Cherry lanserar tysta tyska mekaniska brytare i serien MX Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

är precis vad jag är i behovet av. men kommer aldrig någonsin betala lika mycket för ett tangentbord som jag kan göra för en halvbra skärm

Kan absolut tänka mig betala så mycket. Kanske inte just nu dock. Skriver väldigt mycket och något som man använder en del borde man inte snåla med tycker jag!

Permalänk
Medlem

1700:- är hiskeligt uppåt väggarna mycket för ett tangentbord. Att det sen kommer från just Corsair gör ju inte saken bättre direkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

1700:- är hiskeligt uppåt väggarna mycket för ett tangentbord. Att det sen kommer från just Corsair gör ju inte saken bättre direkt.

Smaken är ju som baken. Ducky's och liknande tangentbord kostar desto mer nya. Kolla bara in Ducky Shine 4, billigaste ligger på 1700 och uppåt.

Corsairs tangentbord har varit riktigt bra kvalité de senaste åren. Sen med RGB belysningen har det varit lite strul, men det händer ibland med nya produkter. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Tycker att Corsairs produkter ligger helt ok till sett till konkurrenterna med likvärdiga produkter. Dessa kostar ungefär detsamma, och presterar bra, med bra bygg kvalité.

Sen har det varit snack om deras logga och estetiska saker, men de säljer ju inte dåliga grejjer för de priset direkt. Inte som med Razer och deras billiga plast som de säljer för vad som vissa också tycker är ockerpriser. Sen kan man tycka vad man vill om hur produkter ser ut estetiskt, men det är ju en subjektiv fråga.

Just strafe modellerna är plastigare än K70 och K90, men mitt K70 känns riktigt gediget, och det har hållt hur bra som helst i 2 år än så länge. Har en M65 RGB som jag endast valde för att kunna ha en mus med stomme i metall och med vit belysning, vilket jag inte hittat någon annan mus med. Dessutom ligger den helt perfekt i min hand. Den är också väldigt gedigen och bara osar kvalité. Sen kan man tycka att den är ful eller vad som helst.

Vilket annat märke har samma kvalité och samma funktioner för samma pris? Av dessa produkter då...

Man kan ta samma diskussion om bilar eller vad som helst. Alla kan ha råd med en Seat eller Skoda, men sen finns det folk som hellre vill ha en VW eller Volvo, och andra som vill ha en Tesla, Porsche, Lexus, eller till och med en Ferrari eller Lamborghini. Vill alla lägga pengarna som det kostar att köpa en Tesla eller Porsche, nej, för alla är det inte värt det, även om det är bra bilar. För andra är det värt det, även om det är riktigt mycket pengar att lägga på en bil.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta låter ju fantastiskt, har lite personer som stör sig på när man sitter vid datorn idag
Kan ju tänka mig att det kan passa bra på ett kontor med, där man oftast inte vill ha för mycket oljud

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Smaken är ju som baken. Ducky's och liknande tangentbord kostar desto mer nya. Kolla bara in Ducky Shine 4, billigaste ligger på 1700 och uppåt.

Corsairs tangentbord har varit riktigt bra kvalité de senaste åren. Sen med RGB belysningen har det varit lite strul, men det händer ibland med nya produkter. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Tycker att Corsairs produkter ligger helt ok till sett till konkurrenterna med likvärdiga produkter. Dessa kostar ungefär detsamma, och presterar bra, med bra bygg kvalité.

Sen har det varit snack om deras logga och estetiska saker, men de säljer ju inte dåliga grejjer för de priset direkt. Inte som med Razer och deras billiga plast som de säljer för vad som vissa också tycker är ockerpriser. Sen kan man tycka vad man vill om hur produkter ser ut estetiskt, men det är ju en subjektiv fråga.

Just strafe modellerna är plastigare än K70 och K90, men mitt K70 känns riktigt gediget, och det har hållt hur bra som helst i 2 år än så länge. Har en M65 RGB som jag endast valde för att kunna ha en mus med stomme i metall och med vit belysning, vilket jag inte hittat någon annan mus med. Dessutom ligger den helt perfekt i min hand. Den är också väldigt gedigen och bara osar kvalité. Sen kan man tycka att den är ful eller vad som helst.

Vilket annat märke har samma kvalité och samma funktioner för samma pris? Av dessa produkter då...

