Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det "naturliga" steget är nog en Subox(+ ett batteri, ingår inte). Som du sedan köper extra batterier till.

Har också redan börjat kika på nytt, o denna ser awesome ut!

Har ännu en fråga angående Aspire Nautilus Premium. När jag laddar batteriet så lyser dels laddaren rött o blinkar grönt med jämna mellanrum, samt så lyser batteriet blått. Efter ett par timmar så slutar batteriet lysa, men laddaren lyser fortfarande rött o blinkar grönt. Om jag fortsätter ladda en halvtimme till eller så, så lyser till slut laddaren enbart grönt. Så när är batteriet fulladdat, när batteriet slutar lysa, eller när laddaren lyser endast grönt?

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Avstängd

En fråga: har en hel del 18mg nikotin juicer liggandes (70/30 VG/PG) men då jag numer använder runt 6mg så är de värdelösa för mig, går det att rädda dem genom att späda ut dem med mer VG? Eller kommer smaken bli helt obefintlig om man späder ända ner till under 10mg och helst runt 6mg nikotin? Tänker att om jag bara använder VG så kanske jag inte behöver gå fullt så lång i spädningen utan kan få en fungerande juice för mig med runt 10mg nikotin..? Hur mycket VG behöver jag i så fall använda för att späda ut 100ml juice? Antar att om jag späder ut 50/50 så får jag 9mg? Många frågor.. Är det överhuvudtaget något som rekommenderas eller är det bortkastat och kommer smaka skräp?

Permalänk
Medlem

aaah min lilla limelight box kom hem med posten idag.. satan vad mycket mindre den är mot vad jag förväntat mig.. riktigt smutt liten sak

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Proffsmoddare

Och jag får vänta i minst 3 veckor till på min Efusion

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Den som väntar på något gott

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ajdå, blir desto härligare när den kommer..känner igen känslan - något som man väntar på vill man ha så fort som möjligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

En fråga: har en hel del 18mg nikotin juicer liggandes (70/30 VG/PG) men då jag numer använder runt 6mg så är de värdelösa för mig, går det att rädda dem genom att späda ut dem med mer VG? Eller kommer smaken bli helt obefintlig om man späder ända ner till under 10mg och helst runt 6mg nikotin? Tänker att om jag bara använder VG så kanske jag inte behöver gå fullt så lång i spädningen utan kan få en fungerande juice för mig med runt 10mg nikotin..? Hur mycket VG behöver jag i så fall använda för att späda ut 100ml juice? Antar att om jag späder ut 50/50 så får jag 9mg? Många frågor.. Är det överhuvudtaget något som rekommenderas eller är det bortkastat och kommer smaka skräp?

Svarar på mina egna frågor..fick svar av Marco - Liquid Voyage, tänkte inte ens på att jag skulle kunna köpa 0mg av samma juice och blanda. Smart och så klart självklart.. Win-win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Svarar på mina egna frågor..fick svar av Marco - Liquid Voyage, tänkte inte ens på att jag skulle kunna köpa 0mg av samma juice och blanda. Smart och så klart självklart.. Win-win.

Sånt där som känns uppenbart i efterhand

Såg en kille som undrade om man kunde blanda ut med vatten tidigare, inte så genialt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Sånt där som känns uppenbart i efterhand

eller hur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av nidas:

Den som väntar på något gott

Väntar ALLTID för länge!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tjenare gott folk, jag är ute efter rekommendationer, har fått upp intresse för drippers och jag gillar mycket ånga, däremot har jag ingen dripper ännu och jag är även SJUKT lat så skulle nog bygga en setup coils (staged clapton) och ha den en evighet.
Vad rekommenderar ni?

Kan nämna min nuvarande utrustning:
Eleaf iStick TC40W, Eleaf iStick 50W, Eleaf iStick 100W

Tankar:
2 x eGo ONE MEGA, 1 x eGo ONE XL
1 x Kangertech Subtank plus
1 x Aspire Atlantis MEGA
1 x Amigo Riptide

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ochatach:

Tjenare gott folk, jag är ute efter rekommendationer, har fått upp intresse för drippers och jag gillar mycket ånga, däremot har jag ingen dripper ännu och jag är även SJUKT lat så skulle nog bygga en setup coils (staged clapton) och ha den en evighet.
Vad rekommenderar ni?

Tankar:
1 x Aspire Atlantis MEGA
1 x Amigo Riptide

Mina två absoluta favoriter när det gäller drippers är Velocity och Dark horse men det finns ett par klassiker som är riktigt bra med som tex Plumeveil, Zenith V2 och Magma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochatach:

Vad rekommenderar ni?

Tankar:
1 x Aspire Atlantis MEGA
1 x Amigo Riptide

jag skulle rekommendera velocity då den är enormt lätt att bygga på och väldigt trevlig

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Bara intresserad varför det behövs drippers och bygga eget när det finns så sjukt bra produkter som t.e.x. uwell crown? 0.25 coilsen till den tror jag att jag får svårt att slå om jag försöker..dessutom sägs de hålla två till tre veckor innan man behöver byta. Inte kritisk men ärligt intresserad av vad som skulle få min upplevelse ännu bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Bara intresserad varför det behövs drippers och bygga eget när det finns så sjukt bra produkter som t.e.x. uwell crown? 0.25 coilsen till den tror jag att jag får svårt att slå om jag försöker..dessutom sägs de hålla två till tre veckor innan man behöver byta. Inte kritisk men ärligt intresserad av vad som skulle få min upplevelse ännu bättre?

