LL MF summoner eller min flicker shadow..

ideér?

Har bara en L80 tornado ranger i standard och ett haltande meele scionbygge i hc på låg level. Blir nog att köra i Warbands och tillfälliga ligor för mig. Kommer nog aldrig dra upp en karaktär i standard igen.
Kanske att jag satsar på att dra upp rangern till L90 eftar att jag kört igenom spelet med en helt ny karaktär först.

Blir nog någon caster i Warbands.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Vad kommer ni att spela för build (som main) i 2.0?

Jag sitter nu med 10+ karaktärer över 60+ som jag inte riktigt kan välja mellan.

Galna "alt-sjukan" även kallat...

Eftersom man har gear för så otroligt många builds så vet jag ärligt talat inte vad fan jag ska spela som....sugen på att köra vidare med min LL MF summoner eller min flicker shadow..

ideér?

Tror det blir Flamestorm med 100% Fire till Chaos. Lär bli ganska sjukt. vet dock inte vilken karaktär jag ska ta det på. Funderar på Templar, Witch eller Shadow.

Vilken tror ni skulle fungera bäst? Tror ni Vaal Pact skulle fungera bra med den builden? Väldigt nyfiken på buffen till VP.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

En till fråga, 100% Fire till Chaos och Three Dragons för att få Cold till Ignite, är det Chaos Damage av igniten då eller Cold?

thre dragons kommer inte göra nått om du gör 100% chaos. det enda den hjämen gör är att ett annat element gör en annan effekt, men med tanke på att du gör bara chaos så gör den bara den effekt som daggern aktiverar (Your Chaos Damage Poisons Enemies) vilket är 20% av damage done över 2 sekunder som en dot, damage over time. (10% per sekund i 2 sekunder)

Skrivet av oTiuZ:

Tror det blir Flamestorm med 100% Fire till Chaos. Lär bli ganska sjukt. vet dock inte vilken karaktär jag ska ta det på. Funderar på Templar, Witch eller Shadow.

Vilken tror ni skulle fungera bäst? Tror ni Vaal Pact skulle fungera bra med den builden? Väldigt nyfiken på buffen till VP.

VP är tektiskt sett inte buffat alls med tanke på att leech är nerfat till 20% av värdet tidigare (1% tidigare är nu 0.2%) men leechen stackar om du träffar fler monster istället, så det borde funka rätt bra med flamestorm faktiskt (concentrated effect!)
VP blev tekniskt sett sämre då eftersom förut hade den en 40% effektivitet och nu är det alltid 20% effektivitet på allt, så den leechar hälften så bra, men, det är instant så det är ändå bättre än att inte köra VP (om du nu inte vill ha healing over time)

jag ska följa den här tråden och försöka svara på alla frågor så gott jag kan har spelat PoE i över 2 år nu och spelar mest hardcore leagues. jag är villig att hjälpa till med att svara på frågor, hjälpa till med builds o.s.v.

bara skicka ett PM eller skriv här i tråden så försöker jag svara så fort jag ser det

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

@Nivius
Aj då! Hade totalt missat att det blivit 20%

Tänkte också på kombinationen med Flamestorm och Conc. Effect. Tror det skulle funka rätt bra med VP faktiskt (trots 20% effektivitet). Har Life Leech-gemet ändrats någonting?

Min spelstil är ganska defensiv då jag trivs bäst så och samtidigt gillar jag ranged/caster. Så det blir nog bra.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

Har spelat alldeles för mycket beta det senaste, först Ice Crash, sedan Firestorm och nu lite Magma Orb men blev lite besviken då morb gick från att vara potentiellt rubbat bra till nästintill meningslös och det var den enda av de nya utlovade förmågorna de lade till i nattens betapatch.