Man kan ta samma diskussion om bilar eller vad som helst. Alla kan ha råd med en Seat eller Skoda, men sen finns det folk som hellre vill ha en VW eller Volvo, och andra som vill ha en Tesla, Porsche, Lexus, eller till och med en Ferrari eller Lamborghini. Vill alla lägga pengarna som det kostar att köpa en Tesla eller Porsche, nej, för alla är det inte värt det, även om det är bra bilar. För andra är det värt det, även om det är riktigt mycket pengar att lägga på en bil.

Har hållit mig borta från Corsair och hela deras tangentbord-serie sedan K70 eller vilket det var, där det visade sig att inte alla tangenter var mekaniska. Detta upplyste man inte heller helt uppenbart om på kartongen vet jag. Mycket möjligt att deras kvalitets-stämpel har blivit bättre med åren, men för mig är dom (förutom på nätaggregat) förknippat med lite billigare kvalitet när det kommer till tangentbord. Har testat K70 och K90 och även om de rätta materialen finns där på sina ställen känns det inte helt gediget i min mening.
Nej hade jag någonsin tänkt att spendera 1500:- + så hade det utan tvekan blivit ett Filco Majestouch. Utan att tveka. Varför? Jo därför att jag personligen inte eftersträvar allt lull-lull som finns på dagens tangentbord. Jag kan leva utan 100 olika makro-knappar, separat volymkontroll, bakgrundsbelysning, ja till och med USB-hubb då jag har mitt chassi på skrivbordet.

Angående hela bilgrejen så är jag lite konfunderad. Jag sa aldrig att folk inte får spendera sina pengar hur de vill och vilka prioriteringar som är rätt, jag syftade ur min synpunkt på att 1700:- är en summa jag aldrig skulle lägga ut...inte någon annan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kanske blir det nytt tangentbord om 6+ månader då!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

1700:- är hiskeligt uppåt väggarna mycket för ett tangentbord.

Jag syftade mest på denna kommentaren angående priset, med min biljämförelse. Ingenstans står det Jag utan helt objektivt att det är mycket pengar för ett tangentbord, vilket det skulle kunna vara. Folk har olika krav/smak etc, så är det bara.

Skrivet av Adam West:

Har hållit mig borta från Corsair och hela deras tangentbord-serie sedan K70 eller vilket det var, där det visade sig att inte alla tangenter var mekaniska. Detta upplyste man inte heller helt uppenbart om på kartongen vet jag. Mycket möjligt att deras kvalitets-stämpel har blivit bättre med åren, men för mig är dom (förutom på nätaggregat) förknippat med lite billigare kvalitet när det kommer till tangentbord. Har testat K70 och K90 och även om de rätta materialen finns där på sina ställen känns det inte helt gediget i min mening.
Nej hade jag någonsin tänkt att spendera 1500:- + så hade det utan tvekan blivit ett Filco Majestouch. Utan att tveka. Varför? Jo därför att jag personligen inte eftersträvar allt lull-lull som finns på dagens tangentbord. Jag kan leva utan 100 olika makro-knappar, separat volymkontroll, bakgrundsbelysning, ja till och med USB-hubb då jag har mitt chassi på skrivbordet.

Angående hela bilgrejen så är jag lite konfunderad. Jag sa aldrig att folk inte får spendera sina pengar hur de vill och vilka prioriteringar som är rätt, jag syftade ur min synpunkt på att 1700:- är en summa jag aldrig skulle lägga ut...inte någon annan.

Jag förstår dina synpunkter på att corsair inte hade mekaniska brytare på alla F-tangenterna och makro knapparna på sin första serie k70 och k95, men det behöver inte direkt ha med kvalité att göra då det finns rubberdome tangentbord som är bra kvalité dem med. De behöver inte ha gått sönder för det. Men helhets känslan blir definitivt sämre. Där håller jag helt med dig. Det var ett stort misstag av Corsair att göra så, vilket de fick massa välförtjänt skit för. Dåligt sätt att spara in några tior.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre se att de kommer på ett sätt att göra mekaniska brytare med lägre profil.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Jag syftade mest på denna kommentaren angående priset, med min biljämförelse. Ingenstans står det Jag utan helt objektivt att det är mycket pengar för ett tangentbord, vilket det skulle kunna vara. Folk har olika krav/smak etc, så är det bara.

Jag förstår dina synpunkter på att corsair inte hade mekaniska brytare på alla F-tangenterna och makro knapparna på sin första serie k70 och k95, men det behöver inte direkt ha med kvalité att göra då det finns rubberdome tangentbord som är bra kvalité dem med. De behöver inte ha gått sönder för det. Men helhets känslan blir definitivt sämre. Där håller jag helt med dig. Det var ett stort misstag av Corsair att göra så, vilket de fick massa välförtjänt skit för. Dåligt sätt att spara in några tior.