Vissa av oss bygger inte coils under 1 ohm sitter på en squape rs och en rose v2 bägge byggda runt 1 ohm och får strålande smak vid runt 17w vilket även leder till rätt smutt batteritid mot att pumpa runt subohm coils hela dagarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina två absoluta favoriter när det gäller drippers är Velocity och Dark horse men det finns ett par klassiker som är riktigt bra med som tex Plumeveil, Zenith V2 och Magma.

Skrivet av Zippeer:

jag skulle rekommendera velocity då den är enormt lätt att bygga på och väldigt trevlig

Jag har kikat på Velocity, men då originalet är sjukt dyrt så kollar jag lite på clone, har någon av er testat den?

Visa signatur

RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

@Ochatach: FT klonen är riktigt bra, tobeco också men råkade böja positive posten på den så då köpte jag FTs.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochatach:

Vad rekommenderar ni?

Tankar:
1 x Aspire Atlantis MEGA
1 x Amigo Riptide

Jag skulle tipsa om
*Velocity
*Twisted Messes
*Phenotype-L
*El Cabron

Permalänk
Medlem

Hur vekar ni?
Jag har alltid haft riktigt mycket bomull så jag nästan flyttar coilen när jag trär i veken och kan lyfta min mod med att bara hålla i ena änden på veken och den rör sig inte. Vekar nästan som scottish roll fast jag använder inte pads.
Har inte fått en dryhit på ett halvår och kan vejpa bomullen kritvit.

Scottish Roll tutorial.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Därför att samtliga subohm tanks gör en massiv faceplant när det kommer till smak när dom ställs emot ett dual clapton bygge i tex en velocity och ännu värre när det kommer till tanks som Rose, Ubertoot, Squape mfl för mig gav Uwell crown som bäst en ok vape. Men saken är ju att allting är subjektivt vad som är perfektion för en kan vara trams för en annan.

Vill du veta skillnaderna så finns det bara ett sätt, testa en superb dripper som tex Velocity eller en superb tank som Rose jag är rätt säker på att din åsikt om crown kommer att ändras lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Därför att samtliga subohm tanks gör en massiv faceplant när det kommer till smak när dom ställs emot ett dual clapton bygge i tex en velocity och ännu värre när det kommer till tanks som Rose, Ubertoot, Squape mfl för mig gav Uwell crown som bäst en ok vape. Men saken är ju att allting är subjektivt vad som är perfektion för en kan vara trams för en annan.

Vill du veta skillnaderna så finns det bara ett sätt, testa en superb dripper som tex Velocity eller en superb tank som Rose jag är rätt säker på att din åsikt om crown kommer att ändras lite

Ok, ska testas. Gott att ha saker att se fram emot.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt varit rökfri(analog) sedan 6veckor tillbaka p.g.a. e-ciggen.
Funkar otroligt bra med tanke på att jag rökte styvt ett pack om dagen, 2pkt vid fest.
Använder just nu vision spinner 2 med ställbar voltstyrka och ett people smoker munstycke/förångare.
Ska sägas att det som ger mest liknade effekt som en cigg är cigarrsmak, enligt min mening.
Hoppas att fler följer efter att röka e-cigg/crackpipe som vi kallar den jag o sambon.
Jörgen

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Ok den är beställd, hoppas det blir bra

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ochatach:

Finns inte en suck att du kommer bli missnöjd! Velocity är 100% awesome

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns inte en suck att du kommer bli missnöjd! Velocity är 100% awesome

Är iofs en klon, men hoppas på det bästa, vad skulle du rekommendera för coil till den? Funderar på en staged clapton med twinwire

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochatach:

Waiting for Fasttech...So slow.

Du kommer säkert bli nöjd.

Väntar fortfarande på min beställning..Beställde 6e September.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ochatach:

Är iofs en klon, men hoppas på det bästa, vad skulle du rekommendera för coil till den? Funderar på en staged clapton med twinwire

Jag har testat vanliga claptons, Fused claptons, Fused staggered claptons och min goto setup dual 24g Nichrome 2x6wraps 2,5mm och alla har funkat kanoners

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Waiting for Fasttech...So slow.

Du kommer säkert bli nöjd.

Väntar fortfarande på min beställning..Beställde 6e September.

Damn, det var en stund sen, jag beställde snabb leverans 6-10 dagar för 1.10USD extra

Jag har testat vanliga claptons, Fused claptons, Fused staggered claptons och min goto setup dual 24g Nichrome 2x6wraps 2,5mm och alla har funkat kanoners

Nice, jag såg dina graveringar på galleri, jag blev intresserad av att få en dödskalle med nick ingraverad på modden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochatach:

Damn, det var en stund sen, jag beställde snabb leverans 6-10 dagar för 1.10USD extra

Jo jag vet. Pröjsade också extra några cent typ ;P Gick ju sådär...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |