Permalänk
Medlem

Windows 7 fel

Hej det är så när jag startade min nyligen installerade Windows 7 data (ca 1-2.Vecka) så får jag ett fel drive 0x80 (LBA)
Vet inte vad det är. Har en Windows installations disk som jag testat stoppa i men inget händer hjälp!

Permalänk
Medlem

Har du original windows? Det jag hittar om felet verkar vara när folk använder boot loader för att komma förbi windows aktivering, vilket är olagligt.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Avstängd

@ERAL03:

Bootsectorn på din dator är säkrad med någon kryptering.Antivirusprogram eller dylikt.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Har du original windows? Det jag hittar om felet verkar vara när folk använder boot loader för att komma förbi windows aktivering, vilket är olagligt.

Hej jag köpte datorn av en kille och Windows var förinstallerat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@ERAL03:

Bootsectorn på din dator är säkrad med någon kryptering.Antivirusprogram eller dylikt.

Går det att fixa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ERAL03:

Hej jag köpte datorn av en kille och Windows var förinstallerat

Skickades från m.sweclockers.com

Det är stor chans du har inte äkta Windows. Har du inte fått en nyckel från personen du köpte?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det är stor chans du har inte äkta Windows. Har du inte fått en nyckel från personen du köpte?

Nej tyvär han sa att han hade en Windows mapp på datorn med allt som behöves kan vara där men kan ju inte komma ditt då Windows inte startas

Skickades från m.sweclockers.com