Minecraft Server error i logsen (consolen)

Permalänk
Medlem

Minecraft Server error i logsen (consolen)

http://pastie.org/10400436

ovanför är en pastie (en text över min log) som visar vad som inte stämmer in. ja har själv ingen erfarenhet av kodning så jag vänder mig till er. någon som förstår vad jag skulle kunna göra för att fixa det till min songe server? mvh Max

Permalänk
Medlem

logen i sig säger inte mig så mycket men börja med vanlig felsökning. stäng av alla modar du har. starta om servern och se om det fungerar. om det gör det lägg till en mod i taget och se när du får felmeddelandet. annars brukar det ha att göra med det som du ändrade på sist men långt ifrån alltid. skulle gissa att felet har något med att du försöker räkna ut arctan av något.

Permalänk
Medlem

@liandrin: aa ska testa det var 4/10 som inte funka men ska kika nogare

Permalänk
Medlem

Loggen säger en del, men inte hela berättelsen. Varför använder du sponge? Kom det här plötsligt, eller första gången du startade?

Permalänk
Medlem

@Tuxie: songe är den nya api:n man änvänder för att göra och detta är första gången jag använder det.

Permalänk
Medlem

Sponge är inte färdigt ännu. Håll dig till Forge :). Sponge är bara för utvecklare atm. Saxat från deras githubsida: Currently not stable and under heavy development!

Sök på forge, ladda hem servern, börja om på nytt :).
Om du vill kan du adda mig på magnusjjj på Skype, så kan jag leka mentor. Driftar mer än ett par stycken servrar, och känner igen de flesta crashtillstånd (och du kommer garaaaanterat stöta på en hel del. Välkommen till modded minecraft, där vi satsar pengar om vilken typ av tileentity som ska paja allt härnäst.

Felet du fick? Något crashade i matematikliben något använder, och där slutar spåret. Om du prompt ska köra sponge, kolla i libraries-mappen och se om du ser något skumt, typ flera versioner av samma lib, etc.

Kör du servern på Windows förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxie:

Sponge är inte färdigt ännu. Håll dig till Forge :). Sponge är bara för utvecklare atm. Saxat från deras githubsida: Currently not stable and under heavy development!

Sök på forge, ladda hem servern, börja om på nytt :).
Om du vill kan du adda mig på magnusjjj på Skype, så kan jag leka mentor. Driftar mer än ett par stycken servrar, och känner igen de flesta crashtillstånd (och du kommer garaaaanterat stöta på en hel del. Välkommen till modded minecraft, där vi satsar pengar om vilken typ av tileentity som ska paja allt härnäst.

Felet du fick? Något crashade i matematikliben något använder, och där slutar spåret. Om du prompt ska köra sponge, kolla i libraries-mappen och se om du ser något skumt, typ flera versioner av samma lib, etc.

Kör du servern på Windows förresten?

aa jag kör på windows 10, och tror jag kan ta bort sponge men kan man har bukkit plugins på forge 100% fungerande?

Permalänk
Medlem

@Maxswe99:

För det vill du ha 'Cauldron'. Värt att notera är att Sponge inte har något bukkitstöd alls.

Permalänk
Medlem

(Cauldron, Bukkit, MCPC+ är DMCA-nedtagna. Det betyder inte ett skit för oss europeer dock, och det finns många mirrors: http://tcpr.ca/cauldron
Det är i övrigt inte olagligt att använda ens i amerika, och inte olagligt att kopiera. Bara en före detta utvecklare som var ett obeskrivbart arsle)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxie:

(Cauldron, Bukkit, MCPC+ är DMCA-nedtagna. Det betyder inte ett skit för oss europeer dock, och det finns många mirrors: http://tcpr.ca/cauldron
Det är i övrigt inte olagligt att använda ens i amerika, och inte olagligt att kopiera. Bara en före detta utvecklare som var ett obeskrivbart arsle)

Ok

Skickades från m.sweclockers.com