Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@ArcticFire: tror du missuppfatta. jag tror inte att värdet på gtx660 från värmlänska Data butiken är ok däremot finns det ju dom som tar det som ett värderings pris när dom ska sälja sina delar.

lite därför man borde ha nypris & inköpspris. motsvarande kort idag skulle väl vara R9 270 ?

Inköpspriset är ju lätt för säljaren, men är datorn/komponenterna äldre än något år används det mest för att lura okunniga.
När det gäller nypris på motsvarande prestanda idag är det svårt även för insatta att veta. Dessutom skulle det ju vara svårare att lura folk, vilket är agendan för många på blocket.
Håller med om att man skulle kunna skriva ut vad motsvarande prestanda skulle kosta nytt.

270 är ca 16% bättre enligt SC medan 265 är 3% bättre så 370 är motsvarande. Rätt roligt att billigaste 370 kostar 16% mera än vad Gigabyte 660 kostade första halvan av 2014. Jag tror att det var aktuellt då ännu.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Vafan?

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Haha, GTX 750 i en dator för det priset. Dessutom bara 1GB VRAM vilket inte räcker långt nuförtiden.
Fullpriset för den där är 500 kr lägre än datorn med R9 380 4GB.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Haha, GTX 750 i en dator för det priset. Dessutom bara 1GB VRAM vilket inte räcker långt nuförtiden.
Fullpriset för den där är 500 kr lägre än datorn med R9 380 4GB.

Någonstans måste han ju tjäna pengar. "Achmed" gör en Elgiganten där han säljer produkter för överpris i hopp om att kunna lura okunniga. Skulle aldrig i mitt liv lägga ut över 8500:- för den där datorn. Inte ens om man fick med ett certifikat att den gjorts av "de bästa" från Tech&meck.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Här har vi en mästare på att beskriva sin dator!

http://www.blocket.se/malmo/Varsting_multimedia___HD_Film_sta...

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Skrivet av Needas:

Här har vi en mästare på att beskriva sin dator!

http://www.blocket.se/malmo/Varsting_multimedia___HD_Film_sta...

det finns ingen Ljungberg i Malmö enligt vad jag sökt..
med den texten så skulle gissa att ja får svar från hassan, achmed, eller Khalid,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Stopp ett tag! Är bilden photoshoppad eller står det verkligen "[...] för dig som vill ha så lite som möjligt"? Jag får riktiga "Twilight Zone"-vibbar...

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Stopp ett tag! Är bilden photoshoppad eller står det verkligen "[...] för dig som vill ha så lite som möjligt"? Jag får riktiga "Twilight Zone"-vibbar...

efter nästan två månader och byte från ett ATX kort till ett annat så klarar Achmed inte av sätta ihop en dator med ITX moderkort
tragikomiskt ;D

http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/f77db043-52e0-0cb...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Tumnus:
Jag har beställt en dator av "Tech&Meck". 3,991 kronor kostade festen. Undra om det kommer en dator snart.
Mailade Ahmad och det kunde ta mellan 3-7 dagar. Så jag håller mina tummar på ångerrätt också. Skojsigt. Fick även ett kvitto som var rätt schysst ifall ni vill se det

EDIT: Köp inte en dator, ångerätten kanske inte gäller lol

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde997:

@Tumnus:
Jag har beställt en dator av "Tech&Meck". 3,991 kronor kostade festen. Undra om det kommer en dator snart.
Mailade Ahmad och det kunde ta mellan 3-7 dagar. Så jag håller mina tummar på ångerrätt också. Skojsigt. Fick även ett kvitto som var rätt schysst ifall ni vill se det

Pictures or it didn't happen!

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Pictures or it didn't happen!

Bild på kvittot?

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Skrivet av fredde997:

@Tumnus:
Jag har beställt en dator av "Tech&Meck". 3,991 kronor kostade festen. Undra om det kommer en dator snart.
Mailade Ahmad och det kunde ta mellan 3-7 dagar. Så jag håller mina tummar på ångerrätt också. Skojsigt. Fick även ett kvitto som var rätt schysst ifall ni vill se det

betalade du med paypal ? du har ju då 45dagar på dig att göra ett återköp och skicka tillbaka datorn.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde997:

Bild på kvittot?

Yes please!

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

betalade du med paypal ? du har ju då 45dagar på dig att göra ett återköp och skicka tillbaka datorn.

Yes fullt medveten om detta Hoppas på att det går igenom hehe..

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

efter nästan två månader och byte från ett ATX kort till ett annat så klarar Achmed inte av sätta ihop en dator med ITX moderkort
tragikomiskt ;D

http://www.techomeck.se/#!product-page/cyak/f77db043-52e0-0cb...

Gillar även "Allt helt nytt och aldrig använt, även programmen som ingår!" som står vid varje dator. Hur han har lyckats smälla in ett OS som inte är använt på en SSD som inte heller den någonsin är använd är något jag länge har undrat över.
Med tanke på att sakerna inte är använda (i mina ögon skall dessa då inte ens vara startade) så är han riktigt skicklig Frågan återstår ifall Achmed har bootat upp och testat, eller om han har köpt någon slags "fabriksisntallerad-SSD-med-alla-drivers-färdiga" direkt från Microsoft^^

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk

https://imgur.com/z9IGs5l

Fan jag glömde skriva att frakten kostade också! Så det hamnade på 4.5k! Kvittot har ni över

Edit: 5an blev en 2a ..

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Skrivet av fredde997:

https://imgur.com/z9IGs5l

Fan jag glömde skriva att frakten kostade också! Så det hamnade på 4.2k! Kvittot har ni över

Fina namn han använder på datorerna

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Skrivet av fredde997:

Yes fullt medveten om detta Hoppas på att det går igenom hehe..

skriver nu så ja inte glömmer bort ta å testa om det är pirat versionen av alla program som följer med ink Windows.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Det ska kollas upp

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde997:

https://imgur.com/z9IGs5l

Fan jag glömde skriva att frakten kostade också! Så det hamnade på 4.5k! Kvittot har ni över

Edit: 5an blev en 2a ..

måste ju älska att kvittot säger "order numer" istället för ordernummer
samma gäller "kund numer" och "artikel numer"

och hur kan han ha skatt på något som han inte skattar? och 5% moms bara?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Needas:

Här har vi en mästare på att beskriva sin dator!

http://www.blocket.se/malmo/Varsting_multimedia___HD_Film_sta...

"Datorn har jätte bra prestanda med sin processor där klocka hastigheten ligger runt 3,0ghz vilket ger är mycket snabbt för att vara en dator. "

Undrar vad man ska skaffa istället om man vill ha högre klockfrekvens...

Permalänk
Skrivet av Christley:

måste ju älska att kvittot säger "order numer" istället för ordernummer
samma gäller "kund numer" och "artikel numer"

och hur kan han ha skatt på något som han inte skattar? och 5% moms bara?

Hm, PayPal tar någon form av avgift om jag inte minns fel. Eller för att det ska se snyggt ut?

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Skrivet av fredde997:

Hm, PayPal tar någon form av avgift om jag inte minns fel. Eller för att det ska se snyggt ut?

vadå ta ut moms när man inte har ett företag ? ja enligt Achmed borde det ju vara helt ok.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av fufuheo:

"Datorn har jätte bra prestanda med sin processor där klocka hastigheten ligger runt 3,0ghz vilket ger är mycket snabbt för att vara en dator. "

Undrar vad man ska skaffa istället om man vill ha högre klockfrekvens...

En sådan kanske?

http://search.newport.com/?q=*&x2=sku&q2=4855-05

9,2 Ghz! Inte så illa pinkat...

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde997:

Hm, PayPal tar någon form av avgift om jag inte minns fel. Eller för att det ska se snyggt ut?

https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-fees

vet inte vad han har lyckats hitta på

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Needas:

Här har vi en mästare på att beskriva sin dator!

http://www.blocket.se/malmo/Varsting_multimedia___HD_Film_sta...

På de första tio raderna så förekommer "Jätte bra" inte mindre än tre gånger. Undrar om han försöker få datorn att låta "Jätte bra"?

Skrivet av fredde997:

@Grönahunden: Det ska kollas upp

Hatten av för den "uppoffring" du gör för "vetenskapen".

Skrivet av Christley:

måste ju älska att kvittot säger "order numer" istället för ordernummer
samma gäller "kund numer" och "artikel numer"

och hur kan han ha skatt på något som han inte skattar? och 5% moms bara?

Felstavning på nummer och särskrivningar. Nu kan det vara så att han har dyslexi men ifall han inte har det.. Lär de inte sig grundläggande svenska på skolan som han får "certifieringarna" ifrån?

Skrivet av fufuheo:

"Datorn har jätte bra prestanda med sin processor där klocka hastigheten ligger runt 3,0ghz vilket ger är mycket snabbt för att vara en dator. "

Undrar vad man ska skaffa istället om man vill ha högre klockfrekvens...

Sitter just nu och överklockar brödrosten... Måste få det där brödet nog fort vet du.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredde997:

@Tumnus:
Jag har beställt en dator av "Tech&Meck". 3,991 kronor kostade festen. Undra om det kommer en dator snart.
Mailade Ahmad och det kunde ta mellan 3-7 dagar. Så jag håller mina tummar på ångerrätt också. Skojsigt. Fick även ett kvitto som var rätt schysst ifall ni vill se det

EDIT: Köp inte en dator, ångerätten kanske inte gäller lol

Shit, att du vågar beställa från den där achmed idioten. Men ångerräten måste väl gälla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

På de första tio raderna så förekommer "Jätte bra" inte mindre än tre gånger. Undrar om han försöker få datorn att låta "Jätte bra"?

Hatten av för den "uppoffring" du gör för "vetenskapen".

Felstavning på nummer och särskrivningar. Nu kan det vara så att han har dyslexi men ifall han inte har det.. Lär de inte sig grundläggande svenska på skolan som han får "certifieringarna" ifrån?

Sitter just nu och överklockar brödrosten... Måste få det där brödet nog fort vet du.

Skrivet av Sibirius:

Shit, att du vågar beställa från den där achmed idioten. Men ångerräten måste väl gälla?

Skickades från m.sweclockers.com

Det måste undersökas! helt enkelt.

Att man vågar beställa är lite som att leka med elden ibland. Gillar det

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredde997:

Det måste undersökas! helt enkelt.

Att man vågar beställa är lite som att leka med elden ibland. Gillar det

Haha..... Ja du...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Haha..... Ja du...

Hade lite pengar över från förra veckans trav

Köp Harry Boy!

EDIT ninja

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!