Som en liten återkoppling på våra "måndagsexemplar"
I tisdags brann chefens XPS15 upp. Det började lukta bränt och sen dog den.
Eftersom jag hade en vit fläck på min display (ej död pixel då det var typ 5x5mm) tänkte jag att vi felanmäler den samtidigt, när dom ändå skall ut.
På onsdagen ringer dom från Unisys och undrar hur akutr det är, om dom måste komma ut och fixa det under onsdagen. Vi kräver att dom skall komma ut, då ena datorn star stilla helt.
Då visar det sig att Dell´s Prosupport skickar ut 2 olika företag för att fixa dessa två fel, trots att det är samma kund, på samma plats och som felanmälts samtidigt.
Unisys kommer ut och byter min skärm och det går bra.
Infocare kommer ut och byter moderkort på chefens dator. Drar igång den, den piper 5ggr, sen börjar det ryka från den. Efter att teknikern från Infocare pratat med Prosupporten så vill dom byta batteri, moderkort och SSD, då detta verkar trasigt. Chefen pratar med Prosupporten och kräver att dom byter datorn, då man för 2 veckor sedan bytt skärmen och nu vill byta batteri, moderkort och SSD. Dom sager först ja, sen när Infocare-teknikern pratar med dom igen, så vill dom att han bokar upp dagen efter och byter prylarna ändå. Dom ljuger alltså chefen rätt upp I ansiktet.
Efter att ha talat med Service Managern på Prosupporten, som vägrar byta ut datorn, så får Dell en chans till att reparera datorn.
I går morse ringer dom från Prosupporten och undrar om vi kan tänka oss byta ut datorn, då reservdelarna är restade. Dock tar det dom 2 veckor innan dom kan få fram en ny dator.
Aldrig mera Dell.....