Permalänk
Medlem

Nytt Battlefield år 2016

Enligt IGN: http://au.ign.com/articles/2015/07/30/new-battlefield-game-co...

Vad tror ni att det blir?

Kan det kanske vara BF 2143, eller Bad Company 3? Eller ännu ett Battlefield 3 omdöpt med nya kartor, UI och buggar?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hoppas på BC3 och detta tyder iallafall på det http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Precis som detta tydde på HL3? http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3&atc...
Men hoppas fan det!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Precis som detta tydde på HL3? http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3&atc...
Men hoppas fan det!

Jadu, Webhallen är jäkligt bra på att lägga ut spelen så här tidigt, det skapar en del hype skulle jag gissa. Men jag hoppas innerligt på ett BC3 jag också!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Geeks Gaming

Vill ha ett nytt bf 1942, Vietnam eller 2142. Ska nästan va en ren kopia på de gamla spelen.
Fraktion baserade vapen(Så det finns en mening med att va på ett lag).
Classic ska va standard preset(De vill säga ingen killcam, ingen 3D spotting och så vidare)
Tillbaka med den gamle commandern.
Inga battlepacks.. får gärna va att man får kanske en 25% boost om man levlar men inte mer.
INTE Pi x 1M UNLOCKS!!!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Tror det blir något futuristiskt BF denna gången. Jag hade gärna sett ett spel mer likt BF3.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Hoppas på en "nyinspelning" av 1942... bästa spelet i serien.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Vill ha ett nytt BF Vietnam

Permalänk

Jag tycker att DICE borde seriöst fundera på att ta bort benen från gubben. Så många som kryper och crawlar runt på mappen börjar bli löjligt nu.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en remake av 2142, så roligt som jag hade i det spelet.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag älskade BFBC2, det var nog den bästa multispelarpangaren jag spelat.
BF3 var också riktigt bra.
BF4 var en stor besvikelse. Endast grafiken var bra. Fullt med buggar etc.

Nu hoppas jag på:
Ett nytt Bad company, BFBC3.
Med fantastiskt genomtänkta och välbalanserade kartor som i BC2.
Med lika genomtänkta och balancerade klasser och vapen som i BC2.
Med grafik a'la 2016, en Frostbyte Engine som bygger helt på DX12. Supertexturer, tesserling överallt, inslag av RT raytracing.
Och möjligheter till verkliga "Battlefield moments!" genom en kul och realistisk fysikmotor. Jag minns hur jag brukade hoppa från Jet-planen, landa på fiendens helikopter, planta C4, hoppa av och detonera.

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat tänka mig en bra remake av 1942! Har alltid gillat old-school battlefield men blir det BC3 eller 2142 2.0 är jag inte allt för besviken heller!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

realistisk fysikmotor. Jag minns hur jag brukade hoppa från Jet-planen, landa på fiendens helikopter, planta C4, hoppa av och detonera.

Det är så verkligheten fungerar alltså. Jag måste missat något.

Edit: Ordnat upp felaktig citering, första bokstaven blev versal istället gemen.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Jag går in och ändrar i andras citat. Jag måste missat något.

I alla fall, det är ju i princip fullt möjligt att göra. Du vet, James Bond -möjligt. Men för svårt för att faktiskt göras i verkligheten, eftersom helikoptern inte är stillastående etc. Sök gärna på "Battelfield moments" på youtube så kommer du att fatta vad jag menar

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en modern shooter som utspelar sig under andra världskriget eller något i den stilen, med fokus på singke-player och inte multiplayer. Sådana spel som släpptes för 10 år sedan uppskattade jag enormt. Tex i nyare shooters så är det uteslutande fokus på multiplayer nästan.. Finns en halvdassig campaign för sakens skull

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

Bara det inte blir nå framtids fjanterier med typ vapen som kan skjuta runt hörn och sådant osynliga dräkter mm mm. Nä det ska vara som Vietnam eller första andra världskriget och vara så verkligt som möjligt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

@Oldskool: Ursäkta, korrigerade citatet.

Men angående ursprungsfrågan så; kul? Kanske. Realistiskt? Nej.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Hoppas på BC3 jag med! Är rätt ny på bf, men jag har kört 3, 4 o BC2.
BC2 är nog den bästa av dom! Mapsen känns så välbyggda, något som saknas i bf3 o 4.

Permalänk

Dice eller EA (kommer inte ihåg vem) har sagt tidigare att de ska gå tillbaka till nutid, och för dem som undrar vart jag hört det ifrån så läste jag en intervju där de frågade Dice/EA vad nästa spel skulle handla om.

Detta kan ju ändras men det är iallafall vad de sa efter Hardline släpptes.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se en uppföljare i ww2 miljö. Tänk hur bra det hade kunnat bli med frostbite. Sen i slutändan så spelar det nog inte så stor roll vad dom väljer, blir säkert spelbart ändå. Men det vore som sagt roligt med nåt som bryter från alla moderna eller futuristiska shooters som finns nu. Gamla ironsights ftw

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Deje:

Jag skulle gärna se en uppföljare i ww2 miljö. Tänk hur bra det hade kunnat bli med frostbite. Sen i slutändan så spelar det nog inte så stor roll vad dom väljer, blir säkert spelbart ändå. Men det vore som sagt roligt med nåt som bryter från alla moderna eller futuristiska shooters som finns nu. Gamla ironsights ftw

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte de vågar ta risken med WW2 tema.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deje:

Jag skulle gärna se en uppföljare i ww2 miljö. Tänk hur bra det hade kunnat bli med frostbite. Sen i slutändan så spelar det nog inte så stor roll vad dom väljer, blir säkert spelbart ändå. Men det vore som sagt roligt med nåt som bryter från alla moderna eller futuristiska shooters som finns nu. Gamla ironsights ftw

Skickades från m.sweclockers.com

Du har ju 1943 på Xbox 360 o ps3 om du vill ha WW2 och frostbite. Inte spelat det på ett tag nu men var ganska roligt att köra Coral sea i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror inte de vågar ta risken med WW2 tema.

