Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Hej, så man ska ha låg ohm för att få mycket ånga?
Kan mina verkligen stämma då? står att det är 2.1Ohm men tycker jag får mycket ånga endå? =/
Förövrigt kan jag rekomendera Ice mint smaken, tycker den smakar ungefär som malbro ice blast om man tycker om den

edit: Använder förövrigt http://www.innokin.com/index.php/product-listings/product/9-i...
på 8p vilket jag antar är 8watt?
men 8watt låter ju väldigt lite då andra ni andra verkar vara på 30+ watt?

Edit2: Hur länge håller smakerna föresten? köpte flera olika smaker för cirka 1år sedan som jag inte använt typ, men håller dom fortfarande eller är det bara att slänga?

att lägre ohm = mer ånga känns lite fel...

0,25 ohm = ca 60w

0,5 ohm = ca 30W

1 ohm = ca 15w

2,1 ohm = rimligtvis runt ca 8w

som jag har uppfattat det hela.
med 0,5 ohm kör jag då 30w och 0,25 ohm 60w vilket ger ungefär lika mycket ånga för mig

Permalänk
Medlem

Jaha, Då sitter man uppe i norska fjällen utan en enda droppe jucie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

Jaha, Då sitter man uppe i norska fjällen utan en enda droppe jucie.

Ajfan, hur gick det till?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

att lägre ohm = mer ånga känns lite fel...

0,25 ohm = ca 60w

0,5 ohm = ca 30W

1 ohm = ca 15w

2,1 ohm = rimligtvis runt ca 8w

som jag har uppfattat det hela.
med 0,5 ohm kör jag då 30w och 0,25 ohm 60w vilket ger ungefär lika mycket ånga för mig

Det är väl snarare att ju lägre ohm, ju snabbare blir coilen varm och därefter förångas juicen snabbare, därav mer ånga.

FACTOR 1. Juice selection - VG e-juice is going to give you much more vapor than PG-based juice. You can go 80/20 or even 70/30 and still get decent clouds. If you don't know the ratio, look at the juice: Is it thick or runny? The thicker it is, the more dense vapor it will typically produce.

FACTOR 2. Ohms & Amps - Less ohms = more amps at any given voltage. Higher amperage translates into more heat at the coil, which makes more vapor (assuming the juice can wick to the coil fast enough - a factor that is often out of your control)

FACTOR 3. Airflow - More airflow across the coil means you can carry the vaporized juice away from the coil and allow new juice to vaporize, which means more vapor, much faster.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ajfan, hur gick det till?

Jag tog med mig för lite jucie ifrån Sverige när jag var där sist. 3x30ml och en 50ml flaska var visst för lite.
Det är väl kanske dags att flytta tillbaka till civilisationen.

Permalänk
Avstängd

Någon som har tips på "budgetjuicer" som ändå är bra?
Premiumjuicer är oftast jäkligt dyrt och det går ju åt mängder om man kör subohm..
Aldrig provat yaeliq vilka ju har ett ok pris, är de ok? Några speciella smaker som rekommenderas eller några man bör hålla sig undan från? Tips på andra tillverkare med bra priser uppskattas även!

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Premiumjuicer är oftast jäkligt dyrt och det går ju åt mängder om man kör subohm..
Aldrig provat yaeliq vilka ju har ett ok pris, är de ok? Några speciella smaker som rekommenderas eller några man bör hålla sig undan från? Tips på andra tillverkare med bra priser uppskattas även!

Mothers milkshake från yaeliq är fin

Annars så vet jag inte så många, ända jag kan tänkta på är Liquid voyage.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Mothers milkshake från yaeliq är fin

Annars så vet jag inte så många, ända jag kan tänkta på är Liquid voyage.

La en order på "Blueberry milkshake - By The Lizard King" och "Cheese Cake" provar de två till att börja med. 390 SEK för 200ml juice inklusive frakt är riktigt överkomligt. Får se om jag gillar dem också. Ungefär halva priset mot de juicer jag köpt hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tänk bara på att dom kan hamna i tullen, jag köpte 300ml och det hamnade i tullen och blev ca 250kr dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Lightyourfire.se har bra priser och väldigt snabb leverans (10ml flaskor kommer i brevlådan) (34kr per 10ml är ju inte superdyrt)

http://www.lightyourfire.se/e-liquid/nikotinfri-e-juice-snabb...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swippz:

Tänk bara på att dom kan hamna i tullen, jag köpte 300ml och det hamnade i tullen och blev ca 250kr dyrare.

Aj, låter inte bra, fler som råkat ut för det? Har beställt juice ett antal ggr från USA utan tull. Kanske haft tur..?

Skrivet av Viochee:

Lightyourfire.se har bra priser och väldigt snabb leverans (10ml flaskor kommer i brevlådan) (34kr per 10ml är ju inte superdyrt)

http://www.lightyourfire.se/e-liquid/nikotinfri-e-juice-snabb...

Tack för tipset men beror på vad man anser vara prisvärt, betydligt dyrare än yaeliq, nästan dubbla priset. (om jag slipper tull)

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Aj, låter inte bra, fler som råkat ut för det? Har beställt juice ett antal ggr från USA utan tull. Kanske haft tur..?

