Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Startade om senast vid 14-tiden idag, men man får väl se vad som händer under kvällen/natten, har 250/100 lina så förhoppningsvis så kan filerna åka ner rätt snabbt, annars så har jag laddat hem ESD-filen och konverterat den till ISO om det krisar.

Det gick riktigt fort här med 100/100 iallafall så det borde gå riktigt snabbt för dig. Låter som att du lär vara igång i natt/imorgon oavsett iallafall.

Skrivet av Sjoooberg:

Lästa någonstans att Windows laddar ner Windows 10 när du inte använder datorn (tex som när den skannar sig själv när du inte använder den). Satt vid datorn för en timme sedan, då hade jag inte Windows 10 nedladdat, men nu när jag inte pillar på en timme så har jag allt klart och redo inför release!

Så, testa låta datorn vara någon timme så kanske det händer något!

Min laptop har stått igång oanvänd under kvällen men har inte fått uppdateringen ännu men min stationära har fått den iallafall. Man bör nog oavsett ha sin dator igång och inte i något slags viloläge eller liknande.

Permalänk
Medlem

Blir hundsömn över tangentbordet i natt. Riktigt sugen att prova på tian.

Skrivet av davvarn:

Okej, då kanske inte det blev något strul i nedladdningen? Lite förväntansfull är man ju trots allt, verkar ha blivit mycket bättre sen den versionen av Technical Preview jag körde. Återstår att se om kraven uppfylls...

Visa signatur

HTPC/Light gaming: Chassi: Fractal Design Node 605 PSU: SEASONIC X-460 MODULAR FANLESS MB: ASUS Maximus V Gene CPU: Intel Core I5 3570K CPU Fan: NOCTUA NH-L12 GPU: ASUS GeForce GT1030 Passive Memory: CORSAIR XMS3 2x8Gb SSD: SAMSUNG 830 128Gb HDD: SEAGATE DESKTOP Fans: Be Quiet! SilentWings 2 120mm PWM OS: WINDOWS 10

Permalänk
Medlem

Kommer uppgraderingen efter klockan 12?

Permalänk
Medlem

Reserverade min kopia för en timme sedan...
Nu har jag tankat ner hela installationen .. Så de verkar inte finnas någon turordning alls...

$Windows.~BT
5,87 GB (6 308 954 406 byte)

Konstaterade att man kunde se i aktivitetshanteraren att tjänsten Lokalt system tankade massor från internet sedan körde en tjänst som hette modern script host el dyl. lite script och fyllde på $Windows.~BT mappen..

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riporto:

Kommer uppgraderingen efter klockan 12?

Om Windows 10 har laddats hem till din dator innan det så ja, då kommer du nog kunna installera efter kl 12 i natt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Någon som har någon aning om hur man TAR BORT "uppgradera till Win 10"-ikonen?

ctrl+alt del GWX.exe

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det jag menade var att bara du har gjort uppgraderingen en gång så kommer du sedan att kunna göra en ren installation ifrån DVD/USB.

Det låter bra. Har inte sett någon information om att detta skulle vara en möjlighet. Använder man då sin W7 nyckel vid installationen?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej man får använda "VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T".

Detta är den produktnyckel som används för ALLA Windows 10-uppgraderingar, som jag har förstått det.

Dock gäller detta "Build 10240"... men eftersom det är denna version som också är "RTM" så borde ingen förändring skett. Och jag försökte installera med Windows 7/8/8.1-nycklarna... men ingen av dem accepterades vid installationen.

Nope, den låter dig bara installera Windows 10, men inte aktivera den, då det bara är en "demo" nyckel.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

"Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår och blir en W10 nyckel efter installationen va?"

Har du lust att formulera om det där, först skriver du att det inte bör vara så sen förstår jag det som att du menar att du tror det blir precis just så?

Mvh. Mansion

Din nyckel för win 7/8 gäller för 10:an, om du byter ut moderkortet måste du skaffa en ny licens.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ynot:

Din nyckel för win 7/8 gäller för 10:an, om du byter ut moderkortet måste du skaffa en ny licens.

Skickades från m.sweclockers.com

Går även ringa till Microsoft och få nyckeln upplåst för ett nytt moderkort. Gjorde det innan med min Win 8-nyckel. Man ringer någon datorstyrd support där man knappar in en massa siffror osv.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz

Permalänk
Inaktiv

Nyheten gäller nog inte de som betatestat innan lika mycket som de av oss som inväntat färdig utgåva innan uppdatering. En del av oss vill ha ett så stabilt operativsystem som möjligt där vi vet att mjukvaran fungerar utan att någon betauppdatering plötsligt slår ut någon viktig mjukvara, exempelvis BankID och liknande.

Tagit bort citat i enlighet med §7 //screamin-daemon, moderator
Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Jaså? Varför står det att Windows är aktiverat då?

http://i.imgur.com/ayv15XV.png

De ska inte kunna aktiveras egentligen, då det är så kallade "generic key" som Microsoft tillhandahåller för demo installationer, ex för testinstallationer för att slippa aktivera varje maskin vid varje formatering av fysiska, eller installering av virtuella.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

De ska inte kunna aktiveras egentligen, då det är så kallade "generic key" som Microsoft tillhandahåller för demo installationer, ex för testinstallationer för att slippa aktivera varje maskin vid varje formatering av fysiska, eller installering av virtuella.