Tror inte det är någon större risk. Det är flera på flera olika forum, antar att Battlelog är det som spelar mest roll eftersom alla där faktiskt spelar Battlefield, och även där läser du om folk som vill gå tillbaka. WW2 och Vietnam är väl det man sett mest. Problemet är hur många vapen som finns i de nyare spelen och det kanske inte hade blivit riktigt lika många som faktiskt kunde ha någon nytta i ett spel där de gick tillbaka till WW2.

RO2 är det senaste WW2 om jag kommer ihåg rätt och det blev däremot inte så poppis men eftersom DICE har en så stor grupp som följer dom redan så hade det nog funkat. Var skitcoolt när spel började handla om lite mer nutid men det börjar känna utmjölkat nu och framtidsspel tror jag inte riktigt på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Bara det inte blir nå framtids fjanterier med typ vapen som kan skjuta runt hörn och sådant osynliga dräkter mm mm. Nä det ska vara som Vietnam eller första andra världskriget och vara så verkligt som möjligt.

Haha, ligga i en skyttegrav är nog ingen höjdare och det skulle nog inte få någon större genomslagskraft.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Tror inte det är någon större risk. Det är flera på flera olika forum, antar att Battlelog är det som spelar mest roll eftersom alla där faktiskt spelar Battlefield, och även där läser du om folk som vill gå tillbaka. WW2 och Vietnam är väl det man sett mest. Problemet är hur många vapen som finns i de nyare spelen och det kanske inte hade blivit riktigt lika många som faktiskt kunde ha någon nytta i ett spel där de gick tillbaka till WW2.

RO2 är det senaste WW2 om jag kommer ihåg rätt och det blev däremot inte så poppis men eftersom DICE har en så stor grupp som följer dom redan så hade det nog funkat. Var skitcoolt när spel började handla om lite mer nutid men det börjar känna utmjölkat nu och framtidsspel tror jag inte riktigt på.

Problemet är att BF4 ha jättemånga gadgets och noob vapen som folk är vana att använda. Tar du bort det så minskar drastiskt antal personer som kommer spela det. Jag håller med, själv skulle jag älska att ta bort allt skit som m320, airbreast ucav och annat som noobifierar BF, men det kommer inte hända oavsett hur mycket du eller jag vill det Pengarna styr allt och det finns inga pengar att tjäna i en WW2 BF.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Snälla WW2 - ta lite inspiration från Rising Storm samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Problemet är att BF4 ha jättemånga gadgets och noob vapen som folk är vana att använda. Tar du bort det så minskar drastiskt antal personer som kommer spela det. Jag håller med, själv skulle jag älska att ta bort allt skit som m320, airbreast ucav och annat som noobifierar BF, men det kommer inte hända oavsett hur mycket du eller jag vill det Pengarna styr allt och det finns inga pengar att tjäna i en WW2 BF.

Tragiskt men sant..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem

Själv har jag aldrig gillat WW2-genren. Jag hoppas på BF5, BC3 eller 2143, i nämnd ordning. Dock tar jag gärna färre explosiva vapen mot infanteri (eller iaf i game modes för infanteri, som TDM och Domination).
Sen finns det ju en uppsjö av optimeringar och buggfixar som krävs. Så många osynliga väggar som blockerar kulor, studsar granater och är ivägen när man rör sig. Varför inte kunna skjuta igenom träd och tunnare stenväggar? Typ som väggar i CS.
Något annat som retar gallfeber på mig är att man som vältränad yrkessoldat inte kan ta ett kliv över en kvist eller en knähög mur/sten/trästock. Man måste ständigt spamma space för att inte fastna så fort något ligger på marken och ibland hjälper det inte ens att hoppa för att ta sig över ett 30-40 cm högt hinder. Jag upplever också att kollitionshanteringen med andra spelare skulle kunna vara smidigare!
Och är det inte dags att det belönas att man PTFO:ar? En kill runt en flagga eller M-Com borde ge betydligt mer poäng än ett sniper-HS på 500 meter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toxic Crow:

Själv har jag aldrig gillat WW2-genren. Jag hoppas på BF5, BC3 eller 2143, i nämnd ordning. Dock tar jag gärna färre explosiva vapen mot infanteri (eller iaf i game modes för infanteri, som TDM och Domination).
Sen finns det ju en uppsjö av optimeringar och buggfixar som krävs. Så många osynliga väggar som blockerar kulor, studsar granater och är ivägen när man rör sig. Varför inte kunna skjuta igenom träd och tunnare stenväggar? Typ som väggar i CS.
Något annat som retar gallfeber på mig är att man som vältränad yrkessoldat inte kan ta ett kliv över en kvist eller en knähög mur/sten/trästock. Man måste ständigt spamma space för att inte fastna så fort något ligger på marken och ibland hjälper det inte ens att hoppa för att ta sig över ett 30-40 cm högt hinder. Jag upplever också att kollitionshanteringen med andra spelare skulle kunna vara smidigare!
Och är det inte dags att det belönas att man PTFO:ar? En kill runt en flagga eller M-Com borde ge betydligt mer poäng än ett sniper-HS på 500 meter.

mer poäng för flaggkills etc..absolut.

finns en del problem med dice,p bach är en och deras designers tog tydligen fikarast de sista 7 åren.
tappat det som gjorde BF serien helt med deras sista 3 släpp.
och de lär inte kunna fixa det heller när de inte fattar vad som saknas.
ring mig bach ring mej

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)