Tack för tipset men beror på vad man anser vara prisvärt, betydligt dyrare än yaeliq, nästan dubbla priset. (om jag slipper tull)

det beror mycket på hur stort det är och hur mycket det väger. Men också mycket tur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swippz:

det beror mycket på hur stort det är och hur mycket det väger. Men också mycket tur

Kan det även bero på ursprungslandet? Kanske de kollar vissa länder mer än andra, bara en tanke. Får vänta och se, max flaskor jag beställt från USA är 30ml x 4 eller så, så detta paketet blir ju lite större men inte mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kan det även bero på ursprungslandet? Kanske de kollar vissa länder mer än andra, bara en tanke. Får vänta och se, max flaskor jag beställt från USA är 30ml x 4 eller så, så detta paketet blir ju lite större men inte mycket..

aa väldigt mycket, jag har för mig att jag har läst att usa är det svåraste landet att slippa betala moms från

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Därför att samtliga subohm tanks gör en massiv faceplant när det kommer till smak när dom ställs emot ett dual clapton bygge i tex en velocity och ännu värre när det kommer till tanks som Rose, Ubertoot, Squape mfl för mig gav Uwell crown som bäst en ok vape. Men saken är ju att allting är subjektivt vad som är perfektion för en kan vara trams för en annan.

Vill du veta skillnaderna så finns det bara ett sätt, testa en superb dripper som tex Velocity eller en superb tank som Rose jag är rätt säker på att din åsikt om crown kommer att ändras lite

Funderat lite mer på ditt svar, och speciellt ang clapton, kommer det även vara mycket bättre smak om jag nu inte kör claptons i tex en velocity vs crown utan bara kör den med "vanliga" coils? Svårt se mig sitta med en borrmaskin, tror inte tiden räcker till för mig att tillverka clapton coils. Men vem vet..om skillnaden nu är så stor så kanske jag ger det ett försök.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swippz:

aa väldigt mycket, jag har för mig att jag har läst att usa är det svåraste landet att slippa betala moms från

Ok, då har jag nog bara haft tur då

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Funderat lite mer på ditt svar, och speciellt ang clapton, kommer det även vara mycket bättre smak om jag nu inte kör claptons i tex en velocity vs crown utan bara kör den med "vanliga" coils? Svårt se mig sitta med en borrmaskin, tror inte tiden räcker till för mig att tillverka clapton coils. Men vem vet..om skillnaden nu är så stor så kanske jag ger det ett försök.

JA! Skillnaden kommer vara stor även med vanliga coils

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Jaha,,då blev man köpsugen igen...10ml inbyggd tank, känns ev. som den perfekta vapinggrejen att ha med sig på jobbet t.e.x.

http://kanger-tech.com/?avada_portfolio=nebox-kit

Permalänk
Avstängd

JA! Skillnaden kommer vara stor även med vanliga coils

Ok, ska skaffa en velocity då

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Jaha,,då blev man köpsugen igen...10ml inbyggd tank, känns ev. som den perfekta vapinggrejen att ha med sig på jobbet t.e.x.
http://i.imgur.com/OjvMjcw.jpg

Personligen tycker jag att Envy22 verkar vara ett bättre val då den tar alla 22mm attys

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Personligen tycker jag att Envy22 verkar vara ett bättre val då den tar alla 22mm attys
http://i.imgur.com/hIzK2hZ.jpg

Ser också intressant ut men just 10ml med kangergrejen verkar som något jag personligen skulle uppskatta mest hos denna saken, slipper släpa med mig extra juiceflaskor då det bör räcka en hel dag. Ser inte det som något som ersätter allt men känns som det skulle vara skönt i ganska många situationer för mig. Med Envy22 skulle jag fortfarande vara tvungen att ta med mig extra juice i många situationer t.e.x. en hel arbetsdag.. varierar ju så klart från person till person..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

http://i.imgur.com/OjvMjcw.jpg

Intressant pryl, men fortsätter nog att köra med min tubmod om jag ska ut. Tycker det funkar smidigt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Intressant pryl, men fortsätter nog att köra med min tubmod om jag ska ut. Tycker det funkar smidigt

Absolut, ett I-landsproblem så gott som något men 10mill? Va? Tio! Måste skaffa....

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Absolut, ett I-landsproblem så gott som något men 10mill? Va? Tio! Måste skaffa....

Ja, just den biten lät väldigt bra. Då kanske man slipper fylla på 3 gånger om dagen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

RBA, ingår, vem vet kanske uppdaterad. Ser intressant ut i alla fall.
Billigare än analoga? Nej du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

RBA, ingår, vem vet kanske uppdaterad. Ser intressant ut i alla fall.
Billigare än analoga? Nej du.

Jag är mest nyfiken på vad som finns inuti och hur dom löst det med påfyllning osv

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Jag är mest nyfiken på vad som finns inuti och hur dom löst det med påfyllning osv

Absolut, men då det är Kangertech så är mina förhoppningar av en bra lösning på de problemen ganska höga. Vi får se.

Permalänk
Avstängd

Pegasus efter ett par veckor:

rekommenderar den inte då den repas väldigt lätt. (förutom alla andra problem som finns med den) visst, gillar man (industrial cyberpunk look så kan den kanske vara något?)
På den gamla goda tiden innan kärnvapenkriget:

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Pegasus efter ett par veckor: http://i.imgur.com/60cailJ.jpg

rekommenderar den inte då den repas väldigt lätt. (förutom alla andra problem som finns med den) visst, gillar man (industrial cyberpunk look så kan den kanske vara något?)
På den gamla goda tiden innan kärnvapenkriget: http://i.imgur.com/EKQKDp2l.jpg

wtf!
ser ut som att den är släpad efter asfalten :s

hur kan det bli sådär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Pegasus efter ett par veckor: http://i.imgur.com/60cailJ.jpg

På den gamla goda tiden innan kärnvapenkriget: http://i.imgur.com/EKQKDp2l.jpg

Vad har du för planer med den där modden? Lacka om?

Visa signatur

#framtiden