AMD: "Recensioner måste vara rättvisa"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vad spelar det för roll? Det hindrar inte honom från att snacka rappakalja.

Man har ju hört talas om folk som kastar sten i glashus men här hivas det gladeligen hela bergskedjor ser jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Insiktsfullt, jag förstår inte ens vad du menar.

Då är vi två

Permalänk
Medlem

...knudge knudge...

[tråden har ändå spårat ur...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

Då är vi två

Tre, men jag tror hen menar say "no" more.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Man har ju hört talas om folk som kastar sten i glashus men här hivas det gladeligen hela bergskedjor ser jag.

Skrivet av dahippo:

Då är vi två

Tycker ni Charlie är partisk?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

@Ozzed:

Tack, sprang mellan rätten jag lagar och skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tycker ni Charlie är partisk?

Partiskhet eller inte är irrelevant i sammanhanget. Jag tyckte mest att det var komiskt att du anser dig ha rätten att proklamera att andra snackar rappakalja när du, enligt mig, är rätt bra på det själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

@Ozzed:

Tack, sprang mellan rätten jag lagar och skärmen

OK, men vad menar du då? "säg inget mer".. Det är ett rätt intetsägande uttalande som kan syfta på vad som helst och gå i vilken riktning som helst.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Partiskhet eller inte är irrelevant i sammanhanget. Jag tyckte mest att det var komiskt att du anser dig ha rätten att proklamera att andra snackar rappakalja när du, enligt mig, är rätt bra på det själv.

Med tanke på att Charlie varit anti-nvidia och intel i väldigt många år (7+) borde det vara ganska tydligt.

Jag ser inte det komiska i ett uttalande som många redan vet om.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem

@Ozzed:

Helt rätt, så det bästa är att vänta på SC rescension och förhoppningsvis är den balaserad så att vi konsumenter tar beslut inte SC (jag/vi tror på er)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Med tanke på att Charlie varit anti-nvidia och intel i väldigt många år (7+) borde det vara ganska tydligt.

Jag ser inte det komiska i ett uttalande som många redan vet om.

Jag vet inte. Hela texten är konstig. Men det kan väl knappast ses som positivt arr han skriver att processorn drar ström som en hel Subwoofer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du får vål betala för att veta bättre. .)
(tydligen funkar inte svara-knappen när det behövs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

@Ozzed:

Helt rätt, så det bästa är att vänta på SC rescension och förhoppningsvis är den balaserad så att vi konsumenter tar beslut inte SC (jag/vi tror på er)

Sådan tur då att Sweclockers fått ett kort, för de skulle ju aldrig ha råd att köpa ett och recensera och om inte Sweclockers recenserar kortet skulle ju ingen vilja köpa det

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag vet inte. Hela texten är konstig. Men det kan väl knappast ses som positivt arr han skriver att processorn drar ström som en hel Subwoofer?

År 2010 skrev han även att Nvidia inte skulle finnas 2012 för att AMDs APUer och Intels IGP skulle tagit över marknaden.

För något år sedan skrev han att Apple kommer överge Intel för Arm i deras Macbooks.

Samt sade att Intels satsning på Ultrabooks var ett totalt misslyckande.

Osv osv.

http://semiaccurate.com/2011/05/05/apple-dumps-intel-from-lap...
http://semiaccurate.com/2009/10/06/nvidia-kills-gtx285-gtx275...
http://semiaccurate.com/2012/10/02/a-year-on-ultrabooks-are-a...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Jag tror snarare det kan vara till AMD's fördel det här. Om en review av ett kort blir positiv kommer det inte väga lika tungt om de fått kortet gratis.

Que? Hur ska en läsare av test veta om testsiten fått den gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Oj, tredje ölen redan? Det där har ju faktiskt inte @Ozzed skrivit nånstans; det är en illvillig läsning av det han skriver.

Det är en tolkning av vad han möjligtvis menar. Din tolkning av hans tolkning kan man nog tolkas som en illvillig tolkning. Du vet precis som oss andra människor inte kommunicerar bokstavligt alla gånger. Vad är det att haka upp sig på? Om Ozzed menade något annat får han väl säga det.

Skrivet av Laglorden:

Undra hur högt AMD fanboys skulle skrika om företrädare från Sydvietnam Nvidia gjorde samma sak...

Men nu är det inte det som polemiseras över utan att det har utgått ett påbud från AMD att reaktionära sidor med som "icke är rättvisa", alltså inte publicerar det AMD godkänt ska rensas ut (från listan på de som ska få recensera grafik-kort). Så talar diktaturens kreatur till varandra.

Tack!

Skrivet av Ozzed:

Alltså jag tror jag smäller av! Är det en demokratisk princip att tvingas låna ut grafikkort till gnällspikar nu också??

Skrivet av guermantes:

Jag tvivlar på att Olof Palme hade hållit med dig i den användningen av begreppet censur.

Deras selektion över vilka som får recensera kan liknas vid en censur. Återigen en löjligt bokstavlig tolkning av vad jag sa.
Off-offtopic: Tror inte Palme skulle hålla med er i er naiva syn på företags makt att manipulera.

Skrivet av Ozzed:

Det är snarare så att de som använder ordet censur i sådanna här sammanhang både försöker plocka billiga poäng och är historielösa. Grafikkort har överhuvudtaget inte med demokrati eller yttrandefrihet att göra, på något sätt.

Se'n så är det ju så att det är branchen själva som kallt räknar med att få kort, det är ett konstruerat koncept som saiknar stöd i både lagar och avtal.

