NVIDIA GeForce (GTX 670) driver problem

Permalänk
Medlem

NVIDIA GeForce (GTX 670) driver problem

Har försökt att installera nya drivern 355.60 på min brorsas dator nu i evigheter, den vägrar hitta något.

BILD

Har ominstallerat 355.60 säkert 20 gånger redan, tryckt på Express installation och Custom installation men den kommer bara tillbaka till samma plats varje gång jag har startat om datorn. DVS, ingenting händer. Har försökt med det mesta.

1. Har ominstallerat windows helt, flera gånger.
2. Har kört med Intel HD Graphics 4000 och det funkar prima.
3. Har kört med gamla versioner Nvidia Graphics Driver från flera år sedan men den vill bara att jag installerar den nya versionen.

Edit:

Har installerat nVidia Graphics Adapter genom windows update men den vägrar att fungera också, varje gång jag installerar den så kommer den tillbaka efter jag har letat efter uppdetaraing genom windows update igen.

Före:

Efter:

Efter:

Permalänk
Medlem

Vet inte om det löser ditt problem, men testa att ladda ned drivern från Nvidias hemsida istället för via Geforce Experience (och se till att välja rätt operativsystem om du uppgraderat till Windows 10). Spara filen på exempelvis skrivbordet och öppna sedan. Värt ett försök i alla fall!

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Hedersmedlem

#Sizaro
Det verkar som ditt kort inte känns av av systemet, vilket kan vara att det inte sitter i ordentligt eller att platsen den sitter på spökar. Testa sätta om kortet och kolla om det hjälper. Har du även en andra PCI-e port/sockel kan du testa denna.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64:

Har kollat så allt sitter i ordentligt, inte säker på om platsen de sitter på spökar. Har även testat ta ut och sätta in igen. Har ingen andra PCI-e port heller. Tack för svar dock!

@Frankan:

Redan testat, fungerade inte. Tack för svar dock!

Permalänk

Hej!

Jag har precis samma problem fast med ett GTX 970. Verkar vara som om att det är något som Nvidia / Microsoft har gjort fel i samband med Windows 10.

Mitt problem dök upp första gången när jag uppdaterat till Windows 10. Sen dess så är det kod 43 som gäller hela tiden.

Lite information från min felsökning:
*Har bytt allting utom nätagg och primär SSD på datorn och fortfarande kod 43.
*Oavsett om det är Windows 8.1 eller 10 så får jag nu kod 43.
*Har testat de flesta drivrutiner som stödjer kortet från både Gigabyte samt Nvidia.
*Har ett GTX 660 ti som fungerar perfekt med exakt samma setup.

Det enda som hjälpte är att flasha VBIOS på kortet. Då hittade Windows kortet korrekt fram till att jag stängde av allt för att installera allt i lådan igen. Då blev det 43 på reboot. :/

Har googlat det mesta om kod 43 senaste dagarna. Men finns inget konsekvent som påvisar var felet kan ligga.

Är väldigt nära att lämna in kortet för felsökning hos tillverkare.

Permalänk
Medlem

@swedish-hero:

Verkar ju helt sjukt att en uppdatering av Windows kan förstöra ett helt grafikkort, vad gör man nu? Bara accepterar detta? Lämna in kortet måste ju kosta lika mycke som att köpa ett helt sprillans nytt.

Problemet här började ju också efter installation av Windows 10 så låter som vi har exakt samma problem.

Permalänk

@Sizaro

Jag vet inte riktigt vad man ska göra. Försökte med att ändra lite inställningar och stänga av "Secure boot" utan någon riktig ändring på situationen.

När jag tittar runt på nvidias forum så är det en del andra personer som har samma problem med kod 43, men ingen verkar ha ett bra svar på problemet.

Jag kommer att hålla i mitt kort ett tag till innan jag felanmäler det till butiken.

Ska försöka se till att tråden blir uppdaterad allt eftersom att det dyker upp mer information. Vi lär inte vara de första eller sista som sitter med detta problem.