Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Medlem

undra om någon har lyckas att clean install windows 10 ifrån iso filerna??

själv provade jag med att formatera om datorn men när jag la in windows 10 igen så ville de ha windows key... så jag la in windows 8.1 och håller på att uppdatera igen...

vet inte om det har någon betydelse mellan man formatera om den till windows 8.1 och sen uppdatera eller en rent install på 10???

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Jag har fått mappen, men på ikonen står det

"vi veriferar Windows 10 för din dator, vi rekommderar att du uppgraderar när du fått meddelandet att Windows 10 är redo för just din dator

Uppgraderingarna har starta för det flesta datorer, men vi arbetar ständigt för våra partner så att ännu fler datorer ska fungera bra med windows 10"

På windows uppdate står det att "uppgradera till windows 10 home misslyckades.

Någon mer som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Allt går alldeles utmärkt, utom Nvidia experience och drivers till mitt Nvidia-kort som verkligen inte vill installeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razor199:

behövde du skriva in någon windows nyckel den vägen? om det behövdes skrev du då din w7 nyckel?

Jag behövde inte skriva in någon nyckel bara köra på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Allt går alldeles utmärkt, utom Nvidia experience och drivers till mitt Nvidia-kort som verkligen inte vill installeras.

Drivers FRÅN experience eller nvidia drivers från windows update?

Permalänk
Medlem

@c4rnal:
Experience går inte att installera alls, och drivers från WU går inte heller att installera. Provat manuell installation, men det vill sig inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

@c4rnal:
Experience går inte att installera alls, och drivers från WU går inte heller att installera. Provat manuell installation, men det vill sig inte heller.

Du har valt windows 10 på Nvidias hemsida?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Allt går alldeles utmärkt, utom Nvidia experience och drivers till mitt Nvidia-kort som verkligen inte vill installeras.

Samma för mig, då jag laddade ner en ny nvidia drivrutin o försökte installera denna men det gick det inte,
men det verkade som om det installerade sig i bakgrunden samtidigt, då datorn ville starta om o sedan var det uppdaterat o fint
Så gissar på att den fixar det automatiskt? Åtminstone på Home varianten.

Permalänk
Hjälpsam

@Broken-arrow:
Fick till dem, var knas med en sökväg till en tempfil, som låg på en ramdisk som slutat fungera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sjoooberg:

Detta fungerade för mig:

- Gå in på C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och radera ALLT inne i mappen.
- Öppna Windows Update, och bara ha den öppen så att du kan se så att det händer något.
- Öppna sedan CMD (Som administratör), skriv "wuauclt.exe /updatenow" (Utan "-tecken)

Efter detta så ska Windows 10 laddas ner, ser ut ungefär såhär. (Bild i spoiler)

Tack för tipset håller på och ladda ner nu.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du har valt windows 10 på Nvidias hemsida?

Jadå, det har jag. Har professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Jadå, det har jag. Har professional.

Okej, hade något liknande dig en gång (dock windows 8.1) att jag inte kunde installera. Tror att jag valt fel version, antingen windows 7 eller 32bit istället för 64bit så tänkte om det kunde vara problemet hos dig också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

undra om någon har lyckas att clean install windows 10 ifrån iso filerna??

själv provade jag med att formatera om datorn men när jag la in windows 10 igen så ville de ha windows key... så jag la in windows 8.1 och håller på att uppdatera igen...

vet inte om det har någon betydelse mellan man formatera om den till windows 8.1 och sen uppdatera eller en rent install på 10???

Samma problem för mig verkar som om man hoppar över uppdateringen och går rak på att formatera/instalera via USB minne så får du ingen nycke som liger i bakgrunden och gömmer sig för att aktivara dit win 10 när du är klar

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Hjälpsam

OK nu fann jag att en av mina maskiner inte aktiverats, jag misstänker för mycket ändringar i maskinvara, Windows 7 ingen OEM-licens.
Hur gör man? Windows help tycker jag inte säger mycket, är jag tvungen att installera om Windows 7 för att omaktivera den, eller kan jag omaktivera windows 10?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

DVI -D

Tjena har precis installerad win 10 men min skärm som är ansluten via DVI-D hittar inte datorn. Har senaste drivrutinen till grafikkortet men fortfarande samma problem..

Någon som har nån aning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1. När jag går in på nvidia kontrolpanel så får jag endast upp 1 alternativ - set up g sync. kan inte göra något annat typ ändra färginstallningar som jag brukade göra. någon som kan hjälpa?

2. Volymen är extremt låg nu efter att installerat w10. Förr var lagom volym 18 och jag såg på film från sängen genom att höja till kanske 50. nu sitter jag på 100 och det är lagom och kan inte kängre ligga i sängen med ljudet från headset:et för det hörs ingenting.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Hej alla glada

Måste fråga en sak.
Uppgraderade dotterns dator från Windows 8.1 Pro till Windows 10 Pro, men nu står det att jag måste aktivera Windows 10. Ska den inte aktiveras automatiskt vid uppgradering?

Uppgraderade tidigare idag Windows 7 Ultimate till Windows 10 och där blev Windows 10 aktiverad på en gång.
Vet någon varför det blev konstigt med Windows 8.1 till Windows 10?

Mvh
Tommy

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

jag uppdatera just nu till win 10 från win 7 och gick smidigt men gjorde genom media tool inte genom win update gjorde clean install direkt efter sen kunde jag inte aktivera min licens efter vet inte varför men riskerar inte med stationära just nu och MS va ingen hjälp alls även att dom såg min licens nyckel e original.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Skrivet av Bredband:

Hej alla glada

Måste fråga en sak.
Uppgraderade dotterns dator från Windows 8.1 Pro till Windows 10 Pro, men nu står det att jag måste aktivera Windows 10. Ska den inte aktiveras automatiskt vid uppgradering?

Uppgraderade tidigare idag Windows 7 Ultimate till Windows 10 och där blev Windows 10 aktiverad på en gång.
Vet någon varför det blev konstigt med Windows 8.1 till Windows 10?

Mvh
Tommy

ja du samma här men om du hittar nån lösning eller få till det hojta till är du snäll

blev trött på det satta och tryckte 10 gånger på aktivera ååå poff så gick det

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

ja du samma här men om du hittar nån lösning eller få till det hojta till är du snäll

blev trött på det satta och tryckte 10 gånger på aktivera ååå poff så gick det

Gjorde som du, klickade som fasiken och då blev den aktiverad. Tack för tipset

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Skrivet av Bredband:

Gjorde som du, klickade som fasiken och då blev den aktiverad. Tack för tipset

ibland är det bra att bli förbannad

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

ibland är det bra att bli förbannad

Tydligen

Nu vill jag bara ha ner Win 10 på min egen dator, sen är jag nöjd

Sitter och kollar i min Win 8, där har jag en mapp som heter $Windows.~BT och en som heter $Windows.~WS.
Ska det vara så?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på min licens. Står bara "tack för att du reserverat, blah blah" fortfarande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Bredband:

Tydligen

Nu vill jag bara ha ner Win 10 på min egen dator, sen är jag nöjd

Sitter och kollar i min Win 8, där har jag en mapp som heter $Windows.~BT och en som heter $Windows.~WS.
Ska det vara så?

hade med nån map men jag installerade från https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
eftersom min inte kom upp i updaten

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Bredband:

Gjorde som du, klickade som fasiken och då blev den aktiverad. Tack för tipset

Fungerar inte för mig, det jävliga är att jag är nästan säker på att min utgåva av W7 var aktiverad, misstänker att man inte kan boka gratis W10 uppdatering annars.
Dock tog jag genvägen att ladda ned via ett program när väntan blev för lång, kan ha varit ett stort misstag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

hade med nån map men jag installerade från https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
eftersom min inte kom upp i updaten

Okej, ska banne mig testa det den

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Detta fungerade för mig:

- Gå in på C:\Windows\SoftwareDistribution\Download och radera ALLT inne i mappen.
- Öppna Windows Update, och bara ha den öppen så att du kan se så att det händer något.
- Öppna sedan CMD (Som administratör), skriv "wuauclt.exe /updatenow" (Utan "-tecken)

Efter detta så ska Windows 10 laddas ner, ser ut ungefär såhär. (Bild i spoiler)

Fungerade inte kl 13 idag, provar nu i kväll, får upp två error en #0x80240020 och #0x80246007 när jag tvångs uppdaterade.

Körde en fix från Ms hemsida för bråkande uppdateringar igen nu. Här finns den http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/windows-update-err... eller här https://support.microsoft.com/en-us/kb/916251

Ja man får söka vidare vart felet är Löste sig inte nu heller. felkoder säger inte mycket om felet.

Skrivet av Ratatosk:

@Broken-arrow:
Fick till dem, var knas med en sökväg till en tempfil, som låg på en ramdisk som slutat fungera.

Jaså kör du drivers på ramdisk

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Jag valde att uppdatera mitt system från Windows 8.1 Pro med installationsverktyget, men efter installationen så står det att jag inte kan aktivera min produkt (fick ingen licens genom Windows update) utan får ett tomt felmeddelande?

Har även testat med att ringa deras automatiserade kundservice (inkl. telefonsupport; som för övrigt är stängd...) med medföljande bekräftelse/installations-ID men även den tycks vara ogiltig?

Permalänk
Medlem

Jag valde också att uppdatera mitt system från Windows 8.1 Pro med installationsverktyget, men sen kommer det upp en text där det står så här, Det gick inte att uppdatera partitionen som är reserverad av systemet.
Vad gör man när man får den texten, någon som vet?

Mvh

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Skrivet av Bredband:

Jag valde också att uppdatera mitt system från Windows 8.1 Pro med installationsverktyget, men sen kommer det upp en text där det står så här, Det gick inte att uppdatera partitionen som är reserverad av systemet.
Vad gör man när man får den texten, någon som vet?

Mvh

Vad jag sett tidigare, kan man ha för lite utrymme på disken.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar