Permalänk
Medlem

ASUS Xonar U7 problem

Hej,

Fick precis hem mitt externa ljudkort ASUS Xonar U7 med AMP/DAC. Kopplade in den, tankade ner windows 10 64-bit drivrutiner och slog igång Spotify. Ingen som helst skillnad till moderkortets ljud (förutom att den spelar högre). Inge mer tryck i bas eller något, är absolut inte imponerad.

Jag har haft en hörlursförstärkare förut och det var ljusårs skillnad. Förstärkaren fick hörlurarna att skaka vilket får mig att tro att det är något som inte står rätt till. Jag antar att det drivrutinerna som är en påse skit för windows 10.

Någon som är duktig på sånt här och kan stå mig till hands?

Tillägg:
De lurarna jag vanligtvis använder är Bose AE2, relativt tungdrivna så därför låter de inte bra med moderkort som källa. Tog för skojs skull ner mina Sennheiser HD555 från vinden och fann att dessa spelade bättre och med mer bas från moderkortet än från ASUS Xonar U7.

Permalänk
Medlem

Hej, jar har samma problem, samma hörlurar.

Jag får bra ljud om jag har pluggen lite utdragen, men sätter jag pluggen helt in så blir ljudet väldigt konstigt och dåligt.

Vet någon hur man åtgärdar det?

Permalänk
Medlem

Extremt tacksam för svar, har försökt googla och pröva mer fler olika drivrutiner. Har Windows 10 Pro.

Orsaken låg i mitt Bose headsset som är Made for Ios produkter och har ljud + - och en byt låt knapp.

Då jag höll in byt låt knappen så blev ljudet bra, eller väldigt bra enligt mig. Så har nu 2st "nippusiden" runt knappen så att ljudet skall vara bra.

Hoppas denna info hjälper nån annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simppan:

Extremt tacksam för svar, har försökt googla och pröva mer fler olika drivrutiner. Har Windows 10 Pro.

Orsaken låg i mitt Bose headsset som är Made for Ios produkter och har ljud + - och en byt låt knapp.

Då jag höll in byt låt knappen så blev ljudet bra, eller väldigt bra enligt mig. Så har nu 2st "nippusiden" runt knappen så att ljudet skall vara bra.

Hoppas denna info hjälper nån annan.

Det va extakt samma för mig med min Xonar U7 med Bose 25C. Jag kunde få min att funka om jag använde mig av en koppling som delar till ljud och mic.
Tack för förklaringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Reiss:

Det va extakt samma för mig med min Xonar U7 med Bose 25C. Jag kunde få min att funka om jag använde mig av en koppling som delar till ljud och mic.
Tack för förklaringen

Ursäkta om jag bara hoppar in, men hur exakt kopplas detta Ljudkort in? Är de bara koppla in sitt headset i frontutgångarna sedan koppla Ljudkortet in till datorn med USB kabeln? Eller behövs de nå adaptrar och dylikt? Funderar nämligen på att köpa ett Xonar U7 Har Sennheiser PC-350 SE om de skulle vara relevant!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem

@Rasmus18: Den har de vanligaste formaten. RCA, 3.5 och sedan, det som jag använder, USB typ B som medföljer. jag är nöjd med den. Ljudvolymknappen känns lite plastig, men annars helt ok. Eftersom de hörlurarna använder sig av tvådelad ljudkabel (mic och ljud) så lär det nog inte vara några problem skulle jag säga. Vill inte vara ordpolis, mendet är inte ett ljudkort utan en DAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Reiss:

@Rasmus18: Den har de vanligaste formaten. RCA, 3.5 och sedan, det som jag använder, USB typ B som medföljer. jag är nöjd med den. Ljudvolymknappen känns lite plastig, men annars helt ok. Eftersom de hörlurarna använder sig av tvådelad ljudkabel (mic och ljud) så lär det nog inte vara några problem skulle jag säga. Vill inte vara ordpolis, mendet är inte ett ljudkort utan en DAC

Ah kanon, köpte ett idag så får se om jag blir nöjd! Visst kan man höja volymen på mikrofonen med denna också?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem

@Rasmus18: yes, du har en liten toggle brevid hörlus/mic utgången på fronten för micen.