Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Jag kollar pulsen endast sporadiskt när jag är på en rundo.. Kollar så jag håller ett bra tempo och pulsen hålls på en okej nivå..
Har haft två gånger som band påstår att jag ligger på 200+ i puls... Och när jag har avslutat rundan... Så visar den ingen puls alls när jag kollar ms health dashboard.

Hade en släkting att köpa det åt mig i Usa och skicka den åt mig... Och skickade pengar åt honom över paypal.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Har vi något datum på W10 släpp för luren? Inte intresserad av insider på luren då jag vill att den ska funka felfritt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Har vi något datum på W10 släpp för luren? Inte intresserad av insider på luren då jag vill att den ska funka felfritt

Förmodligen lanseras nya mobiler under IFA eller ett MS event i slutet av september. Gissar att man kan köpa dessa tidigast i november-december i Sverige.
Enligt några webbsidor kommer 10 mobiler (Lumia 430, Lumia 435, Lumia 532, Lumia 535, Lumia 540, Lumia 640, Lumia 640 XL, Lumia 735, Lumia 830 och Lumia 930) stå först i tur att uppdateras from WP8.1 till Win10 under november.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Förmodligen lanseras nya mobiler under IFA eller ett MS event i slutet av september. Gissar att man kan köpa dessa tidigast i november-december i Sverige.
Enligt några webbsidor kommer 10 mobiler (Lumia 430, Lumia 435, Lumia 532, Lumia 535, Lumia 540, Lumia 640, Lumia 640 XL, Lumia 735, Lumia 830 och Lumia 930) stå först i tur att uppdateras from WP8.1 till Win10 under november.

Okidoki, tack för ett mycket bra svar!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Nya lurar ryktas ju komma oktober-november samtidigt lär ju insider vara den slutgiltiga W10 versionen så ser inga problem med att köra den då. Annars för du säkert vänta tills början av nästa år innan du kan få W10 genom din operatör.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd

Installerat W10 nu på min 1520 men väljer man engelsk språk och region för Cortana ska fungera gåf det inte swypa med svenskt tangentbord. Väljer man engelska och svensk region fungerar inte Cortana men swype funkar bra. That's strange.

I am trying Cortana, just now. Yes, its work.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Vad kul, gör gärna det

Får nog slå till på ett par till mig och frugan också, blir MS för hela slanten sen.

Verkar inte fungera på mitt exemplar tyvärr. Så de har nog något sätt att få reda på när telefonen är såld, men köp har du tur fungerar i värsta fall får du bara en telefon Min Lumia 640 xl köpte jag på inet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Blir nog ett köp i vilket fall och komplettera med en billig Office 365 licens som man får för en spottstyver ändå.

Hur känns luren då och får man fråga vad du byter från?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Blir nog ett köp i vilket fall och komplettera med en billig Office 365 licens som man får för en spottstyver ändå.

Hur känns luren då och får man fråga vad du byter från?

Just nu kör jag en LG G3s som är extremt slö och dålig på allt (förutom batteritid) men den var bara tillfällig då min lumia 920 la av.
Hittills kan jag inte säga så mycket då jag bara haft den i 2h, men den känns piggare än min 920 och lg g3s (som faktiskt kör samma mängd ram och cpu) och väldigt stor men det hoppas jag att jag vänjer mig med. Samtalskvaliten lät ungefär som i lumia 920 vet ej hur det låter på andra sidan dock men fick inga klagomål Återkommer nog med mer detaljer när jag kört med den någon dag.
Har även fått massa uppdateringar att installera så ska testa med office 365 igen efter det är gjort.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Låter härligt! Det enda som får mig att snegla på XL är den bättre kameran men den vanliga kanske är såpass bra att den duger?
Har en LG G2 idag som jag är väldigt nöjd med och blir bilderna i samma klass som på den är jag mer än nöjd. Ska man chansa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Låter härligt! Det enda som får mig att snegla på XL är den bättre kameran men den vanliga kanske är såpass bra att den duger?
Har en LG G2 idag som jag är väldigt nöjd med och blir bilderna i samma klass som på den är jag mer än nöjd. Ska man chansa?

http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-640-camera-compared-to-the... http://www.trustedreviews.com/microsoft-lumia-640-review-came... tycker de ser bra ut för en mobil som bara kostar 1400kr. Eventuellt testar jag kameran lite utomhus i kväll på min XL det är ju när det mörknar mobiler brukar misslyckas. Båda saknar dock ois vilket är synd. Vill du slippa android skulle jag absolut chansa.
Edit
Tog några foton standardinställningar och utan blixt. Mulet runt 8 tiden på kvällen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Avstängd

WP10

Tycker Microsoft gjort en stor miss med Edge i Windows 10. Ingen synk till Edge mellan dator och mellan mobiler. Det verkar som om Explorer är borttagen. Den synkade med både sig själv på andra datorer och Explorer Modern UI + Explorer på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

Tycker Microsoft gjort en stor miss med Edge i Windows 10. Ingen synk till Edge mellan dator och mellan mobiler. Det verkar som om Explorer är borttagen. Den synkade med både sig själv på andra datorer och Explorer Modern UI + Explorer på mobilen.