Hursom, Ice Crash är löjligt bra. Vettig AoE som gör mer skada även på ensamma monster än vad de flesta single target gör. Dessutom kräver den inte att du faktiskt slår på ett monster utan du kan krasha på marken så att monster som kommer springande dör innan de hinner lägga sina slemmiga händer på dig. Kommer troligtvis spela marauder 2H IC, nackdelen är att det saknas mobilitet vilket behövs mot hemskingar som Malachai och Atziri, fördelen är löjligt bra skada, att man med sju laddningar endurance, fortify, chaos golem, 7k hp och rejält med livreg står pall för det mesta. Dock kommer det inte räcka med att stå pall för det mesta i Tempest
Tre dagar kvar så försöker nog pilla ihop något sköld/dodgebaserat som kan göra likvärdig skada, men kommer säkerligen sluta med IC i slutändan

Skrivet av oTiuZ:

Tror det blir Flamestorm med 100% Fire till Chaos. Lär bli ganska sjukt. vet dock inte vilken karaktär jag ska ta det på. Funderar på Templar, Witch eller Shadow.

Jag antar att du menar Firestorm? Eldstormen har fått en rejäl buff från 1.3 till 2.0 (både hur länge den varar och PoE-version, läskigt). Den har dock (minst) två väldiga nackdelar. För det första mobilitet, det är en relativt långsam besvärjelse där du helst skall stå still och låta eldregnet döda allt som vågar röra sig, skadan du kan göra på en plats eller ett stationärt monster är rubbad. Den witch jag körde i betan skulle maxat på 250k dps med Consuming Dark/Infernal Mantle utan att räkna med skada från övriga prylar eller juveler, om jag kan stå och slänga firestorm på samma plats i fem sekunder och monstret jag vill klå ihjäl är på just den platsen. Oftast går det väldigt bra, problemet är att mot snabba monster som gillar att springa runt gör man en bråkdel av skadan, exempelvis är det hopplöst att få ihjäl en tormented spirit. Det går att spela runt men det kan kännas väldigt motigt ibland.
Den andra stora nackdelen är antalet eldklot på skärmen. Med 90% duration från trädet och inc.duration varar varje eldstorm ungefär fem sekunder, varje eldstorm tar strax under 0.5 sekunder att besvärja fram om man investerar måttligt cast speed så du maxar vid tio separata eldstormar igång samtidigt, varje eldstorm släpper ett eldklot per 0.1 sekund och animationen för ett eldklot varar gissningsvis i åtminstone 0.5 sekunder. Du har alltså åtminstone femtio eldklot som visas på din skärm samtidigt vilket får resultatet att du emellanåt inte ser ett skit. Smyger någonting hemskt upp bakom den fjärdedel av din skärn som är ett brinnande inferno så ser du det inte. Spelar du i en grupp med andra så kommer ingen se någonting hälften av tiden.
Har man inga problem mede dessa två nackdelar är Firestorm ruskigt bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

@Nivius
Aj då! Hade totalt missat att det blivit 20%

Tänkte också på kombinationen med Flamestorm och Conc. Effect. Tror det skulle funka rätt bra med VP faktiskt (trots 20% effektivitet). Har Life Leech-gemet ändrats någonting?

Min spelstil är ganska defensiv då jag trivs bäst så och samtidigt gillar jag ranged/caster. Så det blir nog bra.

life leech gemet har ändrats rätt mycket, det är nu 2%, men, det stackar som sagt, träffar du 2 fiender så leechar du samtidigt från båda.
när du levelar gemet så ger det nu en total ökning av hur fort du får tillbaka ditt liv, det ökar inte mängden (2%), vilket gör det önödigt att levela gemet om du är VP. men om du inte är det så gör det life leech mycket bättre

du kan se det nya gemet här: (en sida där du kan se alla items som nu är aktivt på betan)

http://cb.poedb.tw/us/gem.php?n=Life+Leech

du kanske ska fundera på att skaffa den nya staven The Wispering Ice. den ger dig en skill som påminner om firestorm men som cold damage! den scalear på ett roligt sätt med INT med. ju mer int du har på gubben, destå starkare skill! samt om du lyckas göra staven 6 socad så kan du länka skillen med 6 support gems. du behöver inga länkar då skillen sitter i staven i sig

här kan du se en video av ziggyd om staven

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Moderator
Moderator

@oTiuZ
En aspekt som du kanske inte vägt in är manakostnaden. I en 5L kommer din firestorm kosta 160-200 mana per sekund, vilket med försämringarna av Clarity of förändringen av Eldritch Battery kräver många sura poäng för att uppnå. Ett alternativ, som blivit omåttligt poppis är Ghost Reaver + Eldritch Battery + Mind over Matter. Du använder då ES som mana, du kan reservera hela din manapool (eller 65% om du använder Infernal Mantle), 30% av skadan du tar dras från ES och life leech ersätter ES istället för liv.
Det liv du tappar får du täcka upp med livreg och potions. Alternativt kan man köra Blood Magic.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@twit @Nivius

Tack för tipsen! Menade givetvis Firestorm! Satt och tänkte på Flame Surge samtidigt som jag skrev.

Nackdelarna med Firestorm kan jag leva med om det är värt det, vilket jag får troligtvis får se senare.

Hmm... 160-200 mana/sek lät inte så roligt. Kanske rekommenderat börja som Witch så jag har nära till kombon du beskrev samt noder för Mana/Spell Damage?

The Whispering Ice är helt klart intressant! Men är också intresserad av en 100% Chaos Damage-karaktär.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

2 dar kvar.
verkar bli en mastig patch log.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

2 dar kvar.
verkar bli en mastig patch log.

På tal om patch log, har dom släppt nån patch log om 2.0?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

På tal om patch log, har dom släppt nån patch log om 2.0?

Nope, men Chris Wilson skrev följande 2 dagar sedan.

Citat:

Man, I cannot WAIT to stop having to write the 2.0 patch notes most of every day.

Även detta några timmar sedan.

Citat:

There are 57 hours and only 106 issues left to go. Patch notes are up to 8900 words!

(Patch notes för Forsaken Masters var c:a 6700 ord)

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Nope, men Chris Wilson skrev följande 2 dagar sedan.
Även detta några timmar sedan.
(Patch notes för Forsaken Masters var c:a 6700 ord)

Hoppsan! Blir en lång lista att läsa.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Hoppsan! Blir en lång lista att läsa.

hoppas den kommer ut några timmar innan så man hinner läsa novelen och eventuellt ändra lite på sin build

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd

undrar mest över server stabilitet vid starten dock.
HC

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

hoppas den kommer ut några timmar innan så man hinner läsa novelen och eventuellt ändra lite på sin build

Såg en liten patch log förut men den lär ha ändrats ordentligt nu. Detta tror jag var ganska tidigt i betan.

Vill mest veta ändringarna med proliferation och Molten Strike

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Såg en liten patch log förut men den lär ha ändrats ordentligt nu. Detta tror jag var ganska tidigt i betan.

Vill mest veta ändringarna med proliferation och Molten Strike

prolif har en fast aoe range nu 12 tror jag, samt att den har en 30% damage reduction.
http://cb.poedb.tw/us/gem.php?n=Elemental+Proliferation

Moltenstrike i 1.3: http://poedb.tw/us/gem.php?n=Molten+Strike
Moltenstrike i 2.0: http://cb.poedb.tw/us/gem.php?n=Molten+Strike

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

prolif har en fast aoe range nu 12 tror jag, samt att den har en 30% damage reduction.
http://cb.poedb.tw/us/gem.php?n=Elemental+Proliferation

Moltenstrike i 1.3: http://poedb.tw/us/gem.php?n=Molten+Strike
Moltenstrike i 2.0: http://cb.poedb.tw/us/gem.php?n=Molten+Strike

30% mindre damage? Nu vart jag osäker på om jag verkligen ska köra den builden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Om någon som inte varit inloggad det senaste året vill vara säker på att behålla namnen på sina chars så är det bäst att logga in innan Awakening släpps.
GGG kommer göra namnen tillgängliga för nya gubbar och gummor.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1303665

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Någon som skulle vilja tipsa om en rolig/bra range/spellcaster build till morgondagens patch?
Gärna en inte allt för avancerad, eller en som kräver massvis med ovanliga items.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av six_dice:

Någon som skulle vilja tipsa om en rolig/bra range/spellcaster build till morgondagens patch?
Gärna en inte allt för avancerad, eller en som kräver massvis med ovanliga items.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, sitter precis på forumet med samma tanke och försöker bestämma mig (blir en caster då jag är trött på båge). Scion eller Witch tänker jag mig. Fokus på lightning i form av först Lightning Tendrils och sen Arc.

Kollar in denna teori just nu... https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1250366

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Om någon som inte varit inloggad det senaste året vill vara säker på att behålla namnen på sina chars så är det bäst att logga in innan Awakening släpps.
GGG kommer göra namnen tillgängliga för nya gubbar och gummor.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1303665

Härligt! Då är första problemet vid karaktärsskapandet löst. Brukar ta mig en kvart att komma på ett bra namn. Förhoppningsvis är de namnen jag är ute efter frigjorda.

Känns svårt att komma på någon build just nu. Funderar mest på Ice Shot eller Crit Ele Kinetic Blast. Problemet är att jag känner att jag totalt ignorerar potentiellt användande av nya uniques eller jewels, utan fortsätter med samma 1.3-tänk. Med divination cards kommer det dessutom bli möjligt/lättare att få tag på league-specifika uniques som Scold's Bridle, Berek's Grip, Voll's Devotion eller Victario's Acuity.
Det blir säkert så att jag börjar med en build och sedan byter när jag hittar eller får råd med något kul.

Ni som tänkte spela spellcasters har i alla fall bra nyheter. Divination-kortet som ger Pledge of Hands hittas tydligen i Merciless Docks, så möjligheten att få tag på en själv blir högre och det kommer säkert även leda till att den blir mycket billigare att köpa (förutsatt att efterfrågan inte blir högre pga detta).

Permalänk

Nu dök det även upp videoklipp på de microtransactions som kommer finnas tillgängliga när 2.0 släpps.
https://www.youtube.com/user/grindinggear/videos

Personligen tycker jag att de är lite tråkiga. Jag hade hoppats på ett gäng alternativa skill-effekter till t.ex. Split Shot, Kinetic Blast, Tornado Shot, Ice Crash, m.m. Det vore ju riktigt smart att sälja effekter för skills man vet kommer vara populära.

Permalänk
Medlem

Nån bra range build för marauder/templar som inte kräver massa unika?

Finns totem build för marauder men tycker den är så tråkig.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Skrivet av formerself:

Härligt! Då är första problemet vid karaktärsskapandet löst. Brukar ta mig en kvart att komma på ett bra namn. Förhoppningsvis är de namnen jag är ute efter frigjorda.

Känns svårt att komma på någon build just nu. Funderar mest på Ice Shot eller Crit Ele Kinetic Blast. Problemet är att jag känner att jag totalt ignorerar potentiellt användande av nya uniques eller jewels, utan fortsätter med samma 1.3-tänk. Med divination cards kommer det dessutom bli möjligt/lättare att få tag på league-specifika uniques som Scold's Bridle, Berek's Grip, Voll's Devotion eller Victario's Acuity.
Det blir säkert så att jag börjar med en build och sedan byter när jag hittar eller får råd med något kul.

Ni som tänkte spela spellcasters har i alla fall bra nyheter. Divination-kortet som ger Pledge of Hands hittas tydligen i Merciless Docks, så möjligheten att få tag på en själv blir högre och det kommer säkert även leda till att den blir mycket billigare att köpa (förutsatt att efterfrågan inte blir högre pga detta).

Grymt bra

Läser man om "The Pact" kortet så står det att man kan lämna in ett set om 9st kort för att få pledge of hands.

Menar dom då 9st exact likadana kort eller vad är det för "set" dom refererar till?