Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Avstängd

Social module kommer att kunna hålla 20 samtidiga spelare, en zon i rymden kommer att kunna hålla 50 samtidiga spelare.

Inte mycket av ett MMO. Mer ett Multiplayer spel. Även om de knyter ihop ekonomin i Backenden så kan man inte påstå att detta är MMO.

Även i EvE online där man kan fylla en zon med tusentals spelare och där alla bokstavligen spelar på samma server utan instancering (60 000 pers online samtidigt på samma server) så känns spelvärden jävligt gles och ensam i den stora oändliga rymden.

Dock är det ju givetvis bättre än Wingcommander, Privateer och Freelancer, dock så är det ju långt ifrån det man hade hoppats på.

Jävligt synd att de inte byggde spelet med ett MMO tänk ifrån början, det är nog det största misstaget de gjorde och det kommer att vara det som fäller spelet i slutändan.

Och de som säger att bättre stöd och fler spelare per instans kommer att komma med tiden... Det kommer inte att hända, man måste bygga spelet ifrån grunden med den tanken för att kunna hantera sånna saker, det är jävligt svårt att bara patcha in i efterhand och det gäller att man väljer en spelmotor som stödjer funktionen ifrån början, annars kommer det aldrig att gå.

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Social module kommer att kunna hålla 20 samtidiga spelare, en zon i rymden kommer att kunna hålla 50 samtidiga spelare.

Inte mycket av ett MMO. Mer ett Multiplayer spel. Även om de knyter ihop ekonomin i Backenden så kan man inte påstå att detta är MMO.

Även i EvE online där man kan fylla en zon med tusentals spelare och där alla bokstavligen spelar på samma server utan instancering (60 000 pers online samtidigt på samma server) så känns spelvärden jävligt gles och ensam i den stora oändliga rymden.

Dock är det ju givetvis bättre än Wingcommander, Privateer och Freelancer, dock så är det ju långt ifrån det man hade hoppats på.

Jävligt synd att de inte byggde spelet med ett MMO tänk ifrån början, det är nog det största misstaget de gjorde och det kommer att vara det som fäller spelet i slutändan.

Och de som säger att bättre stöd och fler spelare per instans kommer att komma med tiden... Det kommer inte att hända, man måste bygga spelet ifrån grunden med den tanken för att kunna hantera sånna saker, det är jävligt svårt att bara patcha in i efterhand och det gäller att man väljer en spelmotor som stödjer funktionen ifrån början, annars kommer det aldrig att gå.

Dom skriver ju om nätkoden i princip helt från grunden för CryEngine och utvecklar egen mjukvara för servrar, helt baserat på det dom vill kunna få ut av det med tiden. Det är ju en av anledningarna till varför vissa patchar och moduler har blivit försenade. CR har själv sagt att antalet spelare per instans med största sannolikhet kommer förbättras med framtida patchar i takt med att det vidareutvecklas, precis som mycket annat i spelet, så det har dom säkerligen i åtanke. Ett av målen är ju att spelet ska leva vidare så länge som möjligt, snarare än att få en uppföljare efter några år. Motorn dom använder går knappt ens att jämföra med andra CryEngine-baserade spel längre.

Att en instans bara kommer rymma 50 spelare är skitsnack, om du syftar på slutprodukten. Jag har ett minne av att det kan ha nämnts som ett absolut minimum för några år sedan samtidigt som de hoppades på mellan 100-140, men det är än i dagsläget ingen som vet vad det kommer bli, eftersom det fortfarande är långt ifrån färdigt. Frågan dök upp flera gånger under Gamescom förra veckan men fick aldrig något konkret svar. Det som bekräftades däremot var ju att det kommer vara en dynamisk begränsning som baseras på fler faktorer än bara antalet spelare.

Sen är det väl upp till var och en om man vill lita på det som sägs, men med tanke på vad som har släppts och visats så här långt under utvecklingen så känner iaf jag ingen oro över deras ambitioner (utöver hysterin runt "controller agnostic" då).

I vilket fall så är ju den stora nackdelen med tusentals spelare per instans det att gameplayet blir lidande, vilket är traditionella MMO's i ett nötskal. Gameplay är just det som skiner i SC, då det är väldigt invecklat och input-baserat likt en simulator. Det är inte ens realistiskt att ett sånt spel kan klara av tusentals spelare i dagsläget, och det var aldrig meningen heller. Det designas runt sina uppenbara begränsningar och kommer säkerligen kompensera på andra fronter istället för att ge grymma upplevelser.

Är man så besatt av tanken på extremt populerade instanser så har man hamnat fel Alla är inte ute efter att uppleva massiva och kaotiska slag mellan stora corps.

Skrivet av Gustav.Henrik:

Wow, måste erkänna att för en die-hard SC fan så låter det väldigt episkt att få fråga Chris Roberts personligen. Hursom så ska det bli mycket intressant när Social Module släpps. Jag är dock inte på den nivån att jag faktiskt åker till events, men har pledgat c.a grand admiral så känner mig hyfsat hardcore ändå.

Eventet i sig var i år tyvärr ganska smockat med folk, så det var dåligt med möjligheter att fånga en utvecklare där. Det är dock tradition att vid något tillfälle ha ett "meet-up" på ett utomhus-café vid deras hotell, där det är betydligt mer avslappnat och mindre folk. De flesta utvecklarna var närvarande där vid något tillfälle tillsammans med ett 20-tal backers som gled förbi för att snacka skit och dricka öl Där fick man chansen att ställa lite frågor, ta bilder, få autografer, osv.

Det som gör resan värd är ju att man även spenderar en hel del tid på Gamescom-mässan för att se andra spel och utvecklare också. Så just det eventet kan jag rekommendera att åka till då det är billigt och snabbt att flyga över om man bokar allt i god tid. CIG hade även en liten booth inne på Gamescom där Discolando härjade, vilket lär bli större nästa år när SQ42 är aktuellt

Kan lägga upp lite bilder om någon är intresserad.

Dold text
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Det där med instanceringen är ju inget att hänga upp sig på. Det borde vara uppenbart att det (i dagens läge) inte är möjligt att göra ett spel som SC med tusentals spelare på samma plats. Det handlar ju inte bara om server sida och netcode heller. Släng in 100 skepp i den kvalitet som SCs med 10 pers ombord på varje, fritt styrandes både skepp, turrets och snub-fighters så kommer nog den fetaste gaming datorn man kan bygga att gå på knäna.

När vi alla sitter på superdatorer med en fiberkabel direkt till servern, då kanske vi kan vänta oss ett SC med EVE-battles

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

När vi alla sitter på superdatorer med en fiberkabel direkt till servern, då kanske vi kan vänta oss ett SC med EVE-battles

Skickades från m.sweclockers.com

ååååhhh... den tanken ger en våta drömmar

Helt ärligt, efter att ha sett lite info (bla här) på hur de gjort begränsningarna så verkar de vettiga och de vill även pressa gränserna lite, vilket jag anser är bra.

Dock med alla tillbehör, en sjuheeelvetes PC man behöver, och pris på skepp mm i spelet. Shit jag kommer få sälja bilen för att ha råd :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

1.2 aka Social Module är nu Live

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Coming Soon: Nyx Landing Zone Preview
https://vimeo.com/137655209

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Coming Soon: Nyx Landing Zone Preview
https://vimeo.com/137655209

Ser fränt ut, dom är heller inte rädda för att släppa videos med extrema fps-drops. Förhoppningsvis så betyder det att dom har tillräckligt med förtroende i deras förmåga att optimera bort dessa drops.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

Audio update från FPS delen

https://vimeo.com/138360203

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Loffemega:

Ser fränt ut, dom är heller inte rädda för att släppa videos med extrema fps-drops. Förhoppningsvis så betyder det att dom har tillräckligt med förtroende i deras förmåga att optimera bort dessa drops.

Det reflekterar inte nödvändigtvis flytet under spelandet. Jag har själv problem ibland med att spela in via både Shadowplay och Fraps då det har en tendens att uppstå både framedrops och konstigheter med ljudet till och från i efterhand trots att det upplevdes felfritt ingame. Så problemet kan nog ligga på en annan nivå.

Men ja, det imponerar kanske inte så mycket på de som är mindre insatta i spelets utveckling. Tror inte att CIG bryr sig så mycket längre dock iom att spelet redan är mer än finansierat och har en väldigt stor community som konstant tjatar efter mer material trots att det än är långt ifrån klart Man märker ganska tydligt när material är menat för backers, och när det är menat för den stora skeptiska massan.

