Permalänk
Medlem

RoG SWIFT PG278Q "No Signal"

Har en RoG SWIFT PG278Q, införskaffad i slutet av augusti som ständigt blir svart visar meddelandet "No signal".
Enda sättet att få tillbaka bilden är då att ta ur och sätta i DP-kabeln tills den hittar bilden igen, fungerar inte det är det byta port på grafikkortet, sen starta om datorn och se om det får igång den. Händer helt slumpmässigt i tid och otid utan någon gemensam nämnare. Testat stänga av alla inställningar för energisparande osv utan resultat.

Är detta ett vanligt problem med dessa skärmar? Är otroligt irriterad över att den inte fungerar och funderar att skicka tillbaka den och byta till en Acers motsvarighet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Prövat byta kabel? Har varit med on kablar som uppfört sig exakt sådär flertalet gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Prövat byta kabel? Har varit med on kablar som uppfört sig exakt sådär flertalet gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Testar med en ny, kortare kabel idag och ser om det hjälper

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Dette minner meg om når Windows slår av skjermen etter en stund (default options).

Hvis ikke skjermen lyser opp når man trykker på en tast eller beveger musa, så lurer jeg på om dette i så fall kan skyldes en slags feil som kan være rettet på i nyere bios.

Om ikke annet, så ville jeg gått inn i Windows sin strømsparingsmeny, og enten la skjermen stå på hele tida, eller la skjermen slå seg av etter f.eks tre timer (og ikke f.eks 10 minutter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Har en RoG SWIFT PG278Q, införskaffad i slutet av augusti som ständigt blir svart visar meddelandet "No signal".

Kör du med SLI ?Jag fick det problemet någon gång, fick stänga av SLI, och testa mig fram med DP kabeln i de olika korten, funka på ena, sen fick jag aktivera SLI igen osv tillslut funkade det. Sen ändrade jag INGET mer

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Kör du med SLI ?Jag fick det problemet någon gång, fick stänga av SLI, och testa mig fram med DP kabeln i de olika korten, funka på ena, sen fick jag aktivera SLI igen osv tillslut funkade det. Sen ändrade jag INGET mer

Nej, har ett 980ti. Bytte till en ny, kortare kabel igår. spelade ett par timmar utan avbrott. Ska testa mer idag och se
om det kanske löste det ( håll tummar och tår )

Visa signatur