Det kommer det kommer. Du får hålla ut ett tag till.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Om du inte redan vet: Har du ett Office 365-konto för 5 datorer så kan du dela med dig av dem till andra MS-konton så att personen med det kontot kan ladda ner en av licenserna. Det kontot får då samma mängd extra utrymme på OneDrive som ditt konto. Jag och sambon gör så så vi har tillsammans 5 licenser att förfoga över (varsin stationär och laptop) plus 2*1TB OneDrive (skulle de inte rulla ut obegränsat eller åtminstone 10TB?) Man får tillgång till Previewen till Office 2016 nu också om man gillar sånt..

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Hedersmedlem

Har köpt på mig några 1-licenser när de var billiga, 250 kr styck s ganska svårslaget. Får nog skänka frun en också, lätt värt en fotmassage kan tyckas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För de som missat Lumia 950 XL på bild
http://www.windowscentral.com/images-microsoft-lumia-950-prot...

Så jävla glad av att mitt abonnemang tar slut i höst Ska bli en XL för min del!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Såg du detta?:

Citat:

Update2 : We have been able to confirm that this case is actually more than that. It is meant to hide the final design of the phone and ID anyone who uses it publicly. Specifically:

It is meant to hide the real shape of the phone and prevent leaks about the final design, mainly the back part
It cannot be removed from the engineering sample
To track leakers, the case has identifying information including: shape of the case (number of stripes, space between stripes); upper/lower cases for letters: there is a sort of binary code: MicRoSoft MObIle, MICrosOfT mObILE, etc.; The phone is ugly with this 'special' case and the shape hurts your hand when you hold it

Någon kommer alltså få rejält på näsan

Vad gäller den lilla, talkman, så kommer jag nog sikta på den, hoppas på vettiga yttermått. I klass med LG G2

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Lite synd att den lilla bara är "liten". Jag förstår att många gillar stora telefoner och då gärna stora. Men för mig som gillar mindre telefoner är 5"+ inte litet. Det är stort. 4,7" som jag har nu är precis så att det går i byxfickan.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Lite synd att den lilla bara är "liten". Jag förstår att många gillar stora telefoner och då gärna stora. Men för mig som gillar mindre telefoner är 5"+ inte litet. Det är stort. 4,7" som jag har nu är precis så att det går i byxfickan.

Jag håller med. Gärna en telefon <5", men med samma spec som Lumia "950"... Min 830 är 5" och det är på gränsen för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Du är inte ensam! Hösten känns långt borta dock

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Synd att det tycks bli skärmknappar och inte kapacitiva. Ser och känns billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Synd att det tycks bli skärmknappar och inte kapacitiva. Ser och känns billigt.

Tycker det är mer benägna att alltid svara. Efter att jag haft en nexus 4 med on-screen knappar som alltid svarar, till att gå till Lumia 830 vars knappar behövs tryckas på flera gånger för att de ska svara, känns ruttet.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Tycker det är mer benägna att alltid svara. Efter att jag haft en nexus 4 med on-screen knappar som alltid svarar, till att gå till Lumia 830 vars knappar behövs tryckas på flera gånger för att de ska svara, känns ruttet.

Skärmknapparna jag har nu funkar ungefär lika ofta som de vanliga på förra telefonen. Var lite skeptisk men det funkar fint och stör inte.

Men de ser ut att ta enormt mycket mer plats på den där prototypen än vad de gör i 8.1. Det känns onödigt.

Visa signatur

Asus U36SD

Permalänk
Medlem

Sitter och skriver sms men hittar inte 'lika med'-tecknet. Tror jag kikat på varje knapp på den numeriska delen, var har de gömt det?

Permalänk
Medlem

Sidan två av tecknen i mitten av nedersta raden.

Visa signatur

Asus U36SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Sidan två av tecknen i mitten av nedersta raden.

Hittade det nu, visste inte att shift även användes för det numeriska tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Är Microsoft lumia påväg att release:a två flagship phones eller vad är det som sker?
Ser bilder på Microsoft lumia 950 och 950 XL, men inga bilder på Microsoft lumia 940 *suck*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Är Microsoft lumia påväg att release:a två flagship phones eller vad är det som sker?
Ser bilder på Microsoft lumia 950 och 950 XL, men inga bilder på Microsoft lumia 940 *suck*.

Verkar som Microsoft skippar 940 och går direkt på 950, alltså ersättaren till 930.

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Av nån anledning skippade dom den i det här fallet det logiska numeriska namnschemat. 950 är 940

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X