Att kalla det för "censur" och "diktaturfasoner" och andra barnsligheter jag läst i tråden visar bara på ett desperat försök att dra saker till extremet för att man saknar verkliga argument. Man har gjort en hel hönsfarm av en påhittad fjäder så att säga.

Om inte jag får komma hem till dig, in i ditt sovrum, klockan 3 på söndag natt, med en 100W megafon, och vråla ut mitt budkap så tycker jag att du är odemokratisk och censurerar mig.

Jasså är det? Om jag tycker att deras marknadsföring är att gå över gränsen så menar du att jag försöker plocka poäng? Du bemötte mig inte med argument utan med ordmärkning. Det kallar jag för att plocka billiga poäng.

Sen är det inte grafikkort jag kopplar med demokrati, vilket jag aldrig gjort. Det är sättet som AMD marknadsför sig på. Som konsument (Därav demokratikopplingen. Bara för att göra det extra tydligt just för dig) tycker jag det är väldigt illa om man går till såna extremer för att försöka minimera chansen att få negativ kritik. Alltså visst, om en recensent skulle uttrycka sig vulgärt så skulle det väl klassas som oprofessionellt. Men jag har inte sett något sådant iaf.
Dina konstanta förvridningar av vad jag sagt går till underhållande höjder. För att inte tala om dina mycket utdragna och irrelevanta jämförelsehistorier. Trist

Permalänk
Medlem

@anon114264:

Ultrabooks är ett misslyckande om du jämför med deras andra satsningar. Tur för dem att Apple räddade situationen med sin version. AMD har sin "tunn notebook" och Intel ultrabook. Om du betala "hans paywall" så vet du bättre, KANSKE. Om du nämner något från hans artiklar inom viss tid, kan du bli bli utslängd eller stämd. Men sant du får yppa men inte citera hans "information"

Permalänk
Medlem

The amount of nVidia fan boys on Sweclockers is too high!
Lär kanske inte komma framtida hårdvara från AMD om kommentarerna fortsätter i nivå av vad som hålls i denna tråd.
Det skulle i alla fall jag anse som tråkigt.

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Medlem

Detta är precis som när spelutvecklare inte ger ut koder till testare för att sälja mer innan folk upptäcker att dom köper skit.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

@Orici:
nVidia/AMD/Intel skit eller vad det något annat.
(måste mena VIA/S3?). Ser du hur jag satte namnföljden, det kallas marknadsföring- Så enkelt

Permalänk
Skrivet av Oloffn:

Vafan!? Varför ska inte företag följa demokratiska principer? Ska de få leka diktatur mitt bland oss utan motstånd?

LOL
Vad är demokratiska principer? Det som AMD motståndare som dig tycker?
Nej, man ska fälja lagen och inget annat.

Bort med PK maffian!

Permalänk
Medlem

Det är dålig stil av AMD och jag tror inte det är någon som tror på argumenten att de inte har tillräckligt med kort. Detta är helt och hållet ett medvetet val för att några varit lite hårda mot AMD och testar på ett sätt som inte gynnar AMDs kort.

Jag hoppas i alla fall att Techpowerup får testa kortet ändå, även om de måste vänta på det och sen ska jag läsa recensionen med nöje.

Det enda som hade räddat AMD vid detta läge ur ett PR-perspektiv är om det finns någon annan anledning. En bra anledning till varför vissa inte fått kort.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Suck. Ytterligare ett skolexempel på dålig marknadsföring. Som om inte prissättningen vore illa redan.

Synd då ju detta kort sett till prestanda/formfaktor/effektförbrukning är lysande!

Den chef på AMD som inte ger Roy sparken borde få sparken.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem

@orginallinus:

Vad menar du, vet du hur marknadsföring funkar utan att ha färgade ögon eller oändlig budget för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dahippo:

@orginallinus:

Vad menar du, vet du hur marknadsföring funkar utan att ha färgade ögon eller oändlig budget för det.

AMD har alltid varit rätt mediokra på marknadsföring.

Swec har ju nämnt många gånger hur medgörliga dom är inför lanseringar bland annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

@orginallinus:

Du vill inte ha dålig PR. Det är ju precis det som skapas. Det är ju säkert tiotusentals hårdvaruintresserade som snubblar över detta och ställer sig frågande.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Om du är liten, skriker jag högre, utan att ruinera mig eller låter jag saken tala för sig (Intel historien)

Permalänk
Medlem

@FredrikMH:

Så du menar betala så slipper du dålig PR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De skriver, som de flesta andra, en massa skit om värmeutvevkling och strömförbrukning och sådant vilket är rätt irrelevant för typen av kort. Det vore som att recensera en Sportbil och beklaga sig över bensinförbrukningen. Jaja.. Man får väl tycka vad man vill såklart, säger bara att jag förstår beslutet.

Jämnförelsen haltar lite där, värmeutveckling är ju något som direkt kan påverka prestandan, så det är ju inte helt irrelevant att ta upp det. Värmeutveckling och strömförbrukning går ju hand i hand. Typ som en sportbil som klarar att gå up till 350km/t, men blir överhettad och stryper motorn till ynkliga 300km/t.

Jag förstår dock beslutet med alla faktorer inräknade men,, kanske kunde kommuniserats lite snyggare av AMD. Känns ju som att det sista dom vill göra nu är att mucka med reviewers.

Permalänk
Medlem

@Lordsqueak:

Det handlar väl inte om AMD utan om rescensenten. Om de får kortet eller inte och hur du tolkar deras information.