Permalänk
Medlem

Först och främst är väl cpun även den en del av hela maskineriet? Sen håller jag med @Dakkie jag förstår inte riktigt vad det är du menar? För att den är en dualcore eller vad?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Asså, detta måste vara den sämsta speldatorn ever
http://i.imgur.com/K5QNMYK.jpg
http://i.imgur.com/P63IsHu.jpg

Den här är mycket sämre.
Processorn är från 2004 eller 2005 och grafikkortet är det allra sämsta som släpptes i R500-serien (X1xxx) så det var inte en speldator ens för 10 år sedan. Dessutom det sämsta 90 nm-kortet som ATi släppte.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Bästa är när de som säljer till sjukt överpris blir sura när mam påpekar det

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Den här är mycket sämre.
Processorn är från 2004 eller 2005 och grafikkortet är det allra sämsta som släpptes i R500-serien (X1xxx) så det var inte en speldator ens för 10 år sedan. Dessutom det sämsta 90 nm-kortet som ATi släppte.

http://i.imgur.com/LmwJbfE.png

http://i.imgur.com/lvuHklo.jpg

JAg gillar även att man på bild nr 2 ser en "Zipbag" i fronten framför en fläktplats. Fick en snabb flashback om när man var liten och hade ett spelkort som gick in i ekrarna i framhjulet på cykeln så det lät tuffare Lite samma känsla xD

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Asså, detta måste vara den sämsta speldatorn ever
http://i.imgur.com/K5QNMYK.jpg
http://i.imgur.com/P63IsHu.jpg

Han säger ju att det är en kontorsdator med Så en hybrid måste det vara då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

En speldator för mig enligt dagens standard ska ha minst en i5 2500k samt ett grafikkkort som är i klass med ett 7950 samt 8gb minne. Kan även ha någon av de äldre processorerna så som i7 980x eller 990x fast då ska de vara klockade. Allt annat är inte relevant för speldatorer såvidare man inte bara lirar äldre enklare spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

En speldator för mig enligt dagens standard ska ha minst en i5 2500k samt ett grafikkkort som är i klass med ett 7950 samt 8gb minne. Kan även ha någon av de äldre processorerna så som i7 980x eller 990x fast då ska de vara klockade. Allt annat är inte relevant för speldatorer såvidare man inte bara lirar äldre enklare spel.

Då får jag tacka så mycket att du har rett ut allt för mig. JAg kan alltså inte klassa min dator som speldator? Jag har en i5-3570 och ett 750Ti kort, men det är ingen speldator? Det är tur att min burk inte är relevant som speldator längre. Då ska jag smälla in Excel på den och börja kalkylera blad så det står härliga till
Du får ursäkta mig, men i min mening var det något av det dummaste jag har hört? :S
Måste man ha en burk som klarar av alla de "senaste" spelen på högsta kvalite med en 144hz skärm för att klassa det som en speldator?
Jag tycker att det är otroligt inviduellt, och jag ser inte någon "standard" alls.
Jag har mina komponenter för att jag inte behöver ha mer kraft för de spel jag spelar. Jag behöver inte maxa allt för att kunna spela ett spel. Jag kör hellre ett spel på lägre grafikinställning så att det flyter på bättre än att hacka mig fram på ultra för att sedan klaga på att min dator inte är en "speldator".

Nu ska jag ta min orelevanta dator och spela harpan. Hoppas den pallar av det iaf! :/ *Ber till diverse gudar*
Jag ville ju egentligen spela GTA IV, men det verkar som om man måste ha en speldator för det :/

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Då får jag tacka så mycket att du har rett ut allt för mig. JAg kan alltså inte klassa min dator som speldator? Jag har en i5-3570 och ett 750Ti kort, men det är ingen speldator? Det är tur att min burk inte är relevant som speldator längre. Då ska jag smälla in Excel på den och börja kalkylera blad så det står härliga till
Du får ursäkta mig, men i min mening var det något av det dummaste jag har hört? :S
Måste man ha en burk som klarar av alla de "senaste" spelen på högsta kvalite med en 144hz skärm för att klassa det som en speldator?
Jag tycker att det är otroligt inviduellt, och jag ser inte någon "standard" alls.
Jag har mina komponenter för att jag inte behöver ha mer kraft för de spel jag spelar. Jag behöver inte maxa allt för att kunna spela ett spel. Jag kör hellre ett spel på lägre grafikinställning så att det flyter på bättre än att hacka mig fram på ultra för att sedan klaga på att min dator inte är en "speldator".

Nu ska jag ta min orelevanta dator och spela harpan. Hoppas den pallar av det iaf! :/ *Ber till diverse gudar*
Jag ville ju egentligen spela GTA IV, men det verkar som om man måste ha en speldator för det :/

dont worry. enligt hans standard har inte jag heller en speldator trots att jag har minst 60fps i alla spel jag provat förrutom ark

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

dont worry. enligt hans standard har inte jag heller en speldator trots att jag har minst 60fps i alla spel jag provat förrutom ark

Menar du en annan än den i signaturen?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Jag tror nog ett 750ti kan klassas som ett grafikkort för spel, det är ju inte helt värdelöst direkt. JAG skulle inte använda det för spel men det kan säkert köra t.ex. Bf4 i 1080p med allt på medium iaf, säkert i 60fps?

