The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Tack för bra svar Har inte tänkt på att man kan dubbelklicka för att dodge:a utan trodde man var tvungen att använda alt ^^
Det här kan jag säkert googla på, men frågar.

Beastiary, märkte när jag skulle fightas med någon spirit vid ett place of power, men den fanns inte med i boken. Måste man hitta böcker om alla eller kommer några upp automatiskt?

Oljor / bomber , köper man eller är det bäst att loota buskar man hittar ?

När det gäller beast så måste du läsa böcker eller möta monster har jag för mig för att de skall dyka upp där.

Oljor och bomber måste du först tillverka, sen fylls de också på när du mediterar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Sunshine914: Kör signs, hitta rätt sign för rätt situation. Ex. aard för att "fälla" människor och döda dem medan de ligger ner. Igni uppgraderad gör att motståndare alltid börjar brinna och många går att hålla låsta brinnande tills de dör. Uppdaterad quen är bästa sättet att få tillbaka liv när det börjar bli ont om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qonny:

Underbart spel!

Har dock en fråga. Ibland när jag springer genom områden med mycket växter och träd och liknande blir skärmen lite grynig. Svårt att förklara, men man kan liksom se tusentals små prickar, om än för en väldigt kort stund, och bara knappt noterbart. Det är inget game-breaking direkt, men skulle vara intressant att veta vad det beror på. Någon som har en aning om vad jag snackar om?

Du menar rutnätet som dyker upp ibland, det var samma i witcher 2. Undrar vad det är?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Du menar rutnätet som dyker upp ibland, det var samma i witcher 2. Undrar vad det är?

Ja det låter som det jag upplevt.

Permalänk

Någon annan som har problem med att Tawny oil aldrig tar slut? Dricker en portion men sen fastnar timern Började efter uppdateringen till 1.08

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Började spela spelet häromdan och tycker det verkar riktigt bra, dock inte helt nöjd med grafiken i jämförelse med prestandan som krävs. Några "tips" för en nybörjare? Har inte spelat serien förut och det närmaste jag spelat är nog skyrim.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Kan rapportera att jag tycker det flyter på bättre i Novigrad nu efter 1.08. Fortfarande lite konstiga buggar här och där, men inget game-breaking än så länge. Mest kosmetiskt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

@Ludzee: Se svaren jag fick

Permalänk
Entusiast

Det var snack ett tag om att Witcher 3 skulle få stöd för DX12 men att det inte skulle ske förräns massorna hade tillgång till Windows 10. Någon som vet något ifall detta fortf är planerat, har CDPR gett någon antydan till att det är på G?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bästa tipset, gör mycket side quests och contracts, annars blir det för svårt att klara vissa quests om man efter i lvl

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Bästa tipset, gör mycket side quests och contracts, annars blir det för svårt att klara vissa quests om man efter i lvl

Det blir tyvärr lite för lätt om man gör för många side quests, jag ligger typ 10 lvlar över min main story >.<

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Det blir tyvärr lite för lätt om man gör för många side quests, jag ligger typ 10 lvlar över min main story >.<

Ja de blir lätt så. Vet inte om de blir bättre om man höjer svårhetsgraden?

Visa signatur

Permalänk

Ja de blir lätt så. Vet inte om de blir bättre om man höjer svårhetsgraden?

Spelar redan på svåraste, hoppas att new game + ska ge lite mer av en utmaning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Spelar redan på svåraste, hoppas att new game + ska ge lite mer av en utmaning

Vad är det för nått`?

Visa signatur

Permalänk

Vad är det för nått`?

Sista gratis-DLCn. Så att man kan spela om spelet från den leveln och den equipment man hade när man slutade, brukar ofta erbjuda lite extra utmaning i andra spel iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppgraderade datorn till 6700K samt ny SSD som jag installerade Win10 på. Har inte hunnit testa så många spel än men Witcher 3 gav ett ordentligt negativt resultat jämfört med min 3570K. Får runt 30fps i Novigrad istället för de ca 55fps jag hade innan. Kopierade save/settings från min gamla SSD i Mina Dokument. Vad kan ha gått fel?

Installerade GOG Galaxy och hade kvar spelet på min gaming SSD så jag lät bara klienten kolla att spelet var okej.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Uppgraderade datorn till 6700K samt ny SSD som jag installerade Win10 på. Har inte hunnit testa så många spel än men Witcher 3 gav ett ordentligt negativt resultat jämfört med min 3570K. Får runt 30fps i Novigrad istället för de ca 55fps jag hade innan. Kopierade save/settings från min gamla SSD i Mina Dokument. Vad kan ha gått fel?