Lite ironiskt dock att när dom väl gör välgjorda trailers och dylikt (ship commercials tex) så blir dom istället direkt anklagade för att det är för snyggt för att representera spelets ingame-upplevelse, trots att det faktiskt är så det ser ut. Visst att det då ofta är förrenderat med cinematisk kamera, men det är samma objekt och effekter som används i spelet. Det är väl bland annat därför som dom förlitar sig mer och mer på sina "live demos" för att bevisa att det inte är något fusk bakom det hela.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Intressant snack om vad som kan väntas från multicrew-patchen vad gäller spelvärlden. Den stora nya "banan" (Crusader) kommer tydligen snarare vara ett sorts mini-spel, tekniskt sett ett helt system fullt av "points of interests", som man kan åka till med quantum drive ensam eller med polare. Alla möjliga aktiviteter kommer finnas som pvp/coop med skepp och till fots, salvaging, transporting, racing, exploring, etc, plus random encounters.

Man ska väl kanske inte förvänta sig att allt finns tillgängligt på en gång, då det lär patchas in fler områden/aktiviteter efterhand. Men jävligt kul koncept iaf för att testa PU-relaterade grejer under nästa år istället för AC

http://VGTj2iWkS-8#

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag

pledge en del :S

Så nu sitter jag tittar på joysticks som jag vill ska klara av strafe

En del sågar Saitek Men jag behöver en med trust och en trevligt joystick utan krav på fotpedaler

några tips och vad har Saitek för prblem med sina kontrollers ?

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Skrivet av crydaz:

Jag

pledge en del :S

Så nu sitter jag tittar på joysticks som jag vill ska klara av strafe

En del sågar Saitek Men jag behöver en med trust och en trevligt joystick utan krav på fotpedaler

några tips och vad har Saitek för prblem med sina kontrollers ?

Saitek har problem med sin kvalitets-kontroll, och har i övrigt en tendens att gå sönder ganska fort under flitigt användande. Vissa har inte haft några problem alls, men majoriteten talar för sig själv. Det beror så klart helt på hur mycket och hårt man använder det, och Star Citizen har en tendens att ge joysticks betydligt mer stryk än traditionella flygplan/helikopter-spel iom kvickt gameplay. Detta gäller främst deras nyare modeller sedan dom blev uppköpta av Mad Catz.

Personligen rekommenderar jag hellre Thrustmaster, som har modeller som passar de flesta och är inte nödvändigtvis särskilt dyra. Dom har dessutom "twist" på de flesta av sina joysticks, vilket du vill ha om du inte vill använda pedaler.

Jag har provat en mängd joysticks och kombinationer i Star Citizen det senaste året, och har tillslut fastnat för dual-joysticks, mer exakt två stycken "Thrustmaster T16000M". Även jag vill undvika att behöva använda pedaler då det blir för omständigt, men vill ändå ha full analog kontroll över alla axlar, vilket jag nu har med denna setup. T16000M är inte så vacker heller, men presterar riktigt bra, sitter bra i handen, och är billig då du får 2st för under 1000 spänn. Väl rekommenderad i Star Citizen communityn om du läser i deras hårdvaru-forum.

Om du inte bryr dig om analog strafing så kan du nöja dig med att binda det till valfri hatt på vilken joystick som helst, vilket är den vanligaste lösningen för de som antingen använder HOTAS eller bara en joystick. Men tro mig, förr eller senare så kommer du vela ha analog strafing

Här är ett exempel på en snubbe som har blivit riktigt skicklig med dual-joysticks. Tror dock att han även använder pedaler nuförtiden istället för twist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag startar CitizenCon där vi kommer få ny information om spelet. Medan vi väntar här är en teaser för FPS delen Star Marine:

En video som visar hur en Constellation exploderar i realtid, både från utsidan och insidan:

Permalänk
Medlem

Men jösses vilken jävla rollista! Gary Oldman, John Rhys-Davies, Mark Hamill, med flera! Fick fan rysningar under den där scenen. Ser helt otroligt lovande ut.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Men jösses vilken jävla rollista! Gary Oldman, John Rhys-Davies, Mark Hamill, med flera! Fick fan rysningar under den där scenen. Ser helt otroligt lovande ut.

Permalänk
Medlem

Citizen con pågår nu och mycket händer.

Jag är sjukt sugen på detta. Spelet är långt i från klart, men många saker börja bli tydligare och det går nu att se den röda tråden genom hela samt få en bättre förståelse för Chris Roberts vision.

För er som inte är så insatta kommer en liten uppdatering.

De nämnde bland annat vad som kommer riktigt snart i spelet.

Citat:

SC Alpha 2.0

Beginning of the persistance Universe

- Space flight
- EVA
- FPS
- Social
- Missions
- Large world tech, one million kilometers M^3
- Zone streaming system

Nedan kommer ett par youtube klipp.