Som jag sa syftade jag utifrån mig. Hade jag syftat på att de flesta säkerligen hade tyckt att det priset var på tok för högt så hade jag formulerat mig annorlunda, i stil med 1700:- tror jag dom flesta är överens om är ett hiskeligt mycket pengar för ett tangentbord. Men nu syftar jag inte på någon annan än mig själv och därav kommenterade jag annorlunda vilket jag även förklarat.

Det jag mest irriterade mig på med de borden var att det inte skyltades och uttryckligen stod nånstans att det var rubberdome. Utan att det var Swec tvungna att lista ut själv och därefter få Corsair att kommentera det hela. Det hela sköttes väldigt klumpigt tycker jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

är inte alla såna här tangentbord väldigt höga?
har vant mig med logitechs illuminated tangentbord som jag haft rätt länge och
den har överlevt mina CS/UT utbrott rätt bra måste jag säga.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Väntar tills Qpad släpper nån MK variant av denna om ungefär 6 månader drygt då.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Linjära brytare... ew.. :c Vi som föredrar taktila får lida, igen! ;_;

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Snusfri

Äh, ett mekaniskt tangentbord skall låta lite.
Älskar mitt Ducky Shine 2 med MX Brown <3

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Happ. Corsair.. Då vet man att det blir billiga keycaps för löjlig mycket pengar.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

fy helvete vilket fult tangetbord

tycker folk verkligen om led så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

fy helvete vilket fult tangetbord

tycker folk verkligen om led så mycket

Snyggt att kunna anpassa det till resten av systemet. Det går även att stänga av.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Saknar också en tyst variant på MX Brown (lätt taktil). När det kommer i ett bra TKL till hyfsat pris (säg 800 - 1200) så blir det perfekt för jobbet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Har hållit mig borta från Corsair och hela deras tangentbord-serie sedan K70 eller vilket det var, där det visade sig att inte alla tangenter var mekaniska. Detta upplyste man inte heller helt uppenbart om på kartongen vet jag. Mycket möjligt att deras kvalitets-stämpel har blivit bättre med åren, men för mig är dom (förutom på nätaggregat) förknippat med lite billigare kvalitet när det kommer till tangentbord. Har testat K70 och K90 och även om de rätta materialen finns där på sina ställen känns det inte helt gediget i min mening.
Nej hade jag någonsin tänkt att spendera 1500:- + så hade det utan tvekan blivit ett Filco Majestouch. Utan att tveka. Varför? Jo därför att jag personligen inte eftersträvar allt lull-lull som finns på dagens tangentbord. Jag kan leva utan 100 olika makro-knappar, separat volymkontroll, bakgrundsbelysning, ja till och med USB-hubb då jag har mitt chassi på skrivbordet.

Angående hela bilgrejen så är jag lite konfunderad. Jag sa aldrig att folk inte får spendera sina pengar hur de vill och vilka prioriteringar som är rätt, jag syftade ur min synpunkt på att 1700:- är en summa jag aldrig skulle lägga ut...inte någon annan.

Även nätagg kör corsair billigare serier nu mer, så man får se upp vad man köper där, även dom har sjukt dyra agg som har tveksam kvalité

Kan även meddela att du blivit lite lurat när du köpte dit be Qiuet agg (kör inte bara kvalités caps på sekundärsidan och hög rippel i sin prisklass).

Så ja är flera olika kategorier och företag som kör fula metoder.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

är inte alla såna här tangentbord väldigt höga?
har vant mig med logitechs illuminated tangentbord som jag haft rätt länge och
den har överlevt mina CS/UT utbrott rätt bra måste jag säga.

Jo om man jämför med logitechs illuminated tangentbord, så är dom jättehöga och tunga.

Men övergången från illuminated till högt/mekaniska borde inte vara några problem att komma in i.

Jag tycker mekaniska brytare är så mycket skönare att skriva på. Har själv bruna brytare och trivs jättebra med det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@pepparkakor: Vad är det som är fult? Antar att du pratar om deras K70 RGB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Även nätagg kör corsair billigare serier nu mer, så man får se upp vad man köper där, även dom har sjukt dyra agg som har tveksam kvalité

Kan även meddela att du blivit lite lurat när du köpte dit be Qiuet agg (kör inte bara kvalités caps på sekundärsidan och hög rippel i sin prisklass).

Så ja är flera olika kategorier och företag som kör fula metoder.