Installerade GOG Galaxy och hade kvar spelet på min gaming SSD så jag lät bara klienten kolla att spelet var okej.

Kolla att SLI kickar igång ordentligt, har hört om lite problem med Nvidias Win10-drivrutiner.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kolla att SLI kickar igång ordentligt, har hört om lite problem med Nvidias Win10-drivrutiner.

Mjo ser normalt ut tycker jag. Runt 55-60% load på båda GPUerna, lite lägre än innan men så är ju CPUn kraftfullare. Hm, får försöka luska vidare i detta. Kan även rensa drivisarna med DDU och installera om dem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sweede:

Någon som har problem med att ladda sparfiler efter w10 uppgradering?
Sekvenserna innan man kommer till main menu är inte riktigt som dom ska men dom går att klicka förbi med space till menyn, sen väljer jag min sparfil och det är bara svart och händer ingenting.
Jag kan starta ett nytt spel utan problem.

Jag har haft problem med flera spel, det har hjälpt att kolla upp ägarskapet av mappen, även hjälpt att köra spelet i Adminmod.
Det är hur som haver något skumt med rättigheter till filerna eller mappen där de ligger.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Är det fler som har problem med kombinationen Windows 10 och Witcher 3?
Jag är sugen på nya Windows. Men kanske ska vänta med att installera det ett tag till...

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Är det fler som har problem med kombinationen Windows 10 och Witcher 3?
Jag är sugen på nya Windows. Men kanske ska vänta med att installera det ett tag till...

Inte ett enda problem här... Funkar superbt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som testat NG+ ännu? Kanske får bli en runda två snart

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Ni som har spelat ut storyn, dör spelet ut då eller dyker det upp fler quests efterhand? Jag har gått igenom alla frågetecken i Velen och Novigrad och har bara 4 quests kvar som alla är lvl 33 och uppåt. Vore trist om det enda som fanns kvar i spelet är alla frågetecken i Skelliges övärld när man klarat main story.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ni som har spelat ut storyn, dör spelet ut då eller dyker det upp fler quests efterhand? Jag har gått igenom alla frågetecken i Velen och Novigrad och har bara 4 quests kvar som alla är lvl 33 och uppåt. Vore trist om det enda som fanns kvar i spelet är alla frågetecken i Skelliges övärld när man klarat main story.

Finns inga nya quests som dyker upp först efter slutklämmen på storyn, dock så kan man fortsätta spela efteråt för att göra sånt man missat.

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat witcher 3 ca 80 timmar och spelet är som sagt helt okej men absolut överskattat. Kontrollerna är extremt klumpiga , uppdragen är väldigt repetiva osv. Visst har jag roligt men Skyrim hade långt mer känsla/innlevelse än detta spelet.

Permalänk
Medlem

Kontrollerna i Witcher 3 klart bättre än i Skyrim, speciellt om man mappar Signs till hotkeys med lite tweaking. Quest är oerhört varierade och välgjorda rakt igenom hela spelet. Här känner man sig verkligen med i en välskriven story. Skyrim är bra, men Witcher 3 är mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Kontrollerna i Witcher 3 klart bättre än i Skyrim, speciellt om man mappar Signs till hotkeys med lite tweaking. Quest är oerhört varierade och välgjorda rakt igenom hela spelet. Här känner man sig verkligen med i en välskriven story. Skyrim är bra, men Witcher 3 är mycket bättre.

Aa jag håller med dig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Inte spelat på en månad då jag inte stod ut med att spela i 25 fps längre, startade upp det idag och till min förvåning såg hag att CDPR kagt till fler grafikinställningar och dem med kan jag nu spela i 50 fps!

Riktigt härligt att man nu kan fortsätta!

Skrivet av Buio:

Elder scrolls spelen och Witcher spelen är ganska olika i mina ögon. Bra och dåliga på varsitt sätt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Okej, nu jag har spelat klart main missions. Men är inte nöjd med slutet som jag fick. Kan jag spela om spelet och behålla alla mina saker och LVL osv sen? Och göra nya val?

Skulle vilja ha ett alternativ där man bara nollställer main missions och inte side quests. tradigt att göra all hunts igen.

Visa signatur