Permalänk
Medlem

Min ps3 kontroll funkar inte som den ska, har installerat den med SCP-DS-Driver-Package vilket gör att den ska kännas av å funka som en xbox 360 kontroll. Men i detta å autoskjuter den helatiden tills skotten e slut? Någonsom har en lösning?

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det som är obalanserat?

Nej, "konsolskräp".

Sarkasm går inte så bra över text, sorry.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Funkar perfoverlay.drawfps 1? jag hörde rykten om "banns" om man använde console commands.

funkar

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

Har nu lirat i säkert 4-5 timmar, och måste säga att jag älskar spelet. Älskar grafiken, gameplayet, ja, allt Enda som var lite surt var att man bara kunde ranka till 5 på betan

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 64GB | Corsair RM1000X
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Hoth är extremt svår som rebell att vinna. Körde 6-7 rundor med i stort sett intakta lag på båda sidor och Imperial dominerade alla rundor.

Samma här. Spelat cirka 10 rundor på Hoth, aldrig sett Rebels ens vara i närheten på att vinna. Lär väl fixas tills release antar jag men just nu är det ingenting som stör mig egentligen. Alltid kul med lite extra motstånd

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga? Survival mode är väl ok. Ser fram emot att testa de andra typerna.
Walker mode är kul som idé men som det är nu så är det ju grymt obalanserat till Imperials fördel. Man spawnar minst 60% av gångerna framför en fiende som sprayar ner en. Har man otur så är det 80%.
Rymdskeppen var väldigt svårstyrt. Kanske bara är jag men siktet typ sticker iväg när man skjuter. Visst skjuter man ner saker men det känns inte bra helt enkelt.
I princip alla kör med sniper-perken.
Drop zone var ganska trist.
Finns säkert fler men kommer inte på fler nu.

Annars är ljud och grafik asnice. Star Wars känslan finns där helt klart. Körde allt på high, FXAA High i 1080p och fick mellan ca 50-80fps i Walker mode. Kändes inte som att de där 2gb på mitt 670 gick i taket nån gång. Flöt väldigt bra.

Är det nån annan som delar denna upplevelse?

PS: Jag vet...det är beta. Men det är inte helt glasklart vad som är buggar och ren obalans. I alla fall för mig.

Permalänk
Medlem

Spelet kom igång utan problem efter att ha uppdaterat drivrutiner för grafikkortet. Väl inne så slogs jag över hur snyggt det var, skön känsla i grafik och ljud. Resten var dock en besvikelse. De behöver verkligen jobba på gameplayet och att rikta/fokusera spelet bättre. Min recension efter 20 minuters spel :). Mer tid än så finner jag det inte värt att lägga just nu.

Men, jävligt snyggt var det :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oloffn:

PS: Jag vet...det är beta. Men det är inte helt glasklart vad som är buggar och ren obalans. I alla fall för mig.

Det är tekniskt sett egentligen inte ens beta eftersom dessa inte får några nya features, men idag kallar man ju allt för beta och (särskilt spel) kan fortsätta vara kvar i beta-stadiet i flera år även fast det egentligen är i produktion.

Jag skulle se det som ett stress-test eller demo. Det lär ombalanseras hundrtals gånger till innan de är nöjda.

Permalänk
Medlem

Gta V funkar, Battlefield 3 och 4 funkar men när jag ska spela battlefront så klagar den på min Nvidia driver version, kräver 355.60 versionen men min GPU är gammal och stöder max 344."".. ngt. Så undrar ifall man kan fuska sig igenom ? kanske ändra i filen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Battlelog är ju grymt. Funkar bra för min del och sååå mycket bättre än ingame browsers.

Inga undantag, det är alltid något som är fel när jag använder Battlelog, oavsett dator/konto.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av nojdh:

Sarkasm går inte så bra över text, sorry.

Var det menat att vara sarkasm..?
Nej det gick inte igenom rutan tyvärr, det finns på tok för mycket särskrivning.

Skrivet av SvenOslo:

Samma här. Spelat cirka 10 rundor på Hoth, aldrig sett Rebels ens vara i närheten på att vinna. Lär väl fixas tills release antar jag men just nu är det ingenting som stör mig egentligen. Alltid kul med lite extra motstånd

Skrivet av Chibariku:

Hoth är extremt svår som rebell att vinna. Körde 6-7 rundor med i stort sett intakta lag på båda sidor och Imperial dominerade alla rundor.

Konstigt, jag har spelat ungefär lika mycket på båda lagen och för mig har båda lagen vunnit ungefär lika mycket.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Måste ställa mig i ledet, inte alls imponerad.
Känns som att det är samma sak om och om igen

Håller med. Förväntade mig inte mycket och där hade jag rätt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Riktigt usel var sämre än vad jag förväntade mig, och det var inte mycke

Permalänk
Medlem

Nja, det var inte så roligt. Grafiken och ljudet är ju kanon, men rent spelmässigt faller det pladask.
Riktigt förvånad över att det var så pass dåligt faktiskt, trodde det skulle bli en av årets höjdpunkter.

Återstår att se om filmen kommer floppa lika hårt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Nån annan AMD användare som får upp direct x error så fort man klickar på spelet? Det startar, första sidan kommer upp och det står press enter, det hela är i windowed. När man klickar på programmet så öppnas det i fullscreen och crashar. Läste på reddit att man skulle trycka alt+enter, men det har inte funkat för mig. Även testat avinstallera origin och har senaste drivrutinerna (15.9.1 beta)

EDIT: Självklart funkar det utmärkt när jag nu testar, som vanligt med datorer då

Min åsikt om spelet nudå. Otroligt skönt interface på allt, simpelt och elegant. Grymt bra grafik vilket är ett plus, ultra funkar fint med 390, har inte testat med fraps men känns mer än 60 fps. Väldigt likt bf4, och kan bli lite långtråkigt, fast vi har ju bara 1/10 av allt som kommer komma, så ja ska inte va allt för negativ Värt att testa på iaf, själv gillade jag det!

EDIT 2: Känns som man är med på slagfältet vid Hoth, och så helt plötsligt hoppar darth vader fram och hjälper en, eller så får man slåss mot han, galen känsla vissa stunder!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Inaktiv

Körde precis en match, och det här med att levla vapen är inte min grej. Det borde finnas ett läge i början för att köra lite mer rättvist, rätt tröttsamt att springa runt med startvapnen mot granater, personliga sköldar och jetpacks.

Permalänk
Medlem

Grafiken och ljudet är extremt bra! Det känns verkligen som man är i Star Wars-världen. Men sedan går det utför i mitt tycke. Gameplaymässigt så känns det väldigt stelt och platt, detta kan vara för att vi inte har tillgång till alla vapen och andra leksaker ännu. Men det verkar vara extremt avskalat, jag är rädd för man kommer att tröttna på det efter någon månad.

Hade det inte varit Star Wars så hade jag inte tänkt en tanke på att köpa det, men nu måste jag ge det lite mer tid.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt, var längesen jag hade så roligt i ett multiplayerspel. Hoppas på lite mer levlande med fulla spelet, i stil med bf4. Har sneglat lite på det här spelet men inte tänkt att det blir något speciellt, men jag kommer definitivt köpa spelet och förmodligen ett nytt grafikkort.
Förvånad att mitt gamla 570 ändå kan ge mig 70 stadiga fps.

Permalänk

Förstår inte varför utvecklare vill ha med levlande för vapen och gear i still med BF3/4 och fler titlar... alla kan omöjligt ha tid att grinda igenom allt.

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt spel i alla fall de två banorna jag testat. Kommer inte köpa detta. Två bra grejer är dock att det är snyggt och lättdrivet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag diggar spelet som fan! Jag tror det andra banorna/modes kommer göra att det inte känns enformigt alls!

För övrigt lirar jag i ungefär 80fps på Ultra med överklockad Asus 970 och en i6-4690k @ 4-6ghz! Trodde inte datorn skulle palla det så bra!

Permalänk
Medlem

Är verkligen de tre kartorna som finns nog att säga att spelet är lättdrivet? Är ju barnen massa snö. Känns som en grafiskt simpel karta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenOslo:

Har vunnit på första checkpointen som Rebel, det beror bara på laget. Behövs knappt balanseras imo, lite lägre AT-AT hp kanske.

Skrivet av Imaculent:

Är verkligen de tre kartorna som finns nog att säga att spelet är lättdrivet? Är ju barnen massa snö. Känns som en grafiskt simpel karta.

Vad jag vet så brukar snöbanor vara de mest tungdrivna.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Att det inte finns MSAA får mig att spy... Men annars hade jag kul i Walker Assault!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Förstår inte riktigt allt hat här i tråden. Jag tycker spelet är helt ok. Och plus i kanten för att det är så snyggt och lättdrivet och ett extra plus för Star Wars temat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Det är tekniskt sett egentligen inte ens beta eftersom dessa inte får några nya features, men idag kallar man ju allt för beta och (särskilt spel) kan fortsätta vara kvar i beta-stadiet i flera år även fast det egentligen är i produktion.

Jag skulle se det som ett stress-test eller demo. Det lär ombalanseras hundrtals gånger till innan de är nöjda.

Det är sant. Du har säkert rätt där

Skrivet av Rosapantern:

Förstår inte varför utvecklare vill ha med levlande för vapen och gear i still med BF3/4 och fler titlar... alla kan omöjligt ha tid att grinda igenom allt.

Levlande i allmänhet handlar väl om att man vill skapa en känsla av "progress" i spelet. Så det inte bara handlar om scoren på en match. Rätt ointressant i längden liksom. Men det klart en del kanske gillar det.
Man fick ju bra vapen väldigt snabbt dock. Krävdes inte många timmar att komma till rank 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Har vunnit på första checkpointen som Rebel, det beror bara på laget. Behövs knappt balanseras imo, lite lägre AT-AT hp kanske.

Jag har bara vunnit en gång som rebel. Har spelat ganska många matcher så känns inte som det bara har varit dåliga spelare i mitt lag. Uppenbarligen så är det möjligt att vinna som rebel, helt klart. Att slippa spawna framför fiender eller med fiender i ryggen skulle nog fixa en del på den fronten. Även som du sa, lägre hp på AT-AT.

Ett helt klart skoj spel annars

EDIT: Ursäkta dubbelinlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Då kan man sälja uppgraderingarna i sann pay to win anda.

Titta på FIFA titlarna. EA tjäner mycket me rpengar på att sälja "Spelare" än dem gör på att sälja spelet.
Och då är FIFA spelet ett av de mest sålda spelen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Körde precis en match, och det här med att levla vapen är inte min grej. Det borde finnas ett läge i början för att köra lite mer rättvist, rätt tröttsamt att springa runt med startvapnen mot granater, personliga sköldar och jetpacks.

Detta var även min tanke. Verkligen skitkul att bli dominerad av någon med både sköld och jetpack när man själv är rank 1. Alla spelare borde få tillgång till alla vapen/uppgraderingar så man spelar på lika förutsättningar. Ett annat alternativ hade kunnat vara att återinföra klasserna från de gamla Battlefront-spelen.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

@Afrasbaba: Så att det blir som World Of Casualcraft?

Känns rätt meningslöst att sitta och spela utan att behöva xp för att få uppgradera sina vapen, perks osv.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060