Nej jag vet, det var jag medveten om. I deras Dark Power Pro 10 serie som är den jag sitter på vet jag att modellerna 550-750 är baserade på en aningen billigare, och något sämre får man väl ändå säga, en plattform från FSP. Medans resterande 850-1200 ska köra på en Seasonic plattforn. Fick fram den infon via LinusTechTips faktiskt
Angående Corsair och deras nätdelar så får man ju kalla kårar bara man hör ordet CX
Håller med dig helt och hållet annars, företagen borde bli bätte på att tydligt markera vilka komponenter eller plattformar ens produkt kör på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Nej jag vet, det var jag medveten om. I deras Dark Power Pro 10 serie som är den jag sitter på vet jag att modellerna 550-750 är baserade på en aningen billigare, och något sämre får man väl ändå säga, en plattform från FSP. Medans resterande 850-1200 ska köra på en Seasonic plattforn. Fick fram den infon via LinusTechTips faktiskt
Angående Corsair och deras nätdelar så får man ju kalla kårar bara man hör ordet CX
Håller med dig helt och hållet annars, företagen borde bli bätte på att tydligt markera vilka komponenter eller plattformar ens produkt kör på.

Jupp helt korrekt Även G2 650 watt (inte något test på 550 watt) och Fractal Edison 550 och 650 (som jag tittat på) har onormalt hög rippel som högst (lite dåligt för att vara seasonic bygge).

Ja även GS och RM är ungefär samma som be quiet (snålat in lite här och där).

Tal om be quiet ville dom ta över svenska marknaden och med så här dåliga agg och dyra försöker jag så gott jag kan knuffa bort dom på marknaden Vill ju inte ha en nätaggstillverkare med medioker kvalité.

JO, elektronikbranschen svämmar över av bondfångare och folk i allmänhet har inte koll (är som raketvetenskap för dom flesta och dom litar på försäljare och bekanta med lite eller ingen koll heller). Är som sagt inte lätt att komma in när allt ser rörigt och ologiskt ut på ytan Även en själv blir fundersam i emellanåt.

TV apparater som ett exempel är rätt rörigt. 4K apparater med 4K stöd, men inga eller en HDMI port med 2.0 och utan stöd för hdcp 2.2 som exempel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

är inte alla såna här tangentbord väldigt höga?
har vant mig med logitechs illuminated tangentbord som jag haft rätt länge och
den har överlevt mina CS/UT utbrott rätt bra måste jag säga.

Exakt samma här, haft i säkert 5-6 år nu, kanske mer, minns inte ens, men de tuffar på

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av zsebbez:

Har Corsair en ny logga igen?

Ja vi har en ny logotyp.

http://www.corsair.com/se-fi/blog/2015/june/introducing-the-n...

Skrivet av Gelantious:

Dom gick efter många om o men tillbaka till den vanliga igen, vilket är bra

Men vart har volym kontrollen tagit vägen? Attans med
Var något jag gillade med Corsairs tangentbord.

Skrivet av MrTobbe:

Blir nog att byta ut K90 till ett med silent brytare. Hoppas de har kvar "Scroll" volymkontrollern.

Volymkontrollen finns inte på Strafe, men då finns istället USB-passthrough igen, samt att Strafe RGB kommer vara billigare än K70 RGB.

Skrivet av huttala:

Kul nyhet i sig, men sjukt tråkigt att Corsair ska förpesta dessa switchar med sina tangentbord hela tiden, blir så trött på det.

Jag vill köpa vanliga tangentbord med nya switchar, inte corsairs "ultragaming lazerrainbowsailor" tangentbord....

Jag är själv väldigt intresserad av tangentbord, har satt ihop några custom själv, brukar hänga lite i Tangentbords-trådarna här på Sweclockers, så jag vet att du är mera intresserade av lite avskalade tangentbord. Våra tangentbord är ju dock mer inriktat på just gamers.

Skrivet av Skonky:

Bara jag som uppmärksammade de andra produkterna på bilden... Musen och headsetet verkar helt nya. En MMO mus, och en trådlöst headset...

MMO musen är inte av intresse för mig, men Corsairs andra möss har riktigt bra byggkvalité. Sen headsetet ser riktigt kvalitativt ut också, metall delar, och snygga former. Bara lite neutralare färger hade det varit perfekt. Bara ljudet och micen är bra då...

Du har sett rätt. Vi lanserade nu under Gamescom Strafe RGB som ni sett här men även Scimitar som är våran nya MMO/MOBA-mus samt vårat nya headset Void som kommer i flera olika varianter.

http://www.corsair.com/se-fi/landing/rgb

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Corsair Johan:

Jag är själv väldigt intresserad av tangentbord, har satt ihop några custom själv, brukar hänga lite i Tangentbords-trådarna här på Sweclockers, så jag vet att du är mera intresserade av lite avskalade tangentbord. Våra tangentbord är ju dock mer inriktat på just gamers.

