Det kan vara någon drivrutin inte är helt 100%. Vet att det har funnits allt från Nvidia drivare (finns en uppsjö av dem på forumet, men de blir bättre verkar det som) till ljud (min ena dators ljudkort hade problem ibland, nu med nya drivare fungerar den dock) och nätverks drivare som bråkat med just Windows 10. Du kan ju alltid gå igenom och se om nyare drivrutiner finns.
Dock nämner du inga andra problem, och detta har bara skett 1 gång sedan ominstallen också, så jag tror inte man kan dra slutsatsen att de påverkar om de sker så ofta men inte orsakar mer krascher eller problem.
Ang BlueScreenView så säger den bara att det är kärnan själv som kraschat. Kärnan kraschar i princip aldrig av sig själv, utan ofta är det en drivrutin som orsakar det när det står så. Det kan också vara ren slump eftersom det var minnesfel (enligt programmet). Normalt brukar man få återkommande fel om det är drivrutiner.
Hade jag inte sett just det varningarna om drivare så hade jag trott på slumpen och om de enda felen i övrigt du har är de varningarna så tror jag åter på slumpen. Typ som jag skrev i första posten, så kan det orsakas av många saker, bla ojämn ström. Det kan tom vara så att strålning påverkar något så att data blev korrupt. Sker inte var dag, men det sker.
Detta är ett liten studie på hur strålning påverkar vår elektronik: http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20110015... (mest för om du är intresserad, inget som du måste läsa)
De testade hur viss typ av (flash-liknande)RAM påverkas av strålning och de designade CPU mm att tåla strålningen och rätta till fel i minnesmodulen, ändå kraschade delar av CPUn minst 3 gånger. Men de lyckades inte få ett enda "RAM" fel. Jobbigt att felsöka
Nu har vi betydligt lägre strålning på här nere på ytan, men å andra sidan sett är inte vår elektronik gjord för att tåla detta och bakgrundsstrålning finns och påverkar oss. Även ostabil ström leverans kan ge dessa fel som sagt. Därför kör tex servrar oftast med sk ECC Minne för att kunna rätta till fel, just för att inte krascha.
Dold text
Det kan vara ett helt oberoende fel faktiskt. Det låter som att någon PlugNPlay drivrutin inte riktigt vill fungera rätt med Drivrutinshanteraren. Du kan ju testa det fixet som föreslogs, då det inte ska skada något att sätta det på automatik. Du kan alltid ändra tillbaka det.
Tar mig gärna tiden åt folk som uppskattar det. Jag själv får ofta hjälp med andra saker av folk som är mer kunniga än mig, och lär mig jag med.
Slut diagnosen: Jag tror detta är ett slumpmässigt fel. De sker, de kommer fortsätta ske för folk.
Skulle något mer krascha, eller HDD försvinna igen, då är det dags att börja testa allt, men ett fel på 3 år är "inget fel"