Hittade det här, ngn som lirar på medmium high:
https://www.youtube.com/watch?v=qNupb6IaJwo

Permalänk
Medlem

Har man en i5 3570k samt en gtx titan så har man en modern speldator. En 750Ti är på gränsen dock hehe.

Permalänk
Medlem

Så du skulle inte kalla en dator som säkert kan hålla 60fps i 1080p på medel i ett av de mer krävande spelen, för en speldator.....jag kanske inte skulle dra till med att det är super speldator men den är definitivt duglig för spelande. Sen är ju alltid priset intressant. Men en speldator, alla dagar i veckan. Alla har inte riktigt lika höga krav som de flesta på Sweclockers med 144hz och allt på ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Menar du en annan än den i signaturen?

läste fel, trodde de var 8gb minne på grafikkortet. inte ram

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: men ftersom jag inte ens har en k modell så är jag ju körd enligt dig :/ kanske dags att jag avinstallerar gta5 då det fungerar fint på 1080 på low-medium med stabil fps, men om jag inte kan spela det på high - ultra så kan jag lika gärna slänga det? Nu har jag visserligen det till xbox oxå

Som jag sa förut så anser jag inte att det finns någon direkt "standard" som du anser. Visst finns det riktmärken, men det är ju inte samma sak, och självklart skulle jag inte rekommendera ett GT420 till någon som bygger en speldator, men inte heller ett titan eller 980ti kort bara för det. Det finns så många olika faktorer som spelar in så att man kan få en bra balans mellan allt.

I min mening så behöver du sänka din "standard" lite.
Det är jobbigt att vara kräsen

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag nämnde en K processor är att man kan överklocka dem och få ett par mer fps, vilket är viktigt i spel som är dåligt trådade. Jag anser att ett 7950 eller liknande behövs för att kunna lira på hyffsade inställningar på 1080p, eller med lägre inställningar och högre fps. Men det finns undantag så klart, lirar man äldre spel eller mmo behöver man ju sällan ett bra jättebra grafikkort. Även intel i3 fungerar bra om man lirar spel som använder 2 kärnor max. Mitt system är också ett undantag.

Permalänk
Medlem

6 månader gammal, jo tjena.
Processorn är 7,5 år gammal och AM2+, inte AM3.
Grafikkortet ser inget vidare ut heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

En bra tumregel är ju GTA V på mediuminställningar med 60 fps eller med utan att datorn/processorn blir varmare än 65-70 grader.
Då kan jag kalla den "speldator", om än i det lägre skiktet.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

När jag såg detta höll jag på att ramla av stolen av garv

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Mja, 50kr under nypris efter fem månader:
Huawei B593s 4G router med Wifi

Ny:
Tele2 Huawei B593s 3G/4G Router

Med tanke på texten verkar den operatörslåst:
Allt som krävs för att komma igång är ett SIM-kort från Tele2......

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu är inte detta blocket, men känslan är att dessa delar NÄSTAN bör vara gratis? Åtminstone ligga bra mycket lägre i pris, eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem

@vompen 1400 känns ju inte som ett extremt överpris direkt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

@vompen 1400 känns ju inte som ett extremt överpris direkt.

Jag tänker väl mest att priset känns högt pga åldern på grejerna... Men min känsla kanske är fel

Permalänk
Vive la liberté!

Det är få datorer som har samlarvärde, T60 är inte en av dem.

http://www.tradera.com/item/340256/238092849/lenovo-thinkpad-...

Permalänk
Permalänk
Medlem

No worries mate! Det tillkommer inget extra för frakten. Den är inkluderad i priset!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z590-F GAMING | CPU: Intel Core i7-11900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 64GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SSD1: Kingston Fury Renegade 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | SSD2: Kingston Fury Renegade 2 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe[/I] | Audio: Creative Sound BlasterX AE-5+ | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: MSI Optix MEG381CQR Plus | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk

Vad säger ni om den här då? 55 LAXAR, KAN JAG FÅ 55 LAXAR!!?...

Han borde ju skrivit att den kostade 120 000 som ny istället...

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk

Den är rejält inkörd vilket ökar värdet med 400% ....... Visste du inte det??

Skrivet av Phantomcave:

http://i.imgur.com/pJXP1ic.png

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av Phantomcave:

haha han måste mena 5500? Annars sitter jag på en halv mille här hemma!

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/item/260108/238597073/oneplus-two-64gb...

undrar hur många som kommer hoppa på hypetrain och överbetala för den

Visa signatur

Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phantomcave:

Skrivet av RedbullF1:

Den är rejält inkörd vilket ökar värdet med 400% ....... Visste du inte det??

Skrivet av TObbeSkatt:

haha han måste mena 5500? Annars sitter jag på en halv mille här hemma!

Självklart är det felskrivning...