Folk som körde betan fick väl en gratis uppdatering även om dom inte hade en giltig windows nyckel sedan tidigare? Lite som en belöning för att de testade åt Microsoft.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

ni som fortfarande inte fått win10 ikonen vid klockan, har ni testat win10fix_full.zip scriptet som florerar på diverse forum. Den har flera alternativ som försöker tvinga fram ikonen. Funkade för mig för några veckor sedan.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Folk som körde betan fick väl en gratis uppdatering även om dom inte hade en giltig windows nyckel sedan tidigare? Lite som en belöning för att de testade åt Microsoft.

Troligtvis kommer väl nycklar från Insider Program att avaktiveras och inte längre vara aktuella?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

För att den tidigare versionen är technical preview och inte en skarp version kanske? jösses.

Det är inte tecnical preview jag pratar om.
Skarp version. Den ni sitter så ivrigt och väntar på nu har funnits ute i flera veckor nu för alla som väljer att inte vänta på att windows update ska fixa biffen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Folk som körde betan fick väl en gratis uppdatering även om dom inte hade en giltig windows nyckel sedan tidigare? Lite som en belöning för att de testade åt Microsoft.

De får en laglig Windows 10 licens om de uppgraderar från en W7/W8 till W10 ja.

Fortsätter de att vara Windows Insider så kan de fortsätta att köra på installationen som de har, och då på en föraktiverad produktnyckel, och mjukvaran är endast giltig en viss tid innan de låses efter att en ny version kommit ut i Windows Insider programmet.

"“I want to continue as a Windows Insider!” If you want to continue as a Windows Insider past 7/29 there is nothing you need to do. You’re already opted in and receiving builds in the Fast or Slow ring depending upon your selection. This is prerelease software and is activated with a prerelease key.
Each individual build will expire after a time, but you’ll continue to receive new builds so by the time an older prerelease build expires you’ll have received a new one. Since we’re continuing the Windows Insider Program you’ll be able to continue receiving builds and those builds will continue to be activated under the terms of the Windows Insider Program. We provide ISOs for these builds for recovery from any significant problems, but they are still pre-release software.
As part of the program we’ll upgrade Insiders to what is for all intents and purposes the same build as what other customers will get on 7/29, but that will be just another build for Insiders, and those who stay in the program will simply get the next build after as well."

Så ska man ha en giltig W10 licens så får man gå vägen W7/W8 till W10 som alla andra.
http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Min laptop har stått igång oanvänd under kvällen men har inte fått uppdateringen ännu men min stationära har fått den iallafall. Man bör nog oavsett ha sin dator igång och inte i något slags viloläge eller liknande.

Precis, är säker på att det fungerar precis som med den automatiska skanningen. Låt datorn vara igång, pilla den inte, så laddar den ner. Rör du något så pausar den automatiskt igen osv.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Ok.
Så min OS disk kraschade för två veckor sen. Det var win 7 som skulle uppgraderas till win 10. Hur i helskotta ska jag få in det nu utan att behöva pröjsa?
Hade en ISO för win 7 som troligtvis är bortrensad lr ligger oåtkomlig på lagringsdisken.

Svärföräldrarnas dator ska bytas ut nu i dagarna. Kan jag inte norpa deras win 10 och göra en clean installation på den nya disken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Insider-programmet har varit öppen i drygt ett år. Nu kan man däremot inte ladda ner senaste bygget (10240) eftersom releasen är nära.
Jag kör Win 10 Pro på en av mina datorer och det är aktiverat och klart. Men jag kommer däremot att behöva lägga in Win 8.1 igen för att uppgradera till Win 10 (via Windows Update) och på så sätt få en genuin nyckel.

Tror knappast min Insider program-nyckel fungerar särskilt länge till.

Tagit bort citat i enlighet med §7 //screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

brukar man inte säga '' if something is free, you are the product '' ?

Snarare '' if something is free, you are the victim ''

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsson152:

Insider-programmet har varit öppen i drygt ett år. Nu kan man däremot inte ladda ner senaste bygget (10240) eftersom releasen är nära.
Jag kör Win 10 Pro på en av mina datorer och det är aktiverat och klart. Men jag kommer däremot att behöva lägga in Win 8.1 igen för att uppgradera till Win 10 (via Windows Update) och på så sätt få en genuin nyckel.

Tror knappast min Insider program-nyckel fungerar särskilt länge till.

Byta nyckel har man alltid kunnat göra utan att installera om något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det som gäller?
Om man sitter på w7 pro retail och uppgraderar till 10. Vad händer när man ska installera win på ny/uppgraderad dator? Gäller w7 licensen som vanligt fortfarande?

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av zyy:

Byta nyckel har man alltid kunnat göra utan att installera om något.

Skickades från m.sweclockers.com

Men nyckeln är i dagsläget inte genuin för Win 10, utan för Win 8.1.
En uppgradering via Windows Update kommer att göra om nyckeln till Win 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsson152:

Men nyckeln är i dagsläget inte genuin för Win 10, utan för Win 8.1.
En uppgradering via Windows Update kommer att göra om nyckeln till Win 10.

Det har du helt rätt i och så kan man ju göra. No big deal. Men det finns vägar runt det om man inte vill installera om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En snabb fråga. Vid uppgradering till w10. Finns mina lösenord osv kvar i Chrome?. Finns min steam mapp kvar med alla lir kvar på ssd var mitt nuvarande Os Win8.1 är?.

Mvh!:).

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

En snabb fråga. Vid uppgradering till w10. Finns mina lösenord osv kvar i Chrome?. Finns min steam mapp kvar med alla lir kvar på hdd?.

Mvh!:).

Japp. Allt ska finnas kvar precis som det var innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Japp. Allt ska finnas kvar precis som det var innan.

Tackar för det :).

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

@xamzter: Gött issåfall...