Star Citizen Alpha 2.0: Press Demo

Dold text

Star Citizen - Star Map

ARK Starmap

Dold text

Squadron 42: Bishop Senate Speech

Dold text

Squadron 42: Facial Animation Technology

Dold text

Ser fram emot att snart kunna flyga min Freelancer

Om ni är intresserade av spelet så bör ni använda er av referal program för då får du en bonus av extra ingame valuta. *** raderat ***
Enligt moderator är det inte tilltåtet att länka referallänkar, om ni dock är sugna på den extra ingame valutan är det bara att PM:a mig så svarar jag.

§9/referrallänk
Permalänk
Medlem

Testa Star Citizen i två veckor:

Greetings Citizens!

Roberts Space Industries is proud to offer all CitizenCon 2015 watchers a free flight 2-weeks to try out Star Citizen’s Arena Commander module! If you have a valid code shown during the livestream, paste it below to activate the CitizenCon free flight 2-weeks on your account!

With this pass you will be able to download and install the game, and try Arena Commander with all available flyable ships. Once activated the pass is valid until October 25th!

Follow the instructions below to activate and download the game!

https://robertsspaceindustries.com/promotions/citizencon2k15

Använd koden CITCONFLIGHT2K15

*** raderat ***

För Er som undrar vad detta är så finns det en kort video som förklarar grunderna:

The Star Citizen Recruitment Program allows you to invite friends to join the Star Citizen Project. Anyone registering with your personal code will automatically get 5,000 UEC to spend in Voyager Direct, and whenever one of your recruits becomes an active player by purchasing a Game Package, you will get a Recruitment Point. These Points unlock rewards automatically.

Jag antar att de har ett system för att hindra någon från att skapa 100 nya konton med sin egen kod för att köpa vapen för pengarna, annars dröjer det nog inte länge innan de ändrar den delen.

Lite synd att de som redan har konton inte kan använda en kod för att tala om vem som rekryterade dom för ett eller två år sedan. Har två kompisar som skaffat Star Citizen tack vare mig, lite trist att jag inte får poäng för det, men inget att gråta över.

*** Raderat ***

Allt som allt är jag mycket imponerad av vad vi fick se. Hur spelarna var i en bas, gick till skeppen, flög till en satellit som en sedan svävade in i efter en strid, för att sedan reparera skeppet, flyga till en ny bas och gå in i den för en eldstrid i första person. Allt i samma värld utan konstiga laddningstider eller instanser. Extremt tekniskt imponerande!

Även den tidiga alfan av Squadron 42 som vi fick se var härlig. Så mycket att se, så många detaljer och vilken härlig design. Kommer kännas episkt.

§9/Referallänk
Permalänk

Helt sjukt vad mycket dom visade upp, har fortfarande gåshud Långt över mina förväntningar, och då har jag ganska höga sådana.

Ni kan redan leka med den "starmap" som visades upp under presentationen, och kan nås här på deras sida. Riktigt jävla coolt att få pilla med redan nu och få en översikt på hur universumet ser ut i dagsläget. Kan tänka mig att många corps sitter och planerar för fullt nu

Det släpptes även en lite kul intervju med Gary Oldman, som jag inte tror att någon ovan länkade till;

Dom har även äntligen lagt upp lite preliminära specs och en concept-sale på Aegis Sabre, för de som är intresserade av en utmanare till Anvil's Hornet. Älskar verkligen Aegis design, tilltalar mig som fan iaf Mer info om den här.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

@Tino @Runeclaw: Referrallänkar är inte tillåtna i forumet, se §9 i reglerna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är riktigt imponerad över dessa skådespelare och cinematiken, dock det som fortfarande gör spelet värdelöst är inlevelsen i flygandet.
* HUD:en är alldeles för grötig samt opraktisk
* Likaså radarn (här är det verkligen viktigt med tydlighet)
* Cockpiten ger ingen inlevelse av att vara funktionell
* Flygdynamiken behöver fixas till vid precisionsflygning.
* Ljudet är alldeles för vekt.
* Alldeles för arkadigt, allt är begränsat t.e.x
* * Ingen möjlighet att fälla ut landningsställena själv (vad händer om man jag t.e.x. vill landa på en asteroid?)
* * Ingen möjlighet att sköta någon typ av belysning (t.e.x. visa här är jag eller försöka undvika synlighet)
* * Att dessa två simpla saker saknas betyder troligtvis att finns inget annat att påverka som pilot, förutom skjuta knappen då.

Som FPS spel ser jag riktigt fram emot detta, men som rymdsim nej, nej och återigen nej, iallafall tills dom koncentrerar sig på att fixa till inlevelsen av att flyga stora och små rymdskepp.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Hmm, ser inget i tråden ang The Escapist artikel ang det misstänkta misskötandet av pengarna och arbetstillvaron på företaget. Någon tanke ang det?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Är riktigt imponerad över dessa skådespelare och cinematiken, dock det som fortfarande gör spelet värdelöst är inlevelsen i flygandet.
* * Ingen möjlighet att fälla ut landningsställena själv (vad händer om man jag t.e.x. vill landa på en asteroid?)
* * Ingen möjlighet att sköta någon typ av belysning (t.e.x. visa här är jag eller försöka undvika synlighet)
* * Att dessa två simpla saker saknas betyder troligtvis att finns inget annat att påverka som pilot, förutom skjuta knappen då.

Som FPS spel ser jag riktigt fram emot detta, men som rymdsim nej, nej och återigen nej, iallafall tills dom koncentrerar sig på att fixa till inlevelsen av att flyga stora och små rymdskepp.

Jo, du kan påverka belysningen. Men kommer inte ihåg till vilken grad.

Permalänk
Medlem

Spelet ser bra ut, har funderat att handla åtminstone ett skepp med LTI, missade Banu Merchantman som verkar ha varit en riktig pärla.

Sabre ser bra ut, men lite osäker på statsen och det här med jump drive. Jag flyger en enkel Avenger till att börja med som har lite cargo åtminstone.

Citizencon har på många sätt stärkt spelet såväl som Roberts trovärdighet. Det kan nog bli något riktigt bra av detta!

Delar såklart inte ut ref-kod här i tråden, men är man intresserad skickar jag ut på begäran över PM.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Allt vad gäller cockpits och HUD är väldigt varierande beroende på skepp just nu. Mycket är fortfarande inte ingame, men är på gång. Det har visats en del jobb i tidigare AtV-avsnitt där Zane jobbar på väldigt detaljerade instrument. De skepp som är mest up-to-date är Gladius och Merlin som har den nya fräna 2d radarn, samt Aurora har fått agera försökskanin vad gäller paneler som inte är beroende av visor-hud.

Flygmodellen har fått mycket kritik under en längre period, och den kommer få väldigt stora ändringar snart. Det sägs på chatten att utvecklaren Calix håller på och skriver en väldigt ingående nyhet om detta just nu som kommer finnas att läsa nästa vecka, samt att det kommer diskuteras närmare på AtV inom kort. Precis som med övrig balansering så kommer detta dras fram och tillbaka tills det blir bra, när dom väl är redo för det.

Men värt att nämna vad gäller styrning av skepp så beror det även mycket på hur du ställt in dina kontroller. De som använder mus/tangenbord har inte mycket att göra åt saken, men använder du joystick så är det en helt annan värld när du börjar fippla med kurvor och dylikt. Jag har fått ihop en riktigt bra profil, och det är faktiskt riktigt trevligt att flyga med analoga kontroller och headtracking.

Att fälla landningsställ manuellt och fippla med belysning har knappar som funkat tidigare, men verkar uppenbarligen inte vara någon prio just nu. All form av kontroll är som sagt väldigt work-in-progress fortfarande och ändras med varje patch. Dom har behövt skriva om stora delar av hur Cryengine hanterar kontroller överhuvudtaget, och det går att följa med inlägg från utvecklare i den stora mapping-tråden på forumet.

Skrivet av DST:

Hmm, ser inget i tråden ang The Escapist artikel ang det misstänkta misskötandet av pengarna och arbetstillvaron på företaget. Någon tanke ang det?

CIG lade ju upp en stor respons på det tidigare. Det är inte helt oväntat bara Derek Smart bullshit igen, med anklagelser baserat på tomma intet. The Escapist står i skamvrån.

Här kan du gotta dig om det;

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/149...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kanske, men verkar ju som att The Escapist inte backar även om de hotas med stämming så det verkar som om det en gnutta sanning bakom det hela. Men vi får se, kul med lite drama lixom

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Låter riktigt bra, ser då ännu mer fram emot detta! Hoppas bara att det kommer någon officiell nyhet om detta så man kan lugna ned sig!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk

Riktigt smaskiga saker vi fick se från CitizenCon!

Alpha 2.0 kommer bli sjukt skoj att leka runt i!

Visa signatur

Permalänk
Geeks Gaming

För första gången blev jag intresserad av SC

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag är så Torsk!!!

Om ni vill börja spela / testa, gå in på https://robertsspaceindustries.com/

*borttaget av mod*

Have fun!