SOMA av Frictional Games. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

SOMA av Frictional Games. Vad tycker ni?

Precis spelat igenom det och gillade verkligen spelet.
Väldigt sällan jag fastnar för single player-spel, men detta var grymt.
Visst en del saker hade jag önskat varit annorlunda men i sin helhet ett väldigt underhållande spel.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Glömde helt bort att det släpptes nyligen.
Älskar deras spel.

Ska ta och köpa det när lönen trillar in, har hört mycket bra om det.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Jag gillar det skarpt! Bara hunnit spel i en 2h+ session men kommer helt klart bli mer.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

För mycket chromatic aberration, för mycket depth of field och bitvis extremt laggiga områden, förmodligen relaterat till partiklar i ljus effekten. Storyn är skum och svag, fiendernas AI urdum.

Men det är atmosfäriskt, ger lite Bioshock känsla över det hela.

Permalänk
Medlem

Älskar det hittills, sjukt härligt atmosfär, ljudmixen är fenomenal och designen är underbar! Tyvärr så lider det av så otroligt dålig optimisering just nu så det är knappt spelbart för vissa (slutade bli spelbart för mig cirka 2H in), så får vänta tills de släpper en patch!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Skrivet av Sebskiii:

Älskar det hittills, sjukt härligt atmosfär, ljudmixen är fenomenal och designen är underbar! Tyvärr så lider det av så otroligt dålig optimisering just nu så det är knappt spelbart för vissa (slutade bli spelbart för mig cirka 2H in), så får vänta tills de släpper en patch!

Beta patch finns här https://www.frictionalgames.com/forum/thread-30855.html

Skall släppas till GoG imorgon https://twitter.com/frictionalgames/status/647124464640069632

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Riktigt härlig atmosfär och spännande hittills (efter 5-6 timmar).
Trodde dock det skulle vara ett skräckspel men det tycker jag verkligen inte det är. Känns mer som ett äventyr/utforskar-spel.

Permalänk
Medlem

Köpte det precis Många som säger att det är bra.. Kul med lite annorlunda Återkommer med "min" bild av det.

Permalänk
Avstängd

Bikeman körde väl igenom hela storyn på runt 6 timmar nåt på twitch i veckan? Inte mycket speltid för dom pengarna kan man kanske tycka:-(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Blev klar med SOMA nu idag. Hade riktigt roligt. Gillar stämningen extremt mycket och ljudet passar som handen i handsken med denna stämning. Storyn är rak på och bra och gillar röstskådespeleriet. Dock är monsternas AI lite konstig men det ser jag genom fingrarna. Passa på att knip detta på steamrean!

Visa signatur

Intel Core i7 6700k - MSI SLI PLUS - EVGA GTX 970 SC ACX - EVGA 750 G2 - Corsair Vengance LPX 8gb DDR4 2666MHz x 2

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat igenom detta spel inser jag att jag förkortat mitt liv med veckor, månader eller år. Och detta inte för att spelet skulle vara någon typ av bortkastad tid. Utan för att pulsen ökat rejält och att hårda hjärtklampningar förkortat min möjliga livstid.

Underbar story och atmosfärisk stämning håller mig kvar i spelet trots den rädsla och ångest man får i detta spel. Så fort jag tänker på Soma, känner jag mig liten och rädd, men trots det vill jag återgå till denna värld av någon anledning. Fråga mig inte varför.

Frictional Games har verkligen lyckats med sin uppgift att inliva rädsla även utanför spelet.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]