Kul att man får respons!

Det är inte det att jag avskyr Corsairs tangentbord i sig (älskar designen på K65), det jag inte gillar är att ni har mutat fram ensamrätt på de senaste switcharna så att folk som mig inte kan testa dem utan att spendera en massa pengar på ett tangentbord man inte vill ha, vilket jag tycker är väldigt tråkigt och en ganska ful taktik..

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Kul att man får respons!

Det är inte det att jag avskyr Corsairs tangentbord i sig (älskar designen på K65), det jag inte gillar är att ni har mutat fram ensamrätt på de senaste switcharna så att folk som mig inte kan testa dem utan att spendera en massa pengar på ett tangentbord man inte vill ha, vilket jag tycker är väldigt tråkigt och en ganska ful taktik..

Måste säga att jag också ogillar det, men jag känner att huvudorsaken är att det tar ett tag att få upp produktionstakten på nya switchar. Hellre begränsa kundkretsen för switchen till Corsair och kunna förse dem med switchar utan förseningar än att expandera kundkretsen till 5-6 företag och få en massa förseningar då produktionstakten är lägre än efterfrågan. Under ett par månader var Corsair RGB-tangentborden slut överallt då Cherry helt enkelt inte kunde producera nog med switchar för att möta efterfrågan, så man kan ju spekulera om hur det skulle se ut med en större kundkrets.

Men självklart kan jag vara helt ute och cyklar, bara en spekulation.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Jag är extremt betuttad i sk. "tenkeyless" och hoppas på att det kommer ett sådant, till slut. Just nu använder jag ett tangentbord med blå brytare, men de var inte alls så kul som jag hade hoppats. För att spela med, så är det inte alls kul, om man är en spammare med 600apm. När man skriver är det aningen för mycket motstånd. Jag är verkligen en röd kis.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Detta kav vara riktigt trevligt, speciellt i miljöer där man inte vill störa. Själv vill jag att mina tangentbord ska smattra av bara den! Därför jag sitter med blå switchar.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av huttala:

Kul att man får respons!

Det är inte det att jag avskyr Corsairs tangentbord i sig (älskar designen på K65), det jag inte gillar är att ni har mutat fram ensamrätt på de senaste switcharna så att folk som mig inte kan testa dem utan att spendera en massa pengar på ett tangentbord man inte vill ha, vilket jag tycker är väldigt tråkigt och en ganska ful taktik..

Skrivet av XFTality:

Måste säga att jag också ogillar det, men jag känner att huvudorsaken är att det tar ett tag att få upp produktionstakten på nya switchar. Hellre begränsa kundkretsen för switchen till Corsair och kunna förse dem med switchar utan förseningar än att expandera kundkretsen till 5-6 företag och få en massa förseningar då produktionstakten är lägre än efterfrågan. Under ett par månader var Corsair RGB-tangentborden slut överallt då Cherry helt enkelt inte kunde producera nog med switchar för att möta efterfrågan, så man kan ju spekulera om hur det skulle se ut med en större kundkrets.

Men självklart kan jag vara helt ute och cyklar, bara en spekulation.

Hej Huttala, jag förstår hur du menar. Men det har inte riktigt handlat om att vi har mutat oss till att få exklusivitet, vi har jobbat tillsammans med Cherry för att ta fram denna nya switch och sedan har vi beställt så pass mycket av de så att det inte räcker, lite så som XFTality skriver.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Huttala, jag förstår hur du menar. Men det har inte riktigt handlat om att vi har mutat oss till att få exklusivitet, vi har jobbat tillsammans med Cherry för att ta fram denna nya switch och sedan har vi beställt så pass mycket av de så att det inte räcker, lite så som XFTality skriver.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ok, visste inte att ni är med och utvecklar switchar, då kan jag köpa argumentet!
Var ni även med och utvecklade RGB switchen från Cherry?
Och kommer det komma tangentbord utan massa bling bling och numpad? Tänker på något liknande K65.

Skulle vara riktigt kul att sätta vantarna i dessa switchar för att se hur stor skillnad det är mot standard och för att jämföra mellan damped Alps, Mathias silent, men även Topre. Men är inte direkt sugen på att lägga den stora summan detta kommer kosta då jag dels bara använder TKL och mindre tangentbord och dels för att jag själv löder dit LED's om jag vill ha sådana på mina tangentbord.