Där gick gränsen!Tre mobiltbredband 0.4Mbit/s

Permalänk
Inaktiv

Där gick gränsen!Tre mobiltbredband 0.4Mbit/s

Halloj!Efter att ha suttit igenom hela sommaren med omkring 0.4 till 0.9Mbit/s så har gränsen gått. Ibland(sällan så har jag då 1.4Mbit/s)Väldigt sällan!. Bindningstiden har nu gått ut(i början av juni). så tänkte söka mig till ett nytt företag, adsl eller 4g beroende på priser. men har då ett till bredband hos 3 som är till den bärbara datorn(99kr månaden+49kr delad data med 100GB från de som bindningstiden är ute på). Är denna hastigheten tillräckligt låg/ostabil för att säga upp i förtid?

Skulle gärna få tips på bästa bredband för pris, 8Mbit som lägst. hadde för många år sedan telia adsl i detta hus.
har inte ringt o klagat ännu, men dags att börja då jag nu haft detta i 4år!

Gränsen gick idag, då man fick kolla på World of warcraft expansion unvealing i Mobil-kvalitet. 200-300ms i battlefield 4.

Permalänk
Medlem

Brukar du kolla på streams, t.ex Twitch.tv, YouTube eller Netflix, så kör på ADSL. Alla trådlösa tror jag har ett tak på hur mycket du kan ladda ner, men det har inte ADSL.
Latensen blir också bättre med trådat än trådlöst, i alla fall 3G. 4G har jag ingen större koll på.

Permalänk
Medlem

Har du det till mobiltelefonen eller använder du som vanligt internet i hemmet ?
Bara undrar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Brukar du kolla på streams, t.ex Twitch.tv, YouTube eller Netflix, så kör på ADSL. Alla trådlösa tror jag har ett tak på hur mycket du kan ladda ner, men det har inte ADSL.
Latensen blir också bättre med trådat än trådlöst, i alla fall 3G. 4G har jag ingen större koll på.

lite på twitch, netflix en hel del. har ett tak på 100gb just nu o betalar bara 200kr månaden, men använder aldrig mer änn 20-30gb

Skrivet av Alpha77:

Har du det till mobiltelefonen eller använder du som vanligt internet i hemmet ?
Bara undrar

Hemma med en HUAWEI-E5172 router. Det är precis på gränsen för MMO spel osv(utan annan använding såklart, för då går de inte alls)

tidigare år så har det varit någolunda stadigt på 1 till 1.4Mbit/s vilket fungerade, men senaste halv året har det sällan varit över